Toon posts:

PCI krijgt voorang boven AGP... hoe fix ik dit???

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van een oud systeem hem ik een S3 kaartje (PCI of course) en een 15" overgehouden.
Dat S3 ding zit nu naast mijn 6800 pure en die 15" staat naast mijn 19" te snorren.

Het probleem is, dat Windows die S3 kaart als primair beeldschermadapter ziet en die GeForce als secundaire. Dit geeft allerlei narigheid... UT is bijv. niet te spelen op een secundair scherm.

Hoe kan ik dit verhelpen?
Want het werkt in Windows toch wel lekker op 2 schermen tegelijk :) !

Ik gebruik een ZM6 moederbord van Abit (ZX chipset)
Thanx

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je moet hopen dat je dat in je bios kunt aanpassen.

In je bios moet ergens staan iets van Primary display = PCI of AGP. Die moet je dan op AGP zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt
AGP voorang geven in bios is gelukt. De GeForce is nu primair.
Als ik nu de S3 installeer gaat in eerste instantie alles goed. Ik kan alles doen zoals ik dat gewenst had.
Maar...
Ik herstart Windows: na het Windowslogo splashscreen krijgt de 15" vervormde tekst in allerlei kleuren (nog wel herkenbaar). In Windows crasht de hele pc. DWZ: hij gaat spontaan UIT.

In veilige modus de PCI kaart verwijderen verhelpt het weer. Dus één display is weer mogelijk.
Zou het een IRQ conflict zijn?

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je je s3 misschien op een te hoge refresh rate ingesteld dan je 15" monitor aankan?

Een irq conflict kan misschien ook.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 17:33

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Te hoge refresh rate of resolutie op je secundaire monitor zal waarschijnlijk de oorzaak zijn ja...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Heeel belangrijk; heb je allebei de videokaarten op dezelfde kleurdiepte ingesteld. Dit is cruciaal op de een of andere vreemde manier; refresh mag verschillen, resolutie mag verschillen, maar kleurdiepte NIET !!!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is, dat de S3 wel zonder problemen primary kon zijn.
Ik ga het nog eens proberen met andere refreshrates en de rest ook op 1991 instellingen.

Thanx

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zit hier onder Win2k met twee monitoren op een GeForce (primary) en Voodoo3-2000 PCI (sec). Ik kan alles apart instellen. Resoluties, refreshrate, kleurdiepte.

Ik gebruik de V3 in Wink2 als eerste monitor, hoewel deze in het BIOS als tweede wordt geinitialiseerd (bij nader inzien vond ik het beeld van de V3 toch scherper dan het beeld van de GeForce).

Verwijderd

Topicstarter
Damn
nog niet gelukt

ik ga nog 2 dingen proberen
1) ander PCI slot
2) BIOS update voor ZM6

Voodoo 3 als primary? Femme "Mr 16 bits sux" taken???

Verwijderd

Zaadstaafje, een Voodoo3 is maximaal 16-bits in 3D-mode. 2D kan-ie gewoon 24- of 32-bits aan.
Pagina: 1