Speakers voor surroundset.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadu
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 18:06
Ik zoek een?
4 Speakers ter vervanging van mijn huidige speakers die aangesloten zijn op mijn receiver.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 500-600 euro voor 4 speakers.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb op dit moment de Onkyo TX-SR444 en de JBL Arena SUB 100P. Mijn huidige speakers zijn van een oude dvd surround set en hebben een te lage impedance waardoor mijn receiver te hard moet werken.
Het is de bedoeling om vooral films en series te kijken en af en toe ermee muziek te luisteren. De ruimte waar deze in komen is ongeveer 3,5m bij 4m.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eerst had ik de JBL LSR305 in gedachte, maar omdat deze powered zijn gaan deze niet goed samen met mijn receiver was mij verteld. Na verder zoeken heb ik de Klipsch R-15M en Q Acoustics 3020 gevonden. Reviews van de Q Acoustics waren niet zo goed als dat ik had gedacht. Reviews van de Klipsch zijn wel goed over het algemeen maar daarbij las ik weer dat je voor iets meer geld veel betere kon hebben.

Bij muziek vind ik zowel hoge frequenties als details belangrijk en lage frequenties minder, ook heb ik daarvoor al een subwoofer. Bij films maakt het mij niet zoveel uit, zolang het geluid van de film een goede indruk geeft. Ik heb geen voorkeur van merken. Ik heb wel liever boekenplank speakers want vloerspeakers zullen of in de weg staan of achter meubels verdwijnen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als ik op http://www.eu.onkyo.com/d...l_TX-SR444_BAS_ADV_En.pdf kijk dan wordt er bij Dynamic Power EC60268-Short-term maximum output power, 160 W (3 Ω, Front), 125 W (4 Ω, Front), 85 W (8 Ω, Front) gegeven, al weet ik niet goed wat dit betekend. Voor hoeveel ohm kan ik het beste gaan zodat mijn receiver de speakers goed kan aansturen zonder oververhit te worden? Ik dacht dat 8 ohm tegenwoordig de standaard is?

Op een later moment zal ik nog een center speaker kopen waardoor het fijn zou zijn als de speakers goed samen zouden gaan met een center speaker.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:49
Shadu schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:35:
Mijn huidige speakers zijn van een oude dvd surround set en hebben een te lage impedance waardoor mijn receiver te hard moet werken.
Merk je dat dan? Normaal gesproken is een lage impedantie geen enkel probleem voor normaal gebruik.
Sowieso een onzingetalletje, omdat de daadwerkelijke impedantie van de speaker helemaal geen vaste waarde heeft maar variabel is.
[i]Eerst had ik de JBL LSR305 in gedachte, maar omdat deze powered zijn gaan deze niet goed samen met mijn receiver was mij verteld. Na verder zoeken heb ik de Klipsch R-15M en Q Acoustics 3020 gevonden. Reviews van de Q Acoustics waren niet zo goed als dat ik had gedacht. Reviews van de Klipsch zijn wel goed over het algemeen maar daarbij las ik weer dat je voor iets meer geld veel betere kon hebben.
Je kunt ze in ieder geval op de shortlist zetten om te gaan luisteren in de winkel.
De klank van een speaker is behoorlijk persoonlijk. Dat een reviewer een speaker mooi vindt klinken, betekent niet dat jij ze ook mooi gaat vinden en visa versa.
Op een later moment zal ik nog een center speaker kopen waardoor het fijn zou zijn als de speakers goed samen zouden gaan met een center speaker.
Daarom wordt vaak aangeraden om de centre uit dezelfde lijn te halen als de L/R front speakers.

Je zou ook twee fronts en een centre kunnen aanschaffen waarbij je de oude speakers voorlopig als surround speakers blijft gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door wappiewappie op 02-10-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jashhh
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik ben hier een tijdje geleden de Q Acoustics 2010i geadviseerd. Heel blij mee. 2000/3000 series van hun zijn volgens mij best goed voor deze prijsklasse. Ik zou alles onder 70/80 hz wel doorzetten naar de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadu
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 18:06
Merk je dat dan? Normaal gesproken is een lage impedantie geen enkel probleem voor normaal gebruik.
Sowieso een onzingetalletje, omdat de daadwerkelijke impedantie van de speaker helemaal geen vaste waarde heeft maar variabel is.
Ik merk dat hij heel warm wordt bij gewoon volume (en hij heeft genoeg ventilatie, niets wordt geblokkeerd, hij staat volledig vrij om te luchten als ie kan), vooral in de zomer en het is ook zo dat hij daardoor meer energie gebruikt. Dus als ik de volume knop verder open draai kan het goed zijn dat ik daardoor de receiver overbelast en dus vernietig. En soms zou ik wel wat meer volume willen maar dat doe ik dus niet omdat ik dan meer risico's ga lopen.
Je kunt ze in ieder geval op de shortlist zetten om te gaan luisteren in de winkel.
De klank van een speaker is behoorlijk persoonlijk. Dat een reviewer een speaker mooi vindt klinken, betekent niet dat jij ze ook mooi gaat vinden en visa versa.
Ik probeer meestal objectieve reviews te vinden, al is dat natuurlijk moeilijk. Maar of iets gedetailleerd is of dat geluid vervormd bij bepaalde dB en frequenties.. dat is natuurlijk goed te meten en komt niet uit op smaak. Ik ken ook geen zaken in de buurt van Eindhoven om te gaan luisteren en dan is het ook maar de vraag of ze juist die speakers hebben.
Daarom wordt vaak aangeraden om de centre uit dezelfde lijn te halen als de L/R front speakers.
Ik heb juist door de maanden heen gelezen, terwijl ik zat te zoeken naar speakers, dat veel centers bij verschillende speakers kunnen. Ze zullen veelal voor stemmen bedoeld zijn waardoor verschillende combinaties mogelijk zijn. Ook kunnen de R/L speakers veel opvangen voor de tijd dat ik geen center heb, ik zal het echter niet uitsluiten.. vooral als er meerdere dit aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben zelf voor advies langs geweest bij Stassen (Tegelen, Venlo) en iEar (Tilburg). Bij die laatste heb ik mijn speakers ook gekocht. Vanaf Eindhoven is dat niet zo heel ver meer. Er zijn natuurlijk meer audiowinkels. Beste advies is altijd zelf luisteren, voordat je gaat kopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator