iiyama monitor valt constant uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik werd van de week opeens 's nachts wakker door een hoop licht, wat daarna weer verdween.
Wat bleek? Mijn monitor had verzonnen om opeens aan te gaan, en uit, en aan, en uit...etc.

Aan/uit knop ingedrukt, maar deed helemaal niks, dus de stekker er maar uit want ik wilde slapen.

Gisteren eens even gekeken. Monitor los gehaald, alleen voeding er in. Dat ding gaat aan, soms geeft ie nog net ff aan dat er geen signaal is, en dan valt ie weer uit (ledje uit, backlight uit, echt helemaal uit), en daarna gaat ie weer aan. En dat blijft zich herhalen.

Overbodig, maar andere monitoren doen het probleemloos op m'n pc.
Echt een probleem met de monitor zelf dus.

Nou zag ik dat de kans groot is dat er een elco stuk is. Ik zag in een youtube filmpje dat die dingen dan opbollen en je ze kunt vervangen. Dus ik heb m'n monitor opgehaald en alles eens goed bekeken. Ik zie alleen geen enkele elco die duidelijk bol staat, of die lek is.

Heeft iemand enig idee waar het nog meer aan kan liggen? Of hoe ik er achter kan komen wat het probleem is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 09:36
Zit er een losse voeding bij of een in het scherm zelf ? Als er een losse voeding bij zit kan het misschien de voeding wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
denk dat het 80% zeker een elco is die niet meer goed is, het is ook mogelijk dat de elco's gewoon kapot zijn zonder dat je het ziet,

je kan het testen door ze los te solderen en ze 1 voor 1 door te meten .

wat ook kan zijn, is dat je aan/uit knop niet helemaal lekker meer is, die touch-buttons willen ook nog wel eens vreemd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
Cuqebaqer schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:03:
Zit er een losse voeding bij of een in het scherm zelf ? Als er een losse voeding bij zit kan het misschien de voeding wezen.
Tja, alles 'voelt' vast. Maar ja... hij valt ook uit (en aan) als ie plat op tafel ligt en er niks beweegd, dus een rot contact leek me niet heel waarschijnlijk.
frankym schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:01:
denk dat het 80% zeker een elco is die niet meer goed is, het is ook mogelijk dat de elco's gewoon kapot zijn zonder dat je het ziet,

je kan het testen door ze los te solderen en ze 1 voor 1 door te meten .

wat ook kan zijn, is dat je aan/uit knop niet helemaal lekker meer is, die touch-buttons willen ook nog wel eens vreemd doen.
Alle elco's los solderen en meten gaat net even buiten mijn technische kunde denk ik. Of althans... dat heb ik er dan ook niet voor over. Dat zijn er nogal wat, en mijn soldeerkunsten gaan daar niet een heel veel betere printplaat van maken denk ik :P Als ik 1 zichtbaar kapotte had zien zitten had ik het nog wel aangedurft. Stuk ie toch al, en dan kan ik niet meer slopen dan op dat er al stuk is :)

Die touch-buttons heb ik ook aan zitten denken ja. Maar ik krijg dat printje niet los. En ik weet niet welke van de snoertjes voor de power-knop zijn. Anders had ik die doorgeknipt en aan elkaar verbonden ofzo (eigen schakelaar er tussen). Geen idee of ze daar vaste kleuren snoertjes voor gebruiken op de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
@Cryothic
Om wat voor typenummer praten we , misschien kan ik wel een dissamble document of hotfix vinden op internet .

Op YouTube staan nog wel eens filmpjes hoe je iets uitrlkaar kan halen,of meest herkenbare issues (+ fix) ,

Soms kun je ook voor een paar 10tjes en compleet nieuw moederbord kopen ( Ali of eBay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
frankym schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:53:
@Cryothic
Om wat voor typenummer praten we , misschien kan ik wel een dissamble document of hotfix vinden op internet .

Op YouTube staan nog wel eens filmpjes hoe je iets uitrlkaar kan halen,of meest herkenbare issues (+ fix) ,

Soms kun je ook voor een paar 10tjes en compleet nieuw moederbord kopen ( Ali of eBay)
Typenummer zal ik even op moeten zoeken (zit nu op kantoor).
Ik heb via marktplaats al wel een vervanger gekocht voor een paar tientjes, maar goed, als die kapotte weer gefixt kan worden zou het natuurlijk mooi zijn.

Typenummer kom ik even op terug dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
@Cryothic is goed! Ik zie je bericht wel verschijnen 😉👍
Pagina: 1