Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!
Even een vraag.
Ik ben momenteel bezig met het bewerken van video's geschoten met mijn nieuwe 4K camera in After Effects. Nu merk ik dat dit niet al te snel gaat. Dit zal het meeste met mijn VGA-kaart te maken hebben gezien deze behoorlijk gedateerd is (lees: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti). Maar daarnaast verwacht ik dat mijn moederbord ook wel eens voor wat traagheid zou kunnen zorgen (lees: ASUS m5a78l-m/usb3) deze is namelijk ook behoorlijk oud. Ik maak verder gebruik van een AMD FX(tm)-6100 Six-Core Processor en 16GB RAM (Kingston HyperX). Nu vroeg ik mij af. Is het voor mijn doeleinde om 4K beelden te bewerken nodig om een upgrade te doen voor mijn moederbord? Of is een upgrade van mijn VGA-kaart afdoende?

Greetzz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:36
Ik denk eerder dat je cpu voor de traagheid zorgt.
Een beter moederbord zal dan niet helpen.

Normaal zou ik dan een upgrade van de cpu adviseren, maar het is een oud socket waar upgraden geen zin meer heeft.

Of laat je de video's renderen via de gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

CryRaven schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:26:
Ik denk eerder dat je cpu voor de traagheid zorgt.
Een beter moederbord zal dan niet helpen.

Normaal zou ik dan een upgrade van de cpu adviseren, maar het is een oud socket waar upgraden geen zin meer heeft.

Of laat je de video's renderen via de gpu?
Zeker de cpu die voor de meeste traagheid zorgt. Daarnaast is 32gb ram ook geen overbodige luxe bij dit soort taken

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wat voor cam (dus wat voor footage) is dat?

Iig, wat ze hierboven zeggen, niet echt de moeite van upgraden waard.

Dit is de stand van zaken op dit moment. Puur voor AE zelf is bizar genoeg een 7700k / 7740x quadcore de snelste optie sinds ze de grote multithreading er uitgegooid hebben, al zijn ze voorzover ik weet wel bezig om steeds meer effecten op de gpu te zetten. Dus een beetje gpu is ook leuk, en wordt net als in Premiere steeds nuttiger.

https://www.pugetsystems....-E-Kaby-Lake-Ryzen-7-977/

https://www.pugetsystems....-7940X-7960X-7980XE-1037/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Tijd voor een complete nieuwe build als je echt lekker wil video editen en met after effects aan de slag wil. De AMD FX6100 was een oké chip in 2012, maar anno 2017 al afgetroefd door menig Celeron.

I reject your reality and substitute my own