Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 16:10
Hey beste Tweakers!

Ik zit met een groot probleem. Een week geleden hebben ze het internet bij ons gereset omdat de router kuren had. Ik wist dit dus niet, en ik probeer met het internet te verbinden, waarna het niet lukt. Ik dacht dit ligt aan de laptop dus heb ik de netwerk instellingen gereset. Het moment dat ik op de reset knop klikte, bevroor mijn heel systeem.

Heb de power uitgezet van de laptop en toen weer aan. Wanneer hij aanging gaf hij opeens aan ik via een inbelverbinding aan internet moest komen. Ik ben meteen in de opties gaan duiken en ontdekte dat mijn gehele wifi opties weg waren. Ook in de hardware is er geen spoortje meer te ontdekken van een wifi ontvanger in mijn laptop.
Ondertussen heb ik alle mogelijke opties van de eerste twee google pagina's geprobeerd, maar niks mocht baten. Wellicht zit hier een knappe kop tussen dat mijn redder in nood is? Het is vrij urgent, aangezien ik afhankelijk ben van de laptop omdat ik er alles van school en werk op doe.

Nog wat overige info:

Asus Rog 2015, 17.3'
i7-4720HQ
16 gb DDR3 werkgeheugen
GTX 970m

https://imgur.com/rVrp1ms

https://imgur.com/XHp1Kbo

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Naar de site van Asus gaan en daar de juiste drivers opzoeken en downloaden zou mijn eerste stap zijn...

Of wellicht daarvoor eerst nog even Microsoft Update laten draaien...

(En dat alles natuurlijk via een netwerkkabeltje...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:12

Reptile209

- gers -

Je zou ook even een linux boot cd (bijv. Linux Mint of Knoppix) kunnen maken om te kijken of de wifi dan wel gezien wordt. En anders op zoek naar je garantiebonnetje.

Nog een stomme vraag misschien: niet per ongeluk een schuifje uitgezet van je wifi? Kan je je wifi enabled via een toetsenbord-combinatie?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
Nope, heb alles al gechecked, maar het hele wifi apparaatje is compleet verdwenen uit mijn hele systeem. Ik kan niks van een trace of iets terug vinden dat er ooit een wifi adapter in heeft gezeten :(
Op het moment van spreken ben ik via LAN alle drivers voor het wifi aant installeren, maar tot nu toe heeft het niet veel succes ( veel drivers zeggen dat ze geen wifi adapter kunnen vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:07
Staat WiFi uit in de uefi settings?
Ondertussen: pricewatch: TP-Link TL-WN821N

[ Voor 64% gewijzigd door jeroen3 op 02-10-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
Met uefi bedoel je de BIOS toch? Mijn laptop heeft nog zo'n klassiek wit met blauw scherm als BIOS.
iig; in de BIOS is 'Network stack' de enige optie aanwezig dat ook maar iets met wifi of netwerk te maken heeft. Verder is de BIOS erg minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Vaak zit er een schakelaar op de laptop aan de voorkant om de wifi in te schakelen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:07
SuperLevi schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:46:
Met uefi bedoel je de BIOS toch?
Ik denk ik gebruik eens de nieuwe term, bios is immers zo oud. Fout. :+
mell33 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:50:
Vaak zit er een schakelaar op de laptop aan de voorkant om de wifi in te schakelen
Maar dan verdwijnt de adapter meestal niet uit apparaatbeheer.

Wat je kan doen is de laptop geforceerd afsluiten. Windows knop + R: shutdown -s -t 00
Dan de accu even 5 minuten uit de laptop halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Airplane modus off in windows 10?

Tja dan zou ik eens kijken of je een klep hebt aan de onderkant waar het fi-fi kaartje zit, en eens kijken of hij nog in het slot zit.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
jeroen3 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:57:
[...]

Ik denk ik gebruik eens de nieuwe term, bios is immers zo oud. Fout. :+

[...]

Maar dan verdwijnt de adapter meestal niet uit apparaatbeheer.

Wat je kan doen is de laptop geforceerd afsluiten. Windows knop + R: shutdown -s -t 00
Dan de accu even 5 minuten uit de laptop halen.
Geprobeerd meermaals, werkt helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
mell33 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:59:
Airplane modus off in windows 10?

Tja dan zou ik eens kijken of je een klep hebt aan de onderkant waar het fi-fi kaartje zit, en eens kijken of hij nog in het slot zit.
Heb dit gechecked, maar is helemaal in orde. Wat betreft de accu eruit halen gaat niet met deze laptop; de accu is rechtstreeks met de mobo gekoppeld en valt niet uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
Ik ben er nu al een paar dagen full time mee bezig, en kan me eigenlijk niet veel meer uren hierin verloven, aangezien ik nog heel veel moet doen voor school en werk. Is het wellicht mogelijk om een losse wifi adapter te kopen en deze te gebruiken? Of is dat geen handige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:12

Reptile209

- gers -

Handig: nee. Werkt het? Waarschijnlijk wel. Koop een wifi usb stick (of is bekabeld werken evt een optie?).

En probeer in een verloren uurtje een linux cd om uit te sluiten dat het aan Windows ligt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:18

Zorian

What the fox?

Als je op het NIC icoontje klikt, heb je daar dan een wifi-button?
Anders lekker simpel doen en het kaartje vervangen met bijvoorbeeld deze: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SuperLevi schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:36:
Nope, heb alles al gechecked, maar het hele wifi apparaatje is compleet verdwenen uit mijn hele systeem. Ik kan niks van een trace of iets terug vinden dat er ooit een wifi adapter in heeft gezeten :(
Op het moment van spreken ben ik via LAN alle drivers voor het wifi aant installeren, maar tot nu toe heeft het niet veel succes ( veel drivers zeggen dat ze geen wifi adapter kunnen vinden)
Alles is nogal een breed begrip ...
heb je zelf al de device manager geopend ? staat hij daar nog wel ?

system restore al geprobeert ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

SuperLevi schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:59:
[...] Is het wellicht mogelijk om een losse wifi adapter te kopen en deze te gebruiken? Of is dat geen handige oplossing?
Is een prima noodoplossing, zo'n usb wifi stickje prik je er zo in en werkt meestal direct.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
Fish schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:04:
[...]

Alles is nogal een breed begrip ...
heb je zelf al de device manager geopend ? staat hij daar nog wel ?

system restore al geprobeert ?
Zoals je kunt zien op de foto in de link is de wifi adapter spoorloos verdwenen in de device manager.
System restore heb ik nog niet gedaan tbh. Ik ga het nu meteen uitproberen, maar ik betwijfel het of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
Zorian schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:59:
Als je op het NIC icoontje klikt, heb je daar dan een wifi-button?
Anders lekker simpel doen en het kaartje vervangen met bijvoorbeeld deze: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
het vreemde is dat de wifi button en alles wat met wifi te maken heeft compleet weg is; alsof het systeem nooit eerder wifi gehad heeft.
Is het eenvoudig zo'n kaartje tr vervangen? ook voor ene laptop dus..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:18

Zorian

What the fox?

SuperLevi schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:38:
[...]

het vreemde is dat de wifi button en alles wat met wifi te maken heeft compleet weg is; alsof het systeem nooit eerder wifi gehad heeft.
Is het eenvoudig zo'n kaartje tr vervangen? ook voor ene laptop dus..?
Als je er zo bij kan (wat ik wel vermoed aangezien je er al eerder bij bent geweest volgens zeggen) is het niet meer werk dan een schroefje losdraaien die het kaartje op zijn plek houdt, de 2 antennes lostrekken (voorzichtig), kaartje eruit wippen, nieuwe erin en alles weer vastmaken. Let er wel op dat je de antennes op de juiste plek aansluit zoals ze ook op het oude kaartje zaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 03-10-2017 09:41 ]

Pagina: 1