Windows 7 wil steeds systeemkopie van C en partitie D maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 11:43
Ik heb een 1T Samsung SSD schijf opgedeeld in 2 partities, C en D en ik heb nog een 1T normale schijf voor opslag en back-ups. Nu wil ik een back-up maken van C en geeft Windows aan partitie C en D te gaan back-uppen met gevolg dat de totale omvang van de back-up 500Gb bedraagt, huh?!!. Nu dacht ik dat het misschien aan de SSD schijf ligt die zich moeilijk laat opdelen o.i.d. (wel eens een hap en een snap ergens iets over gelezen) Heb dus een extra Samsung SSD van 250Gb aangeschaft voor alleen het systeem gedeelte en dacht dat het dan wel zou lukken (heb via Samsung migratie tool systeem op de nieuwe schijf gezet). Van de D schijf heb ik de voormalige C partitie verwijderd en toegewezen aan de rest van de schijf, dus D. Ik heb nu netjes 3 schijven in mijn pc zonder partities. Maar nog steeds geeft hij aan C en D te gaan back-uppen. Als ik station D een andere letter geef (krijg wel een waarschuwing dat sommige programma's niet meer werken na de wissel) is er niets aan de hand en wil hij wel keurig een back-up van C maken. Maar omdat ik best wel veel programma's op D heb staan wil ik hem toch als D station houden. Heeft iemand een idee hoe ik Windows wijs kan maken dat ik alleen een backup van C wil?!!! Ik kan hier nergens iets over vinden op internet vandaar mijn laatste strohalm, Tweakers.

Ik hoop dat het een beetje te volgen is :)
Groeten Barrie