Zeer lichte koppeling Daihatsu Trevis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiNa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 23:00
Ik overweeg om een Daihatsu Trevis aan te schaffen uit 2007, met 80.000 km op de teller. Bij de proefrit was alles eigenlijk prima in orde, alleen gaf het koppelingspedaal weinig weerstand. De dealer, die zelf de auto voorreed, gaf aan dat het een hydraulische koppeling is, en dat het daardoor komt.
Verder geen problemen bij het schakelen, het aangrijppunt zit niet te hoog of te laag, geen rare geluiden bij het schakelen, en hij gaat heel soepel in een andere versnelling.

Ik heb twee andere Trevissen proef gereden, en daar was de weerstand op de koppeling wel normaal.

Iemand enig idee wat het kan zijn, en of het kwaad kan? In principe is het geen probleem zo te rijden, als het niet een indicatie is van verdere problemen. De koppelingsplaten zijn net vervangen, wellicht dat het in de afstelling zit?

Beste antwoord (via NiNa op 04-10-2017 11:42)

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Is normaal na vervangen koppeling dat die heel licht staat. Was bij mijn wagen ook. Geen zorgen in maken.
Om die koppeling en druklager te vervangen, wordt die serieus ingesmeerd voor gemakkelijk en soepel te monteren. Normaal na enkele 100km gaat dit langzaam terug harder worden.

[ Voor 45% gewijzigd door SadisticPanda op 03-10-2017 09:02 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Hadden de 2 auto's een ander type motorblok?
Normaal is een lichte koppeling juist geen probleem, een zware weer wel, dat duid vaak op slijtage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiNa
Dutchdeveloper schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:41:
Hadden de 2 auto's een ander type motorblok?
Normaal is een lichte koppeling juist geen probleem, een zware weer wel, dat duid vaak op slijtage
Nee, alle drie hebben ze exact hetzelfde type motor.
Bij de twee andere voelde het koppelingspedaal gewoon zoals ik zou verwachten, bij de auto die ik overweeg te kopen zou ik het bijna ielig willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb alleen ervaring met een hydraulische koppelingsbediening op een motorfiets maar er is inderdaad een duidelijk verschil voelbaar.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:13
Wellicht is de auto aangepast. Misschien kun je dat opvragen bij de RDW?

Of de koppelingsveer is gewoon op.

[ Voor 36% gewijzigd door jeroen3 op 02-10-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zo'n beetje iedere auto heeft wel een hydraulische koppeling, dus dat is geen verklaring voor dat ie veel lichter is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Is normaal na vervangen koppeling dat die heel licht staat. Was bij mijn wagen ook. Geen zorgen in maken.
Om die koppeling en druklager te vervangen, wordt die serieus ingesmeerd voor gemakkelijk en soepel te monteren. Normaal na enkele 100km gaat dit langzaam terug harder worden.

[ Voor 45% gewijzigd door SadisticPanda op 03-10-2017 09:02 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiNa
azz_kikr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:58:
Vandaag even langs geweest, ze hebben er op mijn verzoek nog even naar gekeken, en hem ietsje afgesteld, en ze verwachten inderdaad dat hij met gebruik zwaarder zal worden.
Dank voor het meedenken, ik hem hem aangeschaft! :*)
Pagina: 1