geluid van laptop kraakt als ik filmpjes/muziek etc.afspeel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truememo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06-2023
Voordat ik m'n probleem uitleg wil ik zeggen dat ik dit probleem al heel lang al heb.

M'n laptop deed het prima voordat ik het windows 10 anniversary update ging installeren. Er was vorige jaar een actie waarbij je gears of war 4 er bij kreeg als je een product met gtx 1070 of 1080 kocht. Ik had een aantal weken ervoor een GT72vr 6re dominator pro tobii gekocht.

Ik kon het niet spelen, omdat ik de nieuwe update moest downloaden dus dat deed ik. De speakers klonken na het update of ze opgeblazen waren, want het geluid was niet helder en kraakte heel erg, dus ik zette windows 10 terug voordat ik het update had en het deed weer prima. Dus ik dacht van er komt was wel een update waar dit opgelost wordt. 1 jaar later met de nieuwe update dat er is, dacht ik van het zal vast wel opgelost zijn met dit update, maar nee. Ik heb nog steeds het krakend geluid als ik iets luister of kijk.

Het is niet alleen de speakers, als ik oordopjes erin steek dan klinkt hetzelfde. Ik heb het geprobeerd om het op te lossen met probleemoplosser, maar het lukt niet, de drivers geüpdatet van de speakers en verwijderd, maar het klinkt nog steeds hetzelfde. Dus we komen vandaag waar ik het terug gezet heb naar fabrieksinstellingen, maar het klinkt nog steeds hetzelfde. ik had ook geen back-up gemaakt dus kan niet meer terug en wil gewoon dat het opgelost is om de games te spelen.

Kan iemand me hierbij helpen om het op te lossen of moet ik het terug sturen voor reparatie, want ik zelf dat er iets is met het software, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb op YouTube/sites gekeken voor dit probleem en alles geprobeerd zonder succes.

alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
audio drvers vd fabrikant van de laptop installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gekraak in zowel speaker als koptelefoon betekend volgens mij eerder dat de geluidskaart defect is (meestal onboard chip) Gezien de kostprijs van die laptop zou ik deze toch aanmelden voor een reparatie.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik heb weleens gehad dat er geluid gekraak was waarbij het leek dat er iets kapot was wat niet het geval was. Ik denkt dat ik systeem herstelpunt/fabrieksinstellingen of zo gedaan heb. Daarna werkte audio weer normaal. Het kan natuurlijk finaal kapot zijn maar toch eerst even het op de computer zelf proberen op te lossen voordat je hem laat ''repareren''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truememo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06-2023
Bedankt voor de ideeen, maar mn laptop doet het weer. Ik heb het terug naar fabrieksinstellingen gedaan en alle updates gedownload en het deed het toen nog steeds niet. De volgende dag kreeg ik automatisch een update voor audioproblemen van msi zelf en dat heeft het opgelost. Snap niet waarom dat niet eerder kwam. Toch bedankt voor de reacties