Besteld op Eglobal Central, geen data over mijn bestelling.

Pagina: 1
Acties:
  • 6.434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 09:43
De Bestelling

Op september 10 heb ik een telefoon besteld bij eGlobal Central. De telefoon is na bijna een maand nog niet aangekomen. Op september 15 was de telefoon aangekomen in Frankrijk vanuit Hong Kong. Ik kreeg toen een trackings nummer van Chronopost die op de 18de zijden dat mijn package zou worden verzonden naar zijn final destination. Op maandag september 25 had ik naar het Franse bedrijf gebeld. De Fransoos(in?) die ik er voor kreeg vertelde me dat het nog een week duren zou. OP dit moment begon ik me echt zorgen te maken. Vandaag october 2, had ik weer gebeld en kreeg ik te horen dat mijn pakket weer terug in Hong Kong was en dat ik de verzender moest bellen. Nou had ik dit al eerder geprobeert, maar op hun site staat dat ik geen livechat met ze doen kan, omdat ze bezig waren met de servers tot augustus 28. Een zogeheten claim kan ik ook niet meer maken aangezien dit 10 dagen mag maximaal nadat hij is aan gekomen bij een tussen zender (chronopost) . Ik heb nog gekeken naar het nummer van eglobal central, maar die was niet voor vragen/custommer service. Uit nood had ik ze een message gestuurd op Facebook, maar ze lieten daar een autobot reageren :| Ik begin me oprecht zorgen te maken over mijn pakket dat ik besteld heb.

Zijn er mensen hier op tweakers die weten wat hier voor te doen valt? Want ik heb als ik heel eerlijk ben geen idee wie ik moet geloven, Chronopost of Eglobal (ondanks ik nog niks van ze gehoord weer heb)
Mogelijke hulp/informatie alvast bedankt, vragen zijn ook goed, alleen niet het tracking nummer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=168927

En even een snel bezoek aan hun site is niet best. Mijn advies? Probeer je geld terug te halen(waarmee heb je betaald?).
Want ik acht de kans erg kleine dat je ooit je telefoon zal krijgen.
Hoe ik het voornamelijk lees is zolang het goed gaat is het prima. Heb je iets van support nodig kan je er naar fluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door loki504 op 02-10-2017 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gameguy12
loki504 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:44:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=168927

En even een snel bezoek aan hun site is niet best. Mijn advies? Probeer je geld terug te halen(waarmee heb je betaald?).
Want ik acht de kans erg kleine dat je ooit je telefoon zal krijgen.
Hoe ik het voornamelijk lees is zolang het goed gaat is het prima. Heb je iets van support nodig kan je er naar fluiten.
Ik zal zo snel ik kan proberen mijn bestelling op te zeggen, met PayPal is betaald trouwens. Wel erg jammer, had een V20 besteld, zou nu helaas een slechtere android telefoon uit Nederland moeten bestellen. Nou ja, ik heb in ieder geval wel weer een wijze les geleerd.

Tevens bedankt van je reactie @loki504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Heel klote, ik heb vorig jaar een camera daar besteld. Ging prima. In augustus 2x Google Pixel besteld (apart). Is ook goed gegaan, de eerste kwam niet op tijd maar de communicatie was helder: hij was niet op voorraad, ondanks dat dit op de site stond. Dit hebben ze wel gemeld toen ik naar de status vroeg. Er zaten 2 weken tussen de 2 bestellingen en ik ontving ze bijna tegelijk.

Ook mijn vraag of ze de Internationale of de US versie van de telefoon konden leveren werd netjes uitgezocht.

Ik heb wel altijd eerst email contact met ze voordat ik de bestelling doe en ik betaal met PayPal en dan zelfs nog met een MasterCard met aankoop verzekering.

Ik hoop dat dit goed voor je afloopt!

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 04-10-2017 23:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
gameguy12 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:14:
[...]

Ik zal zo snel ik kan proberen mijn bestelling op te zeggen, met PayPal is betaald trouwens. Wel erg jammer, had een V20 besteld, zou nu helaas een slechtere android telefoon uit Nederland moeten bestellen. Nou ja, ik heb in ieder geval wel weer een wijze les geleerd.

Tevens bedankt van je reactie @loki504
Als je met PayPal betaald hebt, dan moet je gewoon een geschil via PayPal openen. Dat kan tot 180 dagen na de transactiedatum. Als reden geef je op dat je het product niet hebt ontvangen. De verkoper moet dan bewijzen dat je het wel hebt ontvangen of het geld terugstorten. Bewijzen dat het is afgeleverd kan niet, want dat geeft de tracking niet aan. Je krijgt dan dus je geld terug.

Mocht de verkoper zeggen dat je je geld terug krijgt als je de claim sluit: niet doen. Je kan maar eenmalig een claim openen. Als de verkoper niet reageert of geen oplossing biedt kun je het geschil opwaarderen. In dat geval lost PayPal het voor je op.

Communcieer alleen met de verkoper via de claim. PayPal kan dan namelijk meelezen. Communicatie buiten PayPal om wordt niet als bewijs geaccepteerd in een claim.

Verder is het niet aan jou om contact op te nemen met de post. Het is de taak van de verkoper om te zorgen dat het pakket bij jou afgeleverd wordt. Jij hoeft daarvoor geen actie te ondernemen, tenzij de douane iets van je nodigt hebt.

Instructies voor het openen van een geschil vind je hier: https://www.paypal.com/nl...aleren-of-sluiten-faq1886

Ik wil je als tip geven om je niet al teveel zorgen te maken. Met PayPal ben je erg goed beschermd. Als de trackingnummer niet aangeeft dat het bij jou is afgeleverd, dan is dat voor PayPal voldoende om het geld aan jou terug te storten. Volg dus de nodige stappen en dan komt het helemaal goed! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Yep. En op aanvulling op hier boven. Blijf rustig. Des te groter de kans dat PayPal achter je staat. Dit zal nu niet echt nodig zijn. Maar mocht je ooit nog eens een geschil hebben via PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
MelvinW schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 02:07:
[...]

Als je met PayPal betaald hebt, dan moet je gewoon een geschil via PayPal openen. Dat kan tot 180 dagen na de transactiedatum. Als reden geef je op dat je het product niet hebt ontvangen. De verkoper moet dan bewijzen dat je het wel hebt ontvangen of het geld terugstorten. Bewijzen dat het is afgeleverd kan niet, want dat geeft de tracking niet aan. Je krijgt dan dus je geld terug.

Mocht de verkoper zeggen dat je je geld terug krijgt als je de claim sluit: niet doen. Je kan maar eenmalig een claim openen. Als de verkoper niet reageert of geen oplossing biedt kun je het geschil opwaarderen. In dat geval lost PayPal het voor je op.

Communcieer alleen met de verkoper via de claim. PayPal kan dan namelijk meelezen. Communicatie buiten PayPal om wordt niet als bewijs geaccepteerd in een claim.

Verder is het niet aan jou om contact op te nemen met de post. Het is de taak van de verkoper om te zorgen dat het pakket bij jou afgeleverd wordt. Jij hoeft daarvoor geen actie te ondernemen, tenzij de douane iets van je nodigt hebt.

Instructies voor het openen van een geschil vind je hier: https://www.paypal.com/nl...aleren-of-sluiten-faq1886

Ik wil je als tip geven om je niet al teveel zorgen te maken. Met PayPal ben je erg goed beschermd. Als de trackingnummer niet aangeeft dat het bij jou is afgeleverd, dan is dat voor PayPal voldoende om het geld aan jou terug te storten. Volg dus de nodige stappen en dan komt het helemaal goed! d:)b
Jazco2nd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:22:
Heel klote, ik heb vorig jaar een camera daar besteld. Ging prima. In augustus 2x Google Pixel besteld (apart). Is ook goed gegaan, de eerste kwam niet op tijd maar de communicatie was helder: hij was niet op voorraad, ondanks dat dit op de site stond. Dit hebben ze wel gemeld toen ik naar de status vroeg. Er zaten 2 weken tussen de 2 bestellingen en ik ontving ze bijna tegelijk.

Ook mijn vraag of ze de Internationale of de US versie van de telefoon konden leveren werd netjes uitgezocht.

Ik heb wel altijd eerst email contact met ze voordat ik de bestelling doe en ik betaal met PayPal en dan zelfs nog met een MasterCard met aankoop verzekering.

Ik hoop dat dit goed voor je afloopt!
Na een mail te hebben gestuurd is mij verteld dat er een oplossing gezocht word door E-global. Eindelijk reactie dus. Het blijkt dat hij nog in Frankrijk licht, en nu dus word uitgevogeld hoe hij hier komt. Dus misschien heb ik geluk, en anders geld terug op PayPal.

Erg bedankt voor de reacties! (Tot dusver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33
Webshop zelf is wel legitiem, afgezien van dat ze idd uit Hong Kong versturen, met de gebruikelijke '$10 electronic parts' achtige waarde-aangifte er op. Wellicht is het om die reden blijven hangen bij Chronopost, ik weet in ieder geval dat een maatje er voor 3000+ euro aan Canon apparatuur heeft besteld en dit perfect ging. Ikzelf ook wel eens een Canon flitser die daar de helft van de NL prijs was, kwam trouwens met DHL allemaal toendertijd.

Maar inderdaad, het is wel onduidelijk dat je uit Hong Kong bestelt en qua garantie heb je ook niet de EU wetgeving aan je zijde, dat is wel een punt.

[ Voor 11% gewijzigd door Dejagan op 06-10-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-09 10:00
Heb exact hetzelfde. Telefoon besteld op 7 september, en deze ligt vanaf 18 september al in Frankrijk bij Chronopost. Van eGlobal krijg ik al vanaf 3 oktober telkens het bericht dat ze het uitzoeken, maar blijkbaar komen ze er niet uit. Heb een claim bij de credit-card maatschappij ingediend, ben benieuwd hoe het bij jou afloopt Gameguy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkieTakkie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-08 11:58
tsja, ook ik dus een telefoon besteld op 15 september, dit gaf E-Global terug als reden.

Geachte Klant,

We zouden je graag via dit bericht op de hoogte willen brengen met de laatste update die we hebben ontvangen over de vertraagde zending.

Na contact te hebben gehad met de logistieke afdeling is het ons duidelijk gemaakt dat we voor deze zending een nieuwe koerier hebben gebruikt.

Dit i.v.m. de problemen die eerder dit jaar met TNT waren ontstaan.

Wij hebben met onze gebruikelijke koeriers duidelijke afspraken over de methode van verzenden en alle kosten die hier bij komen kijken.

Met deze nieuwe koerier is er iets mis gegaan, waardoor er momenteel geen beweging in de zending is.

Het pakket bevind zich momenteel nog in Frankrijk en we zijn druk bezig met de relevante instanties alle neuzen weer in dezelfde richting te krijgen om het pakket z.s.m. weer op de juiste route te kunnen krijgen.

Onze oprechte excuses voor de ongemakken die zijn ontstaan door deze vertraging.

Zodra we meer informatie hebben mogen ontvangen, zullen we dit natuurlijjk direct laten weten.

Met Vriendelijke Groet,
eGlobal Central - Flora

Dit was 3 oktober, sinds die tijd is t stil. Ik wacht t nog even af, maar ga dan inderdaad mijn geld terug claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
Inmiddels zijn er 6 weken verstreken sinds mijn bestelling. Pakket is bij Chronopost geregistreerd. Op 7 oktober een update in de track en trace informatie: 21 september het pakket ligt bij de douane 'Specific Customs procedures linked to the nature of the merchandise'. WTF? pas op 7 oktober een update die eigenlijk al op 21 september gedaan had moeten worden?

eGlobal geeft aan dat ze bezig zijn met de transporteur om het pakket door de douane vrij te laten geven. Heb er weinig vertrouwen in.

Mijn claim bij ING credit card heeft na een week, nadat ik zelf naar had gevraagd, een ontvangstbevestiging opgeleverd.

Ben benieuwd hoe het @gameguy12 vergaat met Paypal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
The Real Gunnar schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:01:
Inmiddels zijn er 6 weken verstreken sinds mijn bestelling. Pakket is bij Chronopost geregistreerd. Op 7 oktober een update in de track en trace informatie: 21 september het pakket ligt bij de douane 'Specific Customs procedures linked to the nature of the merchandise'. WTF? pas op 7 oktober een update die eigenlijk al op 21 september gedaan had moeten worden?

eGlobal geeft aan dat ze bezig zijn met de transporteur om het pakket door de douane vrij te laten geven. Heb er weinig vertrouwen in.

Mijn claim bij ING credit card heeft na een week, nadat ik zelf naar had gevraagd, een ontvangstbevestiging opgeleverd.

Ben benieuwd hoe het @gameguy12 vergaat met Paypal
ik heb inmiddels nog het vetrouwen er in gehouden bij e-global. Ze vertellen nu sinds 2 weken in de mail (na hun gemaild te hebben) dat het pakket nog bij de douane ligt. Gelukkig dat jij dan wel nieuwe trak en trace hebt gekregen, ik hoop zelf dat het goed komt. Als ik hun geloven moet zou het waarschijnlijk deze week nog afgehandeld worden bij de douane. Niet dat ik hun nog een volle 100% geloof. Ik hoop voor jou dat je je geld terug krijgt, ik hou het nog 1 week vol, dan zet ik er een .punt achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
Eglobal gaf vorige week aan binnen een week meer te kunnen melden, maar van die zijde blijft het stil.

Daarom zelf maar verder op zoek gegaan. Via Twitter contact gehad met Chronopost en gevraagd waarom het zo lang duurt, na het zenden van het trackingnummer het volgende antwoord:
Hello, your parcel is stuck in Customs because paperwork is missing or incorrect. Please contact your seller. Nice day ^be
Dus vandaag Eglobal gemeld dat zij zeer waarschijnlijk een fout hebben gemaakt met verzenden en niet de juiste papieren hebben bijgevoegd. Nu de fout duidelijk bij Eglobal ligt gevraagd om een oplossing op korte termijn, ben benieuwd.

Mijn claim bij ING Credit Card vanwege niet ontvangen bestelling duurt wat langer om te beoordelen, het is nogal druk op de afdeling.

Jij al meer voortgang @gameguy12 ? En @Wildfire ? (Wildfire heeft bij Gearbest besteld maar zijn pakket lijkt in dezelfde zending te zitten, ben benieuwd of Gearbest het beter/sneller afwikkelt dan eGlobal)

[ Voor 8% gewijzigd door The Real Gunnar op 23-10-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
@The Real Gunnar

Nog niks weer gehoord helaas. Als ze bij ING zeggen dat het lang duurt, kan het zijn dat het bij de douane licht? Ik kan met paypal niet m'n geld terugkrijgen omdat hij namelijk bij de douane schijnt te liggen. (Twee weken yohoo) Wel geluk dat je chronopost bij Twitter er voor kreeg, mijn Frans pesterij met ze was nogal "ingewikkeld".

Hopelijk lukt t bij je, en tevens ook bij @Wildfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb de hoop allang opgegeven en ondertussen staat hier al een veel luxer (en in NL gekocht) 13.3" laptopje te zoemen.

Alleen bij GearBest hebben ze een bord voor hun kop. Heb al meerdere malen aangegeven dat ik de order wil annuleren omdat het ding toch nooit meer gaat komen, sturen ze vandaag een mailtje dat ze 'm opnieuw gaan sturen... dat wil ik helemaal niet, malloten...

Volgens mijn tracking ligt het ding trouwens al een maand ergens bij de douane in Frankrijk maar niemand kan meer zeggen dan "om onbekende redenen". Daar schiet niemand iets mee op. Volgens mij is de zending gewoon kwijt want papierwerk had allang in orde gebracht kunnen worden in een maand tijd.

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 23-10-2017 19:12 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
Op 30 oktober een update van Eglobal gekregen:
Geachte Klant,

Helaas moeten we je wederom informeren dat het pakket nog steeds wordt vastgehouden door de douanedienst.

Het pakket moet binnen 1 maand worden vrijgegeven.

Wij zullen je op dat moment dan ook benaderen voor een restitutie of een nieuwe zending van het pakket aan te bieden als je deze bestelling nog steeds zou willen behouden.

Onze oprechte excuses voor deze situatie.
Heb geantwoord dat het al langer dan een maand bij de douane ligt dus graag direct andere foon versturen, dan krijgen ze de kans om te laten zien dat bezorging binnen 8 dagen echt kan.

Inmiddels trouwens via de ING Credit Card het geld, voorlopig, retour. Ze gaan met de leverancier in contact en als die niet binnen 30 dagen reageert dan wordt de terugbetaling definitief. Dat betekend dus dat als de leverancier wel een oplossing vind binnen een maand dat het geld weer teruggenomen wordt. Denk dat eGlobal daar voorlopig op gokt, het geld zal inmiddels wel bij hun gevorderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
Mail van eGlobal:
Beste Klant,

Allereerst nogmaals onze oprechte excuses voor de extreme vertraging die was ontstaan door de douane controle.

Gelukkig is het einde nu in zicht gekomen.

We hebben bevestiging mogen ontvangen van de koerier dat het pakket naar ons wordt geretourneerd.

Omdat je eerder had aangegeven een terugbetaling te willen voor deze bestelling, zullen we deze natuurlijk ook gaan verwerken zodra het pakket bij ons terug is.

We zullen natuurlijk een volledige terugbetaling zo snel mogelijk verwerken via de betaalmethode van deze bestelling.

We hebben veel geleerd door deze situatie en zullen dan ook nieuwe maatregelen toepassen om deze in de toekomst te kunnen voorkomen.

We begrijpen dat deze situatie het vertrouwen in ons heft beschadigd, toch hopen we je in de toekomst weer te mogen verwelkomen op onze site.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37
Hier ook een bestelling bij Eglobal gedaan op 2 november pakket ligt voor scan nog steeds in HK(DHL). Wel een track en trace gehad.
Heb gisteren een mail gestuurd, dat de beoogde max 8 dagen niet gehaald gaat worden en om een verklaring gevraagd. Nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV1
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-07 21:40

RV1

Zelf 4 september bestelling gedaan, zelfde verhaal als hier beschreven wordt. 21 september tegen gehouden bij de douane, maar daar pas veel later bericht van gekregen. Via Chronopost al te horen gekregen dat het pakket dan altijd retour afzender gaat. Dat ook aangegeven bij eglobal. Krijg wel reactie, maar duurt elke keer enkele dagen en vaak niet concreet. Vrijdag bericht gekregen dat zij bericht hebben gekregen dat het pakket retour komt en dat, omdat ik al eerder om m'n geld terug heb gevraagd, dit wordt geregeld, zodra zij het pakket retour hebben.
Nog wel even spannend, want betaald met iDeal, maar het lijkt nu goed te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37
Gisteren mijn pakket mogen ontvangen, zonder bijkomende(douane)kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*shopreview*

[ Voor 128% gewijzigd door Perkouw op 20-06-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 19:55
Ikzelf heb al 2 keer een smartphone besteld bij Eglobal.
Moet zeggen dat alles perfect verlopen is, begrijp al deze negatieve reactries niet zo goed.
Heb ik dan 2 keer veel geluk gehad ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Topic uit juni. Lijkt me niet nodig dit topic op deze manier te kicken. Vandaag nu een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.