Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-09 15:58
Ben op zoek naar een low budget of gratis video editor om simpele filmpjes te maken voor op youtube. Helaas kan ik geen download meer vinden voor windows movie maker, ik begreep dat die sinds 2012 oid niet meer wordt ondersteund door microsoft. Ik heb openshot video editor geprobeerd maar het programma is nogal traag en dus frustrerend om mee te werken (mijn hardware is prima, daar ligt het zeker niet aan).
Wat ik met de software wil kunnen:
-Film fragmenten knippen, versnellen
-Titels/overlay plaatsen
-Apart audiospoor

Kan iemand mij bepaalde software hiervoor aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
Heb je een iPhone of iPad.
Wat jij wil lukt met iMovie en die app is gratis.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
Helaas heb ik dat niet, op mijn PC draai ik windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

HSlegend schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:45:
Helaas kan ik geen download meer vinden voor windows movie maker, ik begreep dat die sinds 2012 oid niet meer wordt ondersteund door microsoft.
Omdat de opvolger al klaar staat:
https://developer.microso...story-remix-in-windows-10

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HSlegend
Voor iedereen die dit topic nog terugvindt, ik gebruik nu HitFilm Express, gratis te downloaden en uitgebreide opties voor videobewerking zijn hiermee ook toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:06
En ook voor iedereen die dit topic nog tegenkomt: Shotcut (free, Windows/Linux/MacOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 19:47
DaVinci Resolv?

Gratis, pro-level mogelijkheden en ik vind het nog makkelijk in gebruik.

Je hoeft de geavanceerde mogelijkheden zoals colour grading etc niet te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
DinoBe schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:01:
DaVinci Resolv?

Gratis, pro-level mogelijkheden en ik vind het nog makkelijk in gebruik.

Je hoeft de geavanceerde mogelijkheden zoals colour grading etc niet te gebruiken..
Om hier verder op in te gaan, gezien de titel ook prima is.. Is dit nog steeds aan te raden, of zijn er andere interessante opties misschien? Ik gebruik Videopad voor simpele bewerking en omzetting (Shadowplay) voor Youtube. Daarvoor werkt het super, maar ik zoek iets dat een fijnere workflow heeft.

Het is puur een probeersel, maar alles komt redelijk gedateerd over (dit filmpje zeg niet zoveel, maar goed).

[ Voor 15% gewijzigd door Luxicon op 28-05-2020 16:00 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 15:30
Luxicon schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:52:
[...]

Om hier verder op in te gaan, gezien de titel ook prima is.. Is dit nog steeds aan te raden, of zijn er andere interessante opties misschien? Ik gebruik Videopad voor simpele bewerking en omzetting (Shadowplay) voor Youtube. Daarvoor werkt het super, maar ik zoek iets dat een fijnere workflow heeft.
"Is dit nog steeds aan te raden,"
JA! Lees anders even wie de ontwikkelaar exact is: Wikipedia: Blackmagic Design
Die zitten prima thuis in dit wereldje.

Er zijn natuurlijk zat alternatieven, maar Resolve is toch wel een goed deugelijk gratis product!

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
chriistiix schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:56:
[...]

"Is dit nog steeds aan te raden,"
JA! Lees anders even wie de ontwikkelaar exact is: Wikipedia: Blackmagic Design
Die zitten prima thuis in dit wereldje.

Er zijn natuurlijk zat alternatieven, maar Resolve is toch wel een goed deugelijk gratis product!
Oke, bedankt (ik ga ze bekijken), er zijn namelijk nogal veel editors en ik zoek een gratis of goedkope die wel modern is.

@chriistiix DaVinci werkt erg prettig, alles gaat smooth. Een hele verademing (en technologische update) ten opzichte van Videopad. De functies die ik veel gebruik (adjustments en effecten) zijn makkelijk toe te passen en te wijzigen. Transitions heb ik nog niet geprobeerd, maar dit werkt erg mooi, dus top. Dit kon ik aardig snel voor elkaar krijgen, als soort van kopie van de vorige.

[ Voor 30% gewijzigd door Luxicon op 29-05-2020 02:22 ]

...

Pagina: 1