Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gezamenlijke agenda in outlook

Pagina: 1
Acties:

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:03
Bij mij op het werk hebben we één (centrale) agenda waar iedereen zijn afspraken in zet in het format:
"NAAM: Afspraak met X". Naam zou dan mijn naam zijn.

Ik ben een beetje klaar met het dubbel moeten bijhouden van mijn eigen agenda in outlook en aansluitend dan ook nog de afspraak in de centrale agenda te zetten. Zeker omdat ik een groot deel van mijn afspreken via mijn mobiel in mijn agenda zet. Ik vind het niet handig om mijn naam voor de afspraken van mezelf te zetten omdat als ik dan in mijn agenda kijk ik meestal alleen maar: "NAAM:..." Waar ik dus niets aan heb...

Ik weet dat je heel mooi in Outlook machtigingen kunt geven en dat je agenda's van diverse personen in een lay-over kunt weergeven etc. Oftewel dat het nut van een dergelijke centrale agenda feitelijk nihil is ALS iedereen zijn eigen agenda netjes bijhoudt, maar ja de meerderheid vindt dat niet blijkbaar niet handig, dus in die zin: battle lost... :-(

In mijn eigen outlook agenda zet ik zakelijke afspraken 'zichtbaar' en privé afspraken op privé zodat niet iedereen kan zien wat ik privé uitspook ;)

Is er een mogelijkheid om afspraken uit mijn eigen agenda te synchroniseren met de centrale agenda waarbij mijn privé afspraken niet meegenomen worden én dat in de omschrijving mijn naam standaard er voor geplaatst wordt?
(of eigenlijk is het niet synchroniseren want alleen mijn afspraken moeten de centrale agenda is...)

[ Voor 3% gewijzigd door BB-One op 02-10-2017 16:39 ]

Verwijderd

Centrale agenda-gebruiker uitnodigen voor de afspraak in je eigen kalender.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:59:
Centrale agenda-gebruiker uitnodigen voor de afspraak in je eigen kalender.
Dank je, had ik ook al aan gedacht maar dan moet ik bij elke afspraak mijn eigen naam eerst vermelden en dan zie ik op mijn telefoon niet meer wat mijn afspraken zijn, dan zie ik nl overal "NAAM:..."

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 22:28
En is er geen draagvlak voor initialen? Dan krijgt iedereen een beetje zijn zin. Je hoeft niet de kleuren van iedereen te onthouden, maar ziet wel in je agenda welke afspraak je hebt?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Paultje3181 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:36:
En is er geen draagvlak voor initialen? Dan krijgt iedereen een beetje zijn zin. Je hoeft niet de kleuren van iedereen te onthouden, maar ziet wel in je agenda welke afspraak je hebt?
Zo werken wij inderdaad. Wij gebruiken het locatie veld om aan te duiden wie bij welke afspraak hoort, daar zetten we dan de interne initialen neer. Locatie is in onze organisatie (lees <10 werknemers) toch onbelangrijk. Dat kan altijd nog gespecificeerd worden in de persoonlijke agenda indien noodzakelijk.

I reject your reality and substitute my own

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 22:28
Maar als je dan in de algemene agenda bij de titel ook initialen gebruikt, zie je het ook direct. Op je smartphone en in de algemene agenda.

Zeker bij een dergelijke kleine organisatie ken je de initialen wel
Pagina: 1