• predacore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 15:37
Ik ben in de run voor een nieuwe telefoon en heb 2 jaar heel plezierig met een Oneplus One gewerkt en laatste 3 maanden met een iphone 7.
Beide toestellen werkten prima en nu heb ik dus een nieuwe nodig.
Android bevalt me persoonlijk beter dan ios dus die keuze is al gemaakt.

Wat is je budget?
Budget is geen issue. Daarom ben ik benieuwd waarom ik (afgerond) 400,- extra zou uitgeven aan het vlaggenschip van Samsung, de S8.
Dat is eigenlijk ook de hele vraag. Van de Wileyfox Swift 2X kom ik veel positieve reviews tegen (met de prijs in acht genomen).
Waarom zou je dan nog een S8 nodig hebben?

Serieus gamen doe ik wel op de console en pc. Op m'n telefoon speel ik een beetje clash of clans en dat soort games, dat lijkt me op de Swift 2X geen probleem toch.

De camera gebruik ik wel vrij veel, maar voor 400,- is dat het verschil niet waard.

En verder snap ik dat het scherm natuurlijk veel mooier is van de S8, en de processor. Maar het lijkt eerder op overkill dan dat je het echt nodig hebt, of zie ik dat verkeerd?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/654075;698801/

En stiekem de achterliggende vraag; Wie haalt me over om de S8 te kopen? ;)

The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Nou ja het komt in principe gewoon op neer op wat je wilt. Je betaald gewoon voor de bouwkwaliteit, een goed scherm, de camera en performance. Elke klasse onder de flagships lever je op een (of meerdere) van die vlakken in.

Ik zelf heb een jaar of 5 geleden gekozen om te blijven plakken bij de (upper)midrange toestellen (beetje rond de 300 - 350,- regionen). Dat zijn naar mijn idee toestellen die 'snel genoeg' zijn voor de allerdaagse taken (niet het idee dat ik moet wachten tot iets gebeurt zeg maar :P) zoals die met een Snapdragon 625 (Moto G5 plus bijv.). Ga niet graag onder de Snapdragon 6XX chips wegens slechte performance ervaringen in die reeks, maar kan maar zo dat die 430 prima is uit de Swift 2X.

S8 is daarentegen een top toestel. Maar ik vind het voor mijzelf niet echt waard omdat ik niet 300 meer ga betalen voor een app die dan een halve seconde sneller opent zeg maar :P. Al moet ik zeggen dat als ik bakken met geld had staan ik gewoon voor een flagship gegaan was hoor daar niet van :+.

[ Voor 27% gewijzigd door blmp op 02-10-2017 16:18 . Reden: wat uitgebreid ]

Patient gamer

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Vijf jaar geleden was de 6xx reeks (en equivalenten) wel raadzaam ja. Tegenwoordig ga je voor normaal gebruik ook met een 4xx serie een héél eind komen.
Dat gezegd hebbende is het prijsverschil tussen een 4 en een 6 serie gebaseerde smartphone als je een beetje om een fatsoenlijk scherm en bouwkwaliteit geeft eigenlijk minimaal, dus kom je vaak weer bij die SD6xx uit.
Eigenlijk komt het er op neer of het scherm in die WFS2X goed genoeg is. Persoonlijk vind ik het verschil tussen een oke-ish LCD en een OLED paneel een wereld van verschil; als budget voor mij geen overweging zou zijn zou ik tussen die twee voor de s8 gaan als je veel gebruik maakt van je telefoon.
Aan de andere kant kun je ook hele mooie telefoons mét OLED scherm maar zonder die verschrikkelijke afgeronde schermranden krijgen (ziet er leuk uit maar praktisch is het écht niet!) voor redelijk wat minder dan die S8.

Je zult mij dan ook zeker niet zien proberen je over te halen die S8 te kopen :P Maar waarom zijn dit de enige twee opties die je noemt? het lijkt me dat je beter af zou zijn met een middenweg; als budget niet zo'n issue is kun je echt wel wat 'leukers' verantwoorden dan een swift 2x zonder het meteen al te gek te maken en ik hoor je nu niet echt wild worden van de wat 'uniekere' eigenschappen van een s8...

• Jashhh
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2022
Het is een beetje de futureproof wat hem ook weer wat aantrekkelijker maakt. Als je een telefoon 4 a 5 jaar of langer houdt zou ik zeker de S8 nemen. Wat nu overkill aan processorkracht etc. lijkt, is straks de norm. Plus je zit dan met een waanzinnig mooie tel nog. :)

Maar het is persoonsgebonden. Dat budget geen probleem is betekent natuurlijk niet alles. Maak maar een weloverwogen keuze. Succes.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
S8 is wel breekbaarder dan de Wileyfox, maar alles is smooth waar de Wileyfox soms hapert. Zie ook de round up van budget telefoons deze week.

Maar reden om de S8 te kopen, gewoon jezelf een kado geven mag ook.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Er zijn overigens wel meer telefoons op aarde dan alleen de S8 en de Swift.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
Bouwkwaliteit, specificaties voornamelijk. De S8 kan meer aan dan de Swift. Echter draait de S8 weer een zwaardere skin waardoor het verschil een stuk minder zichtbaar is.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:35

Nakebod

Nope.

Ervan uitgaande dat je nu weer zo een 2 jaar met 1 telefoon wilt doen.

Koop nu de Swift 2X, en over 1.5-2 jaar als hij "traag" begint te worden koop je de Swift 4X of wat er dan ook op de markt is, met nieuwere hardware technieken etc etc.
Doe je weer 1.5-2 jaar met die nieuwe telefoon, heb je in totaal 3-4 jaar ermee rondgelopen, en ben je alsnog goedkoper uit als een S8 voor 2 jaar (~400 euro totaal vs 590) :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• predacore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 15:37
Wow, zie dat ik nog wat reacties heb gemist.
Sorry guys!

De comment van 'swhnld' is ook wat me aan het denken heeft gezet. De roundup gaf aan dat je voor weinig een goede telefoon kan kopen.

En wat 'Nakebod' zegt had ik zelf ook al overwogen.

Daarom bij deze de afsluitende post dat ik voor de Moto G5 ben gegaan.
Hij is inmiddels binnen en heb 2 dagen met de eerste volle batterij gedaan wat me echt heeft verbaasd!
Het is nog wel even wennen, maar ben heel blij met mijn keuze nu.
Als er over 1,5 - 2 jaar weer echt kekke innovaties zijn kom ik wel weer terug voor een flagship ;)

De downside is wel de camera, kwaliteit is niet supergoed ervan en de behuizing is niet superchique. Beide punten horen natuurlijk bij de prijs, en daar heb ik bewust voor gekozen op dit moment.
Verder echt een prima phone. Bedankt voor het meedenken!

Topic mag verder dicht :)

The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.

Pagina: 1