Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathrow1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 13:37
Hi All,

Ik ben bezig met een scratch build waar ik eigenlijk alles uit de kast will halen. Dit betekend ook dat ik de kast wil spuiten met een logo etc. zoals in veel van de casemods op het net, en dit wil uitlichten met led's. Nu ben ik wat aan het zoeken gegaan en na diverse websites te hebben geschecked is het antwoord eigenlijk standaard dat de sticker minimaal 15x15cm moet zijn (wat veel te groot is voor bijv op een ssd cover) en dat het minimaal 5euro per sticker kost.

Het gaat gewoon om zwarte, uitgesneden logos van diverse OEMS/ Denk het ROG logo, Corsair en Gskill.
Paar verschillende grotes. en dan uitgesneden op zo'n application tape.

Nu zie ik toch regelmatig mooie dingen langskomen en zou ik eigenlijk willen vragen hoe de echte modders het hier op het forum doen. Kennen jullie iemand (of kun je de gegevens delen), doe je het zelf? etc.

Alle info hierover is welkom. Het is een beetje zonde on voor 100 euro aa stickers te bestellen die hooguit een paar uur geplakt zitten voor ze worden weg gegooid.

Bij voorbaat dank!!

[ Voor 9% gewijzigd door deathrow1986 op 02-10-2017 15:15 . Reden: Adding info ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:32
Misschien kun je bij een fablab/makerspace terecht? ProtoSpace (in Utrecht) heeft een vinylplotter en die is tijdens de open inloop (dinsdagmiddag en donderdag) volgens mij gratis te gebruiken. Vinyl kost bij ProtoSpace €11/meter, maar misschien mag je je eigen materiaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb ook zo'n plotter in huis, een kleintje. Maar als je een ontwerp hebt zou je ook bij een lokale bestickeraar/signmaker langs kunnen gaan. Best kans dat daar wel iemand in ruil voor een kratje pils een a4'tje voor je wil plotten. Waarschijnlijk moet je dan wel zorgen voor een compatibel vector bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathrow1986
Thanks voor je snelle reactie. Ik heb er al een aantal gecontacteerd en daar moet ik inderdaad ook de vector bestanden aanleveren. Ik kan hier wel het een en ander in omzetten. Alleen krijg ik bij allen te horen dat ze bijvoorbeeld het ROG logo niet kleiner als 15x15 cm kunnen doen ivm de ROG letters (dit zou ik met de hand en geduld nog wel kunnen uitsnijden) en dat dit ook gewoon 5 euro per sticker kost.

Gezien het word opgeplakt, gespoten, en na drogen er weer word afgepulkt, vind ik dit wel extreem duur als er een stuk of wat stickers gebruikt moeten worden. Ook is het sowieso te groot qua formaat gezien het ook op ssd's moet.

Als iemand het zou kunnen doen voor een nette bijdrage, dan wil ik ook zeker gewoon zelf het een en ander lospulken, als dat het makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 12:12
Je kan er toch gewoon meerdere logo's in 1 vector-bestand zetten en zo boven de 15x15 uit zien te komen? Met voldoende tussenruimte uiteraard om ze zelf uit te snijden. Denk dat je voor een paar tientjes al klaar zal zijn.

Het minimum van 15x15 komt waarschijnlijk doordat de plotter gewoon geen kleiner formaat aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-07 18:49
Kan je niet gewoon zelf printen op sticker papier en het dan zelf knippen en/of snijden ?

http://www.conrad.be/ce/n...4939_pla-995595&WT.srch=1

[ Voor 69% gewijzigd door justmike op 02-10-2017 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Machineuren en manuren zijn nou eenmaal duur. €5 voor een custom-made sticker vind ik zeer schappelijk.
Als je het vaak doe kan je overwegen zelf een snijplotter aan te schaffen, die hoeven niet zo duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 14:11
deathrow1986 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:15:
Thanks voor je snelle reactie. Ik heb er al een aantal gecontacteerd en daar moet ik inderdaad ook de vector bestanden aanleveren. Ik kan hier wel het een en ander in omzetten. Alleen krijg ik bij allen te horen dat ze bijvoorbeeld het ROG logo niet kleiner als 15x15 cm kunnen doen ivm de ROG letters (dit zou ik met de hand en geduld nog wel kunnen uitsnijden) en dat dit ook gewoon 5 euro per sticker kost.

Gezien het word opgeplakt, gespoten, en na drogen er weer word afgepulkt, vind ik dit wel extreem duur als er een stuk of wat stickers gebruikt moeten worden. Ook is het sowieso te groot qua formaat gezien het ook op ssd's moet.

Als iemand het zou kunnen doen voor een nette bijdrage, dan wil ik ook zeker gewoon zelf het een en ander lospulken, als dat het makkelijker maakt.
als je de plaatjes even stuur zou ik mijn vrouw kunnen vragen wat het kost. Zij heeft zo'n Silhouette staan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathrow1986
kalekat schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:48:
[...]

als je de plaatjes even stuur zou ik mijn vrouw kunnen vragen wat het kost. Zij heeft zo'n Silhouette staan hier.
Super! Ik heb je een bericht gestuurd. Alvast heel erg bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
Mocht het niets worden met kalekat mag je mij een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 14:11
deathrow1986 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:54:
[...]

Super! Ik heb je een bericht gestuurd. Alvast heel erg bedankt voor het aanbod!
Ik heb nog geen berichtje gekregen. Misschien even opnieuw proberen?
Pagina: 1