Hulp nodig met kiezen van de juiste componenten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonagyn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-02-2021
Hello, ik probeer al een tijdje een aardig gaming pc te bouwen en het wilt nog niet echt lukken. Ik heb meerdere onderdelen vervangen maar hij blijft matig tijdens gamen. Kan iemand mij een beetje adviseren?

Dits zijn de huidige onderdelen:

Coolermaster Devastator II Behuizing
XFX 2GB D5 X R9 380 DD Grafisch kaart
Scythe Mugen 4 PCGH Cooler
SSD 240GB 410/560 SP550 SA3 ADA SSD
GIbY-B150M-D3H B150 Moederbord
Core i5-6400 27001151 BOX Processor
D4 8GB 2133-14 Fury Black Harddisk

Ik ben bereid om 400 euro te besteden aan de grafische kaart en nog ees 400 voor de rest voor de onderdelen mocht het nodig zijn. Ik wil graag componenten die elkaar versterken. Ik heb het idee dat mijn huidige componenten elkaar juist verslechten.

Alvast bedankt.

Jonathas Moreira Ramos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke voeding gebruik je (merk, type, wattage)? Kan handig zijn om te weten hoeveel ruimte we daar hebben.

Ook het vermelden waard is welke spellen je wil spelen en op welke resolutie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonagyn
Dat is de enige onderdeel waar ik geen informatie over heb. Ik geloof dat deze best oud is een vervangen moet worden. Ik ga even opzoeken of de naam vind van mijn voeding. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:23
Welke resolutie / welke games?
Probeer eens HWinfo te runnen tijdens games - dan weten wij ook meer.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonagyn
Ik heb niet zo veel verstand van HWinfo, ik heb het geïnstalleerd.

Op dit moment spel ik alleen dota2 omdat de andere games extreem fps drops krijgen uit het niks. Voor dota2 is mijn huidig pc prima. Maar het is meer voor games zo als destiny 2, call of duty. De zware games. Ik speel games nu op normaal settings en al nog is de fps laag en ik krijg dus regelmatig extreem fps drops.

Dit is mijn scherm.

https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000056511602/

Ik gebruik eventueel nog mijn tv voor shooters.

https://www.megekko.nl/pr...art-TV-Wi-Fi-Zwart-LED-TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Framedrops zijn meestal het gevolg van iets dat te warm wordt waardoor een onderdeel wordt teruggeklokt om te voorkomen dat hij nog warmer wordt. Hoe warm wordt alles onder load? Om dit simpel te testen kun je HWMonitor gebruiken:
https://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.32.exe

Zet het programma aan, ga een game spelen en lees achteraf de maximaal behaalde temperaturen van de CPU en videokaart af.

Nu is een r9 380 zeker geen hoogvlieger voor games als Destiny 2 met een resolutie van 2560x1080 (is meer leuk voor 1920x1080), maar framedrops zouden niet zomaar mogen gebeuren. Of de 2GB videogeheugen limiet moet bereikt worden. I.p.v. HWMonitor kun je ook MSI Afterburner gebruiken:
http://www.guru3d.com/fil...ner-beta-download,30.html

Hiermee kun je tijdens het spelen direct de temperaturen en het gebruikte videogeheugen in de gaten houden (en nog veel meer als je wil). Tutorial van hoe je dit doet:
YouTube: MSI Afterburner - How to setup On-Screen Display

Maak ook eens wat duidelijke foto's van de binnenkant van je pc (zien we ook meteen de voeding) en ook van de achterkant.

Edit: Je 4k tv even over het hoofd gezien. Voor die resolutie (3840x2160) is een r9 380 verre van geschikt. Game je ook echt op die resolutie op je tv?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2017 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:58

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonagyn
Gelezen, het zal niet nog een keer gebeuren.
Pagina: 1