Waar bestellen jullie normaliter jullie hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:04
Ik bestel al jaren eigenlijk bij Alternate (zakelijk), maar de laatste tijd lees ik zoveel negatieve "rompslomp" rondom Alternate bij problemen, dat ik begin te twijfelen of dit nog wel de juiste partij is, bij "gebreken" en dan zeker zakelijk gezien.

In het verleden heb ik ook bij Afuture besteld, maar zij gingen begin dit jaar failliet.
Vervolgens heeft beatit een gedeelte overgenomen, maar mijn eerste ervaring met beatit is ook niet dat je zegt.. ja daar wil ik bestellen ( ik moet nu nog wachten op een offerte van begin dit jaar...)

Dan heb je azerty nog, hier heb ik geen ervaringen mee.

De reden waaro ik het vraag:
Ik heb namelijk begin dit jaar een HP probook besteld van 1300 euro, dit is een kwestie van dozen schuiven dus ik zag hier geen problemen in, maar wil nu een "custom pc" bestellen, maar deze machine gaat minimaal 2500 euro kosten...( :9~ ) die ik zelf in elkaar zet. Nu heb ik de afgelopen tijd best wel veel "problemen" voorbij zien komen met videokaarten en dergelijke, dus ik hou ergens mijn hart vast...

Mijn concrete vraag: Waar bestellen jullie je hardware momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45
Ik bestel momenteel bij Informatique. Maar dat is meer omdat ik daar vrij regelmatig in de buurt kom en ik de spullen kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Ik bestel ook wel bij Azerty. Heb nog nooit wat hoeven te retourneren. Coolblue is ook wel een goede zaak vind ik zelf. Goede ervaring met hun support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:36
Je moet je natuurlijk niet blind staren op topics hier op Tweakers, op het totale volume van bijv. een Alternate zijn die paar klachten natuurlijk niet overdadig veel, helemaal negeren zou ik het trouwens ook niet doen laat het altijd meewegen, echter als je er al jaren klant bent zou ik jouw eigen ervaringen over de jaren heen zwaarder wegen dan wat ik online lees in een random garantie zaak waar je maar 1 kant van het verhaal hoort.

Daarnaast kan ik je vertellen dat er bij iedere shop wel eens wat fout gaat op het gebied van garantie, ik bestel zelf al jaren naar alle tevredenheid bij Azerty, maar ook daarover lees je wel eens een topic op Tweakers of soortgelijke site dat het totaal mis gaat al heb ik dat zelf gelukkig nog niet mee mogen maken.

Verder zou ik kijken naar de mogelijkheid om de componenten voor het systeem als consument te bestellen (want meer rechten) en deze dan later in te brengen in de zaak als dat mogelijk is voor het deel dat je het systeem zakelijk zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:45
De shop die volgens de Pricewatch het goedkoopste is in combinatie met eventueel CashbackXL. Voor een PC met verschillende componenten maak ik een wenslijstje en bestel ik gerust alles bij 3 verschillende shops.

De klaagtopics zijn echt topics van de 0,1% en kan je voor iedere shop wel vinden.

Informatique is wel een van mijn favoriete shops, omdat zij als een van de weinigen de belofte 'voor 21:00 besteld morgen in huis' tot dusver altijd hebben waargemaakt :) verder bestel ik regelmatig bij Azerty, Alternate, Coolblue, vroeger Redcoon en Afuture...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Laatst online: 10:17
Dennism schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:18:
Je moet je natuurlijk niet blind staren op topics hier op Tweakers, op het totale volume van bijv. een Alternate zijn die paar klachten natuurlijk niet overdadig veel, helemaal negeren zou ik het trouwens ook niet doen laat het altijd meewegen, echter als je er al jaren klant bent zou ik jouw eigen ervaringen over de jaren heen zwaarder wegen dan wat ik online lees in een random garantie zaak waar je maar 1 kant van het verhaal hoort.

Daarnaast kan ik je vertellen dat er bij iedere shop wel eens wat fout gaat op het gebied van garantie, ik bestel zelf al jaren naar alle tevredenheid bij Azerty, maar ook daarover lees je wel eens een topic op Tweakers of soortgelijke site dat het totaal mis gaat al heb ik dat zelf gelukkig nog niet mee mogen maken.

Verder zou ik kijken naar de mogelijkheid om de componenten voor het systeem als consument te bestellen (want meer rechten) en deze dan later in te brengen in de zaak als dat mogelijk is voor het deel dat je het systeem zakelijk zal gebruiken.
ja en nee wat betreffende Alternate. Het zijn meestal dezelfde soort klachten waar ze klanten die nog volop in de garantieperiode met een kluitje het riet in willen sturen. Bijvoorbeeld kort geleden nog met een kaart waarvan ze ipv de garantie de dagwaarde van de kaart berekende.. dat er op neerkwam dat de kaart in een jaar tijd met de helft van de waarde was gedaald. Een kaart die overigens nog volop in de garantie periode zat.

nadat persoon hier zijn verhaal deed was er weer bliksemsnel een goede oplossing van Alternate. en dit soort dingen hebben zich al talloze keren herhaald op Tweakers.

Ik heb er in het verleden ooit wel eens dingen besteld maar nadat ik gezien hoe de garantie afhandeling wordt afgewerkt wat er op neer komt dat mensen minder kregen waar ze recht op hadden zou ik ver van deze winkel wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:43
Meestal bij Azerty, goede ervaringen mee en ze zijn vaak ook niet zo duur.

Daarnaast vaak bij Coolblue of Amazon.de, zijn soms ietsje duurder maar bieden wel goede service. En Amazon heeft veel producten die moeilijk te verkrijgen zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Laatst online: 15:04
Dennism schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:18:
Snap ik, maar het het zet je wel aan het denken... en zeker bij dit soort bedragen.
Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen; ik heb 1x een "claim" gedaan, om een peanuts bedrag en daar werd niet moeilijk over gedaan, maar de laatste topics die ik voorbij heb zien komen, zetten mij juist aan het twijfelen en dan met name de manier hoe problemen worden afgehandeld.

Het geeft een bepaalde nare smaak ( weet even niet de juiste woorden te vinden ), vandaar ook dat ik nu "alternatieven" wil bekijken, niet om Alternate zwart te maken, maar gewoon realistisch om mij heen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik zie hier geen discussie in, dit gaat de kant op van een opsom-topic. Wil je weten of Webshop x beter is dan Webshop y kan je het beste kijken in de Shopreviews. Daar is een topic als deze niet bij nodig.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.