Hallo allemaal,
Mijn naam is Peter en ik ben nieuw hier. (hallo Peter
)
Ik heb een aangepaste bus. Hier moet ik met mijn rolstoel in vervoerd worden.
Omdat je tegenwoordig nergens meer bijdrages kunt krijgen moet ik alles zelf bekostigen.
Nu heb ik de bus zover dat ik een compleet systeem heb.
Zelf op elkaar aangepast maar absoluut niet elegant.
Dit heeft er mee te maken dat ik het voor ongeveer 10% van de "professionele kosten" heb kunnen doen.
Er is nog één ding dat me irriteert. Het irriteert me meer dat ik er geen oplossing voor kan bedenken. Maar ik heb dan ook een WTB achtergrond en geen Elek. Hoewel mijn kennis 17 jaar geleden gestopt is met bijwerken.
Mijn VRAAG dus:
De achterdeuren heb ik automatisch gemaakt met een raamopener. Die werkt op 220V en geeft een output van 24V.
Als de deur open moet is de + op de + en de - op de -
Om de deur weer te sluiten draaien deze polen zich om. Dus 24V op de - is deur dicht.
Dat vraagt veel van de 12V accu (omvormer naar 220V dan systeem van de openers 24V.)
HOE krijg ik dit voor elkaar?
Ik wil dus de hele unit met RC eruit doen en van 12V naar 24V (heb ik een omvormer voor)
EN zoek dus een gedegen (liefst kant en klaar) systeem.
Mogen dus 4 knoppen zijn (2 deuren)
Knop1: deur links open
Knop2: deur rechts open
Knop3:deur rechs dicht
Knop4: deur links dicht.
Ik dacht zelf nog aan een arduino systeem maar ik heb daar de kennis(sen) niet voor.
Wie mij kan helpen maakt me heel blij.
Vriendelijke groet en alvast dank je wel voor jullie denk en kraak werk.
Peter
Mijn naam is Peter en ik ben nieuw hier. (hallo Peter
Ik heb een aangepaste bus. Hier moet ik met mijn rolstoel in vervoerd worden.
Omdat je tegenwoordig nergens meer bijdrages kunt krijgen moet ik alles zelf bekostigen.
Nu heb ik de bus zover dat ik een compleet systeem heb.
Zelf op elkaar aangepast maar absoluut niet elegant.
Dit heeft er mee te maken dat ik het voor ongeveer 10% van de "professionele kosten" heb kunnen doen.
Er is nog één ding dat me irriteert. Het irriteert me meer dat ik er geen oplossing voor kan bedenken. Maar ik heb dan ook een WTB achtergrond en geen Elek. Hoewel mijn kennis 17 jaar geleden gestopt is met bijwerken.
Mijn VRAAG dus:
De achterdeuren heb ik automatisch gemaakt met een raamopener. Die werkt op 220V en geeft een output van 24V.
Als de deur open moet is de + op de + en de - op de -
Om de deur weer te sluiten draaien deze polen zich om. Dus 24V op de - is deur dicht.
Dat vraagt veel van de 12V accu (omvormer naar 220V dan systeem van de openers 24V.)
HOE krijg ik dit voor elkaar?
Ik wil dus de hele unit met RC eruit doen en van 12V naar 24V (heb ik een omvormer voor)
EN zoek dus een gedegen (liefst kant en klaar) systeem.
Mogen dus 4 knoppen zijn (2 deuren)
Knop1: deur links open
Knop2: deur rechts open
Knop3:deur rechs dicht
Knop4: deur links dicht.
Ik dacht zelf nog aan een arduino systeem maar ik heb daar de kennis(sen) niet voor.
Wie mij kan helpen maakt me heel blij.
Vriendelijke groet en alvast dank je wel voor jullie denk en kraak werk.