Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:08
Hoi,

Ik heb zelf het probleem niet maar iemand anders wel en wij komen er niet helemaal uit. Vandaar dat ik toch eens hier wil kijken of ik een goede tip kan vinden. Op Internet kan ik namelijk niet echt iets vinden over dit probleem.

Het probleem
De persoon draait de laatste firefox versie op zijn windows 10 laptop. Hij heeft zijn koptelefoon ingeplugd. Hij luister er muziek mee maar zodra hij naar een website van de NPO gaat komt de audio uit zijn luidsprekers. Dit geldt voor alle NPO websites. Wanneer hij op YouTube muziek luistert bijv dan gaat het weer via zijn koptelefoon.

In de audio instellingen staat zijn koptelefoon als standaard audio-device.

Waar kan dit probleem zich voordoen?

Groet Tom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:52
Waarom noem je expliciet firefox? Doet het zich ook voor in andere browsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
breew schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:06:
Waarom noem je expliciet firefox? Doet het zich ook voor in andere browsers?
Het probleem doet zich alleen voor in Firefox. Met Chrome en Internet Explorer doet het probleem zich niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:52
Doet het probleem zich ook voor in een schone installatie van FF, zonder plugins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

En aangezien je ook specifiek "de laatste versie van" FF benoemd. Deed het probleem zich ook voor bij eerdere versies?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn tools om per applicatie een andere audio output te selecteren. Ook is er een Ff addon: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/chaudev/ bijvoorbeeld. (Heb ik zelf overigens nooit geprobeerd). Misschien dat een van die actief is.

Of een bug: in aflopende mate van waarschijnlijkheid in Ff, in de audio driver, in Windows.

Vandaar de vragen om info over addons en over de vorige Ff-versie proberen. Dat maakt vinden vd oorzaak makkelijker.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
breew schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:26:
Doet het probleem zich ook voor in een schone installatie van FF, zonder plugins?
Dit heb ik nog niet kunnen proberen. De persoon wilt dit namelijk niet graag i.v.m. history, cookies, ect.
F_J_K schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:58:
Er zijn tools om per applicatie een andere audio output te selecteren. Ook is er een Ff addon: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/chaudev/ bijvoorbeeld. (Heb ik zelf overigens nooit geprobeerd). Misschien dat een van die actief is.

Of een bug: in aflopende mate van waarschijnlijkheid in Ff, in de audio driver, in Windows.

Vandaar de vragen om info over addons en over de vorige Ff-versie proberen. Dat maakt vinden vd oorzaak makkelijker.
Er zitten geen add-ons in Firefox. Dat maakt het ook wat lastiger. In andere programma's doet het probleem zich ook niet voor.
Switchie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:37:
En aangezien je ook specifiek "de laatste versie van" FF benoemd. Deed het probleem zich ook voor bij eerdere versies?
Dat weet hij niet meer. Of het in andere versies ook zo was, omdat hij de auto-update gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door tom.cx op 02-10-2017 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

tom.cx schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:25:
Er zitten geen add-ons in Firefox. Dat maakt het ook wat lastiger. In andere programma's doet het probleem zich ook niet voor.
[...]
Dat weet hij niet meer. Of het in andere versies ook zo was, omdat hij de auto-update gebruikt.
Er zijn dus ook geen losse tools of drivers die de audio output regelen per applicatie?

Het is symptoombestrijding, maar toch: dan kan je er alsnog een installeren om de kanaalselectie te forceren.

En ik zou de auto-updater mooi aan laten staan :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik gok dat het hier mee te maken heeft:

HTMLMediaElement.setSinkId()

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Het probleem is opgelost.

Ik zag dat de 32-bit applicatie werd gebruikt. Deze vervangen door de 64-bit versie. Toen was het probleem opgelost. Geen idee waar het probleem uit eindelijk in zat. Maar bedankt voor de reacties!
Pagina: 1