Nieuwe 2.0 set + receiver met veel opties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Ik zoek een?
Eerste geluidsset. Omdat vrouwlief geen pilaren wilt worden het in eerste instantie twee boekenplank speakers met een receiver In de toekomst wil ik misschien uitbreiden naar een 3.1 set met een center en sub erbij.

Wat is je budget?
Circa 1000-1250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek af te spelen via Spotify, Spotify connect is dus een vereiste voor de receiver. Verder moet hij ook bleutooth hebben en HDMI aansluitingen om Xbox + Telfort kastje op aan te sluiten, hierbij is HDMI arc ook handig. Daarnaast zou ik internetradio ook een mooie optie vinden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als speakers heb ik al wel wat kandidaten op een rij, ik wil deze nog gaan beluisteren bij HIFI Klubben:
pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 685 S2 White (Wit) OF pricewatch: Dali Zensor 3 (Zwart)

Vooral de receiver vind ik lastig. Zoals eerder genoemd wil ik in de toekomst misschien uitbreiden naar een 3.1 opstelling, maar veel receivers met opties zoals Spotify zijn meteen dure 7.1 receivers wat ik weer niet nodig heb.
Ik heb bijvoorbeeld deze paar receivers op het oog, maar kan nergens vinden of ze ook internetradio hebben:
pricewatch: Yamaha RX-V481 Zwart
pricewatch: Onkyo TX-L20D Zwart (2.1 maar wel erg strak)
pricewatch: Denon AVR-X2300W Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
- Hoe veel maakt het aantal Watt uit wat de receivers leveren voor de voor mij geselecteerde speakers?
- Sommige receivers hebben andere speakeraansluitingen dan andere, in hoeverre maakt dit uit?
- Hoe zie je of receivers ook internetradio hebben?
- Zijn de keuzes die ik heb gemaakt voor de receivers en speakers goede opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar door middel van een chromecast kun je er simpel een internetradio versterker van maken.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:20

FeaR

In GoT we trust

daaan_1992 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:01:Hoe veel maakt het aantal Watt uit wat de receivers leveren voor de voor mij geselecteerde speakers?
Helemaal niets, niet op letten.
Sommige receivers hebben andere speakeraansluitingen dan andere, in hoeverre maakt dit uit?
Niets. De klem terminals van bijvoorbeeld de Onkyo ogen goedkoper en je kan zelf niet de kracht bepalen, maar als er connectie wordt gemaakt is het goed. Voordeel van de andere type terminals vind ik altijd dat je eventueel banaapluggen kan gebruiken.
Hoe zie je of receivers ook internetradio hebben?
Specificaties / handleidingen lezen om het honderd procent zeker te weten. Sites als Tweakers en Kieskeurig indexeren lang niet altijd goed alle opties.
Zijn de keuzes die ik heb gemaakt voor de receivers en speakers goede opties? [/i]
Speakers blijven persoonlijk, daarom wordt luisteren altijd aangeraden. Nu luister je in de winkel ook voor een groot deel naar de akoestiek maar je krijgt wel een idee hoe een speaker klinkt. Een speaker die in de winkel schel in het hoog is en je niet aanstaat zal thuis niet geheel anders zijn en zijdezacht klinken. Beste is dan ook om speakers thuis te beluisteren. Qua receivers moet je vooral letten op welke mogelijkheden ze hebben en niet op vermogen. Als je de Onkyo erg strak vindt kan je ook kijken naar de VSX-S520 van Pioneer dan wel de TX-L50 van Onkyo, zelfde idee maar met meer kanalen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
Dank voor de antwoorden. Ik weet dat je via een Chromecast ook gemakkelijk kunt streamen maar heb liever dat alles in de receiver zit. Beide receivers genoemd door Fear hebben na wat beter kijken ook internetradio via Tunein.

Nog een andere vraag: Veel receivers hebben erbij staan ondersteuning voor 4K. Betekent dit puur dat ze een 4K signaal kunnen doorgeven naar de TV? De receiver doet hier verder niks mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert16
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-10 14:16
Als een receiver 4K ondersteund op de HDMI poorten dan betekent dat in vrijwel alle gevallen dat ze 4K signalen door kunnen geven. Sommige receivers doen ook aan beeldverwerking in de vorm van upscaling van analoge of digitale signalen. Dit is niet standaard en wordt dan ook apart vermeld als een feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

@daaan_1992
Betekent dit puur dat ze een 4K signaal kunnen doorgeven naar de TV? De receiver doet hier verder niks mee toch?
Wat is de verwarring? Wat zou het anders betekenen? Dat het menu in 4K op het scherm gezet wordt ofzo? Ik begrijp niet waar je vraag precies vandaan komt.

Qua je keuzes, ik zou me niet zo druk maken om het niet gerbuiken van 7.2 en dat je daarom te duur uit bent. Juist die 2.1 receivers zijn verhoudingsgewijs duur, omdat ze in kleine aantallen gemaakt worden. Je krijgt veel meer waar voor je geld door gewoon een surround receiver te kopen en daar maar 2 kanalen van te gebruiken als je al die wensen hebt die jij hebt :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
JvS schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:45:
@daaan_1992
[...]
Wat is de verwarring? Wat zou het anders betekenen? Dat het menu in 4K op het scherm gezet wordt ofzo? Ik begrijp niet waar je vraag precies vandaan komt.
Ik vroeg me af in hoeverre de receiver een bottleneck zou kunnen zijn bij het doorgeven van HDMI signalen in verband met eventuele xbox one X in de toekomst. Het is nu duidelijk!
Je krijgt veel meer waar voor je geld door gewoon een surround receiver te kopen en daar maar 2 kanalen van te gebruiken als je al die wensen hebt die jij hebt
Duidelijk, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Je wilt nu een reciever hebben met hdmi 2.0a poorten, waarbij expliciet duidelijk is dat 4k op 60Hz en HDR ondersteund wordt. Oudere modellen (van rond 2014) ondersteunen dit zeker niet, meeste apparaten die nieuwer (2015 of recenter) ondersteunen dit.

Qua luidsprekers hebben een aantal bedrijven nog een restant CM1 of CM5's voor (bijna) hetzelfde geld. Dit is een meer highend speaker dan een 685 S2. De CM serie is recent opgevolgd door de 700 waardoor deze "gedumpt" worden. Kan interessant zijn!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
Tortelli schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:05:
Je wilt nu een reciever hebben met hdmi 2.0a poorten, waarbij expliciet duidelijk is dat 4k op 60Hz en HDR ondersteund wordt. Oudere modellen (van rond 2014) ondersteunen dit zeker niet, meeste apparaten die nieuwer (2015 of recenter) ondersteunen dit.

Qua luidsprekers hebben een aantal bedrijven nog een restant CM1 of CM5's voor (bijna) hetzelfde geld. Dit is een meer highend speaker dan een 685 S2. De CM serie is recent opgevolgd door de 700 waardoor deze "gedumpt" worden. Kan interessant zijn!.
Dank voor de aanvulling over het HDMI verhaal. Ik zie dat bij Correct Rotterdam(vlakbij mij) de CM1 voor 299 gaat en de CM5 voor 499, wat ik weer iets boven budget vind gaan. Kun je uitleggen waarom de CM1(t.o.v. van de 685 S2) 'meer' HI-FI is?, als ik de ze naast elkaar zet zie ik niet veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Het is een meer high-end speaker (als in duurder). Ik heb zelf de 685 S2 (en 683 S2's als fronts), maar nooit een CM1 (of 5) gehoord dus exacte verschil kan ik je niet geven. Specificaties bij luidsprekers zijn erg nietszeggend (als in opgegeven vermogen en minimale / maximale frequenties etc).

Het zou wel een overweging kunnen zijn om ze te beluisteren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
daaan_1992 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:58:
[...]

Dank voor de aanvulling over het HDMI verhaal. Ik zie dat bij Correct Rotterdam(vlakbij mij) de CM1 voor 299 gaat en de CM5 voor 499, wat ik weer iets boven budget vind gaan. Kun je uitleggen waarom de CM1(t.o.v. van de 685 S2) 'meer' HI-FI is?, als ik de ze naast elkaar zet zie ik niet veel verschil.
CM reeks geeft alles wat strakker en opener weer. Specificaties zeggen niet veel, je zal zelf moeten gaan luisteren om te bepalen of je het de meerprijs waard vindt.
Ik zou wel de 685 verkiezen boven de CM1.
Pagina: 1