Buurman aan internet helpen...

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
K'heb een vraagje...

Ik ga over 2 weken op vakantie, maar heb een probleem

We zitten dus gezamenlijk op een netwerk en me buurman tapt ook internet af (betaalt ook abbo kosten mee, dus lekker cheap internet :) )..

Ik ben dus de server (met een chello verbinding), ik heb dus een internet kaart en een 5 poorts hub...

Er gaan drie draadjes naar alles pc's in et huis en eentje door me vloer naar de buurman beneden..

Maar omdat wij binnenkort op vakantie gaan en me buurman gewoon wilt blijven internetten, moet mijn pc dus aan blijven staan, en ik ben bang dat ie die 3 weken uptime nooit haalt...

Draad kan ik ook niet naar hem toe lussen, zit namelijk vast in de muur...

Wil nu et snoer verlengen, maar kan dit??
Dan hoef ik alleen et netwerkkaartje in me buurman's pc te zetten en werkt alles weer...

Of heeft iemand een betere oplossing..

Hij wil trouwens niet aan mijn pc komen, hijs bang dat ie em molt... ;)

Wie kan me helpen...

Signature?

Verwijderd

jouw netwerkkaart bij de buurman in de pc, en een koppelstruk op de upt-kabels van internet en van je buurman's pc.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:37

GaMbiNo

1337

Win2K :)

3 weken haalt ie makkelijk joh....

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 21:00 schreef MREn het volgende:
jouw netwerkkaart bij de buurman in de pc, en een koppelstruk op de upt-kabels van internet en van je buurman's pc.
Waar haal je zo'n koppelstuk, want kabel zou toch "gecrossed" zijn ofzo?

Signature?

Verwijderd

Of iets van een programma'tje installeren wat iedere zoveel dagen de server opnieuw op laat starten.
Ik weet zeker dat dat soort programma's bestaan.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 21:00 schreef GaMbiNo het volgende:
Win2K :)

3 weken haalt ie makkelijk joh....
Jah maar als er iets mis is, moet ik em aan de telefoon weer gaan helpen om me pc aan de praat te krijgen... Gast gebruikt internet alleen voor mail enzo...

Signature?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:54

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 09 juli 2001 21:00 schreef MREn het volgende:
Wat een werk :P

sinds waneer checkt chello dat..
(vroeger toen ik nog klein was :P kon je elke NIC daarvoor gebruiken)

dus gewoon koppelstuk eraan en chello ip aan buurman geven.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 21:01 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Waar haal je zo'n koppelstuk, want kabel zou toch "gecrossed" zijn ofzo?
er is idd 1 crosskabel nodig, maar die hangt al tussen je pc en je modem. Koppelstukje hebben ze overal wel voor iets van 3,50.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 21:01 schreef Sinph het volgende:
Of iets van een programma'tje installeren wat iedere zoveel dagen de server opnieuw op laat starten.
Ik weet zeker dat dat soort programma's bestaan.
Jah dat zou handig zijn, dat zou echt verrekte handig zijn...

Zou ff kijken of ze bestaan? Iemand anders die et weet? :?

Signature?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 21:03 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Jah dat zou handig zijn, dat zou echt verrekte handig zijn...

Zou ff kijken of ze bestaan? Iemand anders die et weet? :?
auto-logon en vnc installen, kan je er vanuit elk internetcafe bij :)

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 21:03 schreef MREn het volgende:

[..]

er is idd 1 crosskabel nodig, maar die hangt al tussen je pc en je modem. Koppelstukje hebben ze overal wel voor iets van 3,50.
Nog bepaalt type koppelstukje nodig? Want volgens mij is het kopstukkie van de chello kabel anders als die van de draden van de netwerkkaarten... of kijk ik scheel... :?

Signature?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je eens zou vertellen wat voor OS er op je servertje draait kunnen we je een stuk beter helpen volgens mij...

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 21:11 schreef MREn het volgende:

[..]

auto-logon en vnc installen, kan je er vanuit elk internetcafe bij :)
Me ma wil niet dat mijn pc blijft aanstaan, is bang voor bliksem inslag ofzo... hehe ;)

Dus ga em dan maar verlengen....

En dat ip gedoe werkt niet... Tenminste niet met de netwerkkaarten die wij hebben... |:(

Signature?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 21:13 schreef blender het volgende:
Als je eens zou vertellen wat voor OS er op je servertje draait kunnen we je een stuk beter helpen volgens mij...
Win2k en WinME (dualboot)

Maar heb je weinig aan, pc mag niet aan blijven staan van me ma.... Bang voor blikseminslag in de zomer... ;)

Signature?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 21:15 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Me ma wil niet dat mijn pc blijft aanstaan, is bang voor bliksem inslag ofzo... hehe ;)
En je }:O dan :?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 21:16 schreef MREn het volgende:

[..]

En je }:O dan :?
Heb ik niet...

Signature?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Je hebt een koppelstukje voor RJ-45 nodig... Kun je bij iedere fatsoenlijke computerzaak halen, ik heb er hier nog 1 liggen, die mag je ook komen halen, alleen zul je hier niet uit de buurt komen... ;)

Je hebt geen crosskabel nodig, kabel tussen kabelmodem en NIC moet straight zijn.. Kabel tussen HUB en de pc van de buurman is ook straight, dus dat zit al goed...

Bij jou pc ff ipconfig doen, release all, kabel uit je nic halen, in koppelstuk, kabel van buurman uit hub, ook in koppelstuk...

Dan naar de buurman wandelen, en daar even TCP/IP op DHCP zetten, that's all... :)

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 23:19 schreef Mark_640 het volgende:
Je hebt geen crosskabel nodig, kabel tussen kabelmodem en NIC moet straight zijn..
Ehm...waarom werkt internet bij bij dan alleen als ik er een cross tussenhang :?

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op maandag 09 juli 2001 23:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Ehm...waarom werkt internet bij bij dan alleen als ik er een cross tussenhang :?
Ik heb 't over een Terayon kabelmodem, en die kabel moet toch echt straight zijn... En ik kan 't weten... Wat er tussen een Com21 en een NIC moet zou ik niet weten... Tussen een Lancity en NIC moet ook straight...

Verwijderd

ik heb een Com21 en Realtek kaartje.. moet gewoon straight zijn..

(heb @Home btw)

• Sine
  • Laatst online: 12:34
Op maandag 09 juli 2001 23:56 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Ik heb 't over een Terayon kabelmodem, en die kabel moet toch echt straight zijn... En ik kan 't weten... Wat er tussen een Com21 en een NIC moet zou ik niet weten... Tussen een Lancity en NIC moet ook straight...
tussen com21 en nic is ook gewoon rechtdoor :P

Repareren doe je zo.

• Mr.Axe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06-2008

Mr.Axe

Ik weet wel wat er tussen com 21 en nic moet.. (ik heb @home met een com21 modem)

Bij mij zit er dus een Straight utp cat.5 kabel ...

edit:
er was me al iemand voor ... :)

Greets, Mr.Axe

• bruto
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

buurman sleutel van je huis geven ?!
ik bedoel, dan ken ie zo ff die bak rebooten als ie plat gaat.

The more you know, the more you know you don't know.

• Roelant
  • Niet online
In princiepe is het dus 't makkelijkst om de kabel door te trekken naar je buurman met behulp van een verlengstukje, dan hoeft jouw PC niet aan te blijven staan, buurman toch blij.

Als je dat niet wil om wat voor reden ook...
Op dinsdag 10 juli 2001 00:12 schreef BRuTo het volgende:
buurman sleutel van je huis geven ?!
ik bedoel, dan ken ie zo ff die bak rebooten als ie plat gaat.
... is dit wat rigelreus, maar volgends mij wel de eenvoudigste oplossing, en gezien het PC-kennis-gehalte van je buurman wat je in je voorgaande posts suggereert dus ook de beste oplossing.

Ik zie het al voor me ;)
Buurman, nou moeje's goed naar me luisteren. Als ie het niet doet doe je em uit, en weer aan, snappie?
>:)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

aangezien jouw pc niet aan mag blijven staan van jouw moeder zeg ik zoals meerdere gezegd hebben..

trek jouw kaartje eruit douw em bij de buurman erin tcp/ip van die nic op dhcp pak een koppelblokkie (al of niet crossed) en u is klaar..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• SvMp
  • Niet online
Sommige buren die goed contact hebben wisselen sleutels uit. Bv. om elkaars planten of huisdieren te verzorgen.

Kan de buurman geen sleutel krijgen in de vakantie om die PC eventueel te resetten?
Lijkt mij een simpele oplossing.

Wat die uptime betreft: Ik weet niet wat je draait, maar als je Linux, Unix of een BSD draait, red je die 3 weken uptime echt wel. Ook met Windows 2000 of NT lukt het wel. Als je Windows 98/95/ME tja..dan zou ik me zorgen maken, maar dan raad ik je aan om er gelijk een unix-achtige of Windows NT server van te maken.

Verwijderd

<offtopic>
Ik ben erg benieuwd waar in Osdorp je woont heb zo'n idee dat we in dezelfde flat wonen,en daar wordt wat afgeshared onderling
haha.
Ik doe hetzelfde met mijn buurman wij hebben de bestaande kabelgoot voor de tv gebruikt om een utp kabeltje doorheen te rossen en adsl voor 50,- in de maand is :P

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

UTP-Kabeltje van de modem naar je computer in de UPLINK van je hub, één kabel naar je buurman, en bij hem internet configgen. Als hij maar één PC heeft, is daarmee het probleem opgelost.

Enne... een UNIX-achtig OS op je PC installeren en daarmee routen, vlak voordat je op vakantie gaat - yeah right. :7

Koppelstukje is ook een oplossing. Maar moet je per sé je eigen NIC gebruiken?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 00:44 schreef Kakarot het volgende:
aangezien jouw pc niet aan mag blijven staan van jouw moeder zeg ik zoals meerdere gezegd hebben..

trek jouw kaartje eruit douw em bij de buurman erin tcp/ip van die nic op dhcp pak een koppelblokkie (al of niet crossed) en u is klaar..
Neeeheee, niet crossed. Als je gaat verlengen moet je NIET crossen. Je moet een op een verlengen, anders is het niet verlengen !! |:(

Sjeezus :r

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 16:34
Op maandag 09 juli 2001 21:02 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Jah maar als er iets mis is, moet ik em aan de telefoon weer gaan helpen om me pc aan de praat te krijgen... Gast gebruikt internet alleen voor mail enzo...
Ik denk simpelste oplossing (niet echt een oplossing die je zoekt misschien) is gewoon die man ff laten inbellen, hij gebruikt het alleen voor mail? dan is dat ook niet zo erg denk ik zo...

Misschien niet de beste oplossing, wel de makkelijkste denk ik...

Owja en installeer eens gouw }:O dan :-)

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58
Hoe moeilijk kan het nou zijn:

Kabel naar buurman uit hub trekken, kabel naar modem uit server trekken. koppelstukje ertussen (niet gecrossed), TCP/IP op DHCP zetten op bak van buurman. Reboot, Klaar.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 08:32 schreef mig_01 het volgende:
<offtopic>
Ik ben erg benieuwd waar in Osdorp je woont heb zo'n idee dat we in dezelfde flat wonen,en daar wordt wat afgeshared onderling
haha.
Ik doe hetzelfde met mijn buurman wij hebben de bestaande kabelgoot voor de tv gebruikt om een utp kabeltje doorheen te rossen en adsl voor 50,- in de maand is :P
Woon niet in een flat, maar zo'n twee huizen onder dak woning in Osdorp...
Maar mijn kamer loopt over zijn woonkamer heen... vandaar...

Ik ga voor et koppelstukkie idee, dat is voor mij nog et makkelijkste...

Maar moet ie nu wel of niet crossed zijn?!?
Heb een Lancity kabelmodem en een Intel Ethernet internet kaartje (Eigenlijk Farallon)...

Signature?

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op dinsdag 10 juli 2001 17:36 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Maar moet ie nu wel of niet crossed zijn?!?
Heb een Lancity kabelmodem en een Intel Ethernet internet kaartje (Eigenlijk Farallon)...
Niet crossed...

Dus straight...

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 20:58 schreef Osdorp-Dude het volgende:
K'heb een vraagje...

Ik ga over 2 weken op vakantie, maar heb een probleem

We zitten dus gezamenlijk op een netwerk en me buurman tapt ook internet af (betaalt ook abbo kosten mee, dus lekker cheap internet :) )..

Ik ben dus de server (met een chello verbinding), ik heb dus een internet kaart en een 5 poorts hub...

Er gaan drie draadjes naar alles pc's in et huis en eentje door me vloer naar de buurman beneden..

Maar omdat wij binnenkort op vakantie gaan en me buurman gewoon wilt blijven internetten, moet mijn pc dus aan blijven staan, en ik ben bang dat ie die 3 weken uptime nooit haalt...

Draad kan ik ook niet naar hem toe lussen, zit namelijk vast in de muur...

Wil nu et snoer verlengen, maar kan dit??
Dan hoef ik alleen et netwerkkaartje in me buurman's pc te zetten en werkt alles weer...

Of heeft iemand een betere oplossing..

Hij wil trouwens niet aan mijn pc komen, hijs bang dat ie em molt... ;)

Wie kan me helpen...
Tijdschakelaar op pc zetten die af en toe dus uit gaat .... hij reboot dan vanzelf ?

Verwijderd

linux op server mikken?! |:(
3 weken trekt ie hier makkelijk, record is hier 2 maanden ofzow, toen moest ie uit om een netwerkkaartje te vervangen :'(

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als er een hub of een switch tussen zit, moet je halverwege dus wel crossen.

Er bestaat ook een command-line command (:?) dat je Windows-sessie afsluit (en waarschijnlijk dan je computer uitzet). Iets van RUNDLL32 -exit of zo. Dat kan je gebruiken om om bv. 22.20 je computer netjes af te sluiten. Dan in combinatie met een tijdschakelaartje om 22.30 de stroom van je computer afhalen.

's Morgens weer de stroom erop en volautomagisch laten inloggen enzo, pcA-server laten starten en automagisch laten locken.

Staat je computer maar de helft van de tijd aan en je hoeft niks aan je netwerk te veranderen.

Kabeltje verlengen (al dan niet met hub) is natuurlijk veel minder storingsgevoelig...

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1