Toon posts:

Iiyama 502 of 510 Pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe monitor te gaan kopen, nu twijfel ik tussen de Iiyama 502 (21", niet flatscreen) en de 510 pro (22", wel flatscreen). Prijs scheelt 250 piek (510 is duurder, duh. ;)) Het zichtbare oppervlak is gelijk (vreemd genoeg eigenlijk....) dus ik zou 250 gulden uitgeven voor een platte beeldbuis, nu vraag ik mij af, is een platte beeldbuis ECHT zo fijn, of eigenlijk niet (ik kan me goed voorstellen dat ik andere monitoren en mijn TV dan als heel erg 'bol' ga ervaren...
Wie heeft er ervaringen mee, en wat vind je dan fijner, een platte of een bolle beeldbuis.

ps. die 250 piek boeit natuurlijk niet zo erg veel, anders zou ik wel naar een 19" zitten te kijken, maar ik zou het gewoon rot vinden als na aanschaf blijkt dat ik eigenlijk veel liever een bolle monitor had willen hebben.

ps2. weet iemand of comptechworld (daar wil ik hem kopen) ook een 'tevredenheidsgarantie' heeft, dat als ie niet bevalt ik hem om kan ruilen voor die andere?

Alvast bedankt, Alexander

• Pacific
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-06 08:37

Pacific

Ik heb zel de a901ht dus de 19" versie van de platte beeld buis en ik kan je zeggen in het begin denk je dat je scherm hol is maar dat went snel!! Ja je zult het bij je televisie en andere beeldschermen gaan zien dat die dan bol zijn,ik vind het niet echt vervelend.

wat ctw betreft: daar had ik eerst een 17" a702ht gekocht maar na een maand ofzo vond ik hem toch te klein dus ben ik terug gegaan en heb ik met bijbetaling deze 19" gekocht dus je kan hem altijd zo omruilen hoor :)

Verwijderd

Als je gaat werken met tekst in heel hoge resoluties (boven de 1280x1024) zou ik kiezen voor de "normale" versie omdat deze hogere resoluties beter aan kan. De tekst zal er dan scherper uitzien. Kleuren en contrast zijn wel top op de 510.

Zelf heb ik ook de 510 en ik draai eigenlijk nooit boven de 1280x1024 omdat het beeld dan iets te onscherp is naar mijn mening. Het is allemaal prima leesbaar hoor (ook op 2048x1536 maar da's VER boven de maximale fysieke resolutie en dus zinloos...) maar om lekker mee te werken zou ik niet boven deze resolutie gaan (hangt natuurlijk ook erg af van de gebruikte videokaart en kabel).

Verwijderd

Ga voor die 22 flat 250,- piek meer dan waard.
Dat platte werkt zeer prettig tegenover een bol scherm waar sneller reflekties op komen.
Perfekt scherm voor DVD, ik heb zelf nog geen DVD maar wie weet.

BYTHEWAY graficall is niet duur met dit scherm.
Uiteraard alleen aan te raden met een goede kaart anders is het zonde geld(vind ik).

Verwijderd

geen van beiden als je kwaliteit zoekt ipv grootte :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De kwaliteit van de Pro 510 is idd niet bepaald overtuigend. Een 21" koop je om op 1600 * 1200 te draaien, maar dan is deze monitor niet echt superscherp.

Vooral m'n taakbalk is onscherp.

Ik zou wel zeker voor een platte beeldbuis gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er mis met de kwaliteit? Is het geen goeie monitor? En wat is dan wel een goeie 21" voor een redelijk normale prijs? Of kan ik beter een mooie 19" nemen?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik denk dat iiyama een beetje over-hyped is. Als je mazzel hebt, heb je een goede. Met een beetje pech heb je er eentje met veel afwijkingen die allemaal binnen de specificaties vallen, zoals bij mijn s901gt :(
iiyama op mijn bureautje? Never again. Ik hoop over een half jaartje een andere merk/type te hebben. Weinig waar voor je geld. Er zijn goedkopere merken die een constanter kwaliteitsniveau kunnen handhaven.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar ik heb geen idee welke 21" dan voor ongeveer hetzelfde bedrag goed is... Sony is goed maar onbetaalbaar...
Is CTX anders wat?

Verwijderd

beter een goede 19" dan een mindere 21"...

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
Hmmm.. ik ben zeer tevreden met mijn 510. Ik weet niet waar al dit gezeur nu weer over gaat. Moet je eens tegen een Philips 21" aan gaan kijken. Dan ben je na 10 minuten al gaar. Misschien zijn de Sony's ook wel goed alleen daar hoor ik minder van. En Eizo natuurlijk maar dan zit je meteen aan het dubbele kwa prijs.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Hoezo gezeur? Blijkbaar zijn er ook mensen die niet tevreden zijn met het merk iiyama en die mogen dus niks zeggen?
Pagina: 1