Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik zou graag mijn game ervaring willen verbeteren door een ander game systeem te gaan kopen.
Ik vind het erg fijn om het overal mee naartoe te kunnen nemen, dus waarschijnlijk gaat mijn voorkeur naar laptop.
Ik heb dus ± €1000,-- maar ik gebruik het liefst zo min mogelijk daarvan.
Graag zou ik de nieuwste i5 of i7 willen, en een GTX 1050, GTX 1050Ti, GTX 1060, en nieuwer.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb tot nu toe de ASUS ROG STRIX GL553VW-DM059T (met een extra RAM stickie van 8GB, dus in totaal 16GB).

Ik speel voornamelijk Overwatch, deze zou ik ook op high (het liefst nog hoger) settings op minimaal 60 FPS willen spelen. Dit haalde ik niet op de net genoemde laptop.
Ook speel ik Dirty Bomb, ik wil dit ook op high kunnen spelen.

Ik maak ook erg vaak video's, zelfs soms in 4K. Dus dat moet het systeem ook wel aankunnen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf erg veel gezocht maar ik vind het nog erg lastig om een goed systeem te vinden.
Het merk maakt mij niet uit, als het systeem maar goed werkt en het merk een goede klantenservice heeft.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je een kant-en-klaar systeem of zelfbouw(assemblage)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:52

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodspot
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:16:
Mijn vraag:
Ik zou graag mijn game ervaring willen verbeteren door een ander game systeem te gaan kopen.
Ik vind het erg fijn om het overal mee naartoe te kunnen nemen, dus waarschijnlijk gaat mijn voorkeur naar laptop.
Ik heb dus ± €1000,-- maar ik gebruik het liefst zo min mogelijk daarvan.
Graag zou ik de nieuwste i5 of i7 willen, en een GTX 1050, GTX 1050Ti, GTX 1060, en nieuwer.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb tot nu toe de ASUS ROG STRIX GL553VW-DM059T (met een extra RAM stickie van 8GB, dus in totaal 16GB).

Ik speel voornamelijk Overwatch, deze zou ik ook op high (het liefst nog hoger) settings op minimaal 60 FPS willen spelen. Dit haalde ik niet op de net genoemde laptop.
Ook speel ik Dirty Bomb, ik wil dit ook op high kunnen spelen.

Ik maak ook erg vaak video's, zelfs soms in 4K. Dus dat moet het systeem ook wel aankunnen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf erg veel gezocht maar ik vind het nog erg lastig om een goed systeem te vinden.
Het merk maakt mij niet uit, als het systeem maar goed werkt en het merk een goede klantenservice heeft.

Bvd
De Best Buy Guide van oktober adviseert in de aanschaf van de Asus FX502VM-FY109T . Dit toestel wordt met € 1150 als goedkoopste laptopvariant met een GTX 1060 kaart gezien, maar inmiddels lijkt deze prijs te zijn gestegen naar ± € 1350. In de commentsectie van deze guide wordt verwezen naar de Dell Inspiron 15 7577 (CN57703) die mogelijkerwijs een 1050 Ti tegen een lagere prijs kan bieden, maar de leverbaarheid van dit systeem is mij onbekend. Met het budget van € 1000 lijkt de HP Pavilion Power 15-cb061nd een goede optie, te meer dit systeem wordt aanbevolen in de Best Buy Guide van augustus. Dit systeem heeft een GTX 1050 4GB videokaart, ziet er discreet uit en heeft een i7 processor. Echter wijkt ook dit systeem af van het budget van € 1000.

Graag zou ik willen vragen om (volgende keer) het vooronderzoek uit te breiden met zeer specifieke laptopconfiguraties die passen bij de beoogde doeleinden. Hierbij kunnen jouw persoonlijke laptopsuggesties getoetst worden aan de collectieve kennis van dit forum, ten einde het aankoopadvies een stuk scherper geformuleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jashhh
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2022
Om dichterbij je budget te blijven, ik heb de afgelopen dagen ook nagedacht en onderzoek gedaan. Zie topicje hier vlak onder voor mijn laptop aanschaf. Grappig genoeg zelfde budget als jou en niet veel afwijkende eisen verder.

Als je snel bent, vandaag de laatste dag voor de korting. Scheelt echt 100 tot 200 euro als je vandaag nog besteld, maar kijk uiteraard nog goed even naar de specs uiteraard, maar het is ook hier op dit forum een veel-geadviseerde laptop. Hier is het:

pricewatch: MSI GL62M 7REX-1448NL

Ik wil je niet overhaastige beslissingen laten nemen en ik begrijp het als je nog langer wil discussiëren met de kenners hier. Als je toch die grote korting wil kan je hem alvast bestellen en later alsnog annuleren/retouren als je binnen de tijd bent. Ook als je het al ontvangen hebt. Open hem dan niet.

Wat ik tevens nog wil zeggen: op het eind twijfelde ik erg of het wel een goede SSD had (ik ben nogal kieskeurig) en of het RAM geheugen uit 1x8GB bestond of 2x 4GB. In het laatste geval zou het namelijk zonde zijn want als je het ooit wil uitbreiden dan moet die 2x 4GB eruit (maximaal 2 slots). Uiteindelijk kwam ik erachter dat hij de nieuwste soort SSD zou hebben (via pci-e aansluiting, sneller dan Sata-SSD!). En dat hij 1x 8GB heeft zitten bij aanschaf. Dus die hoeft niet weg als je er nog zo eentje naast wil zetten. (ondersteunt max. 32 GB)

[ Voor 42% gewijzigd door Jashhh op 02-10-2017 22:42 ]