Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC voor gamen. Heb een 1440p 144hz monitor. Denk aan BF1, Battlefront 2 etc. Vooral Triple-A shooter games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 2K.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus MG278Q Zwart
Samsung 750 EVO (retail) 250GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Krachtige videokaart om zo dicht mogelijk bij de 144hz te komen/blijven. CPU denkend aan de toekomst, dus meer dan 4 cores. M.2 SSD voor windows en standaard programma's. Sata SSD voor games, dus geen hardeschijven meer! Als het qua budget niet helemaal uitkomt kan ik later altijd nog een 500GB SSD toevoegen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua videokaart Nvidia, omdat AMD helaas niet in de buurt komt van de 1080TI. CPU liever Intel, aan de gelekte benchmarks van de I7-8700K te zien toch beter voor games. (Tuurlijk wacht ik dit nog even af)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prima kunnen gamen voor de komende 3/4 jaar. Tuurlijk zal je misschien wat terug moeten schroeven qua graphics over 2 jaar, maar dat is logisch. Processor wil ik minstens 5 jaar mee doen. Heb nu een 2500K en dat lukt opzich prima.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk een lichte overklok. Niks geks verder. Hoeft dus niet perse rekening mee gehouden te worden.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen voor verbeteringen. En advies voor moederbord. Ik wacht nog even op de I7-8700K benchmarks. Daar hoort uiteraard een Z370 moederbord bij. Hier heb ik persoonlijk nog niet echt specifiek naar gekeken.

In mijn wensenlijst heb ik al wat componenten geplaatst, als iemand weet hoe ik dit hier kan posten hoor ik het graag :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 794,50€ 794,50
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood€ 88,95€ 88,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 141,95€ 141,95
1Corsair RM750x Zwart€ 104,95€ 104,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,50€ 124,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.304,84

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de huidige markt zou ik voor het volgende gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 329,-€ 329,-
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 120,95€ 120,95
1MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X€ 754,-€ 754,-
1Fractal Design Define C€ 74,90€ 74,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 141,95€ 141,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,50€ 164,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.715,24

Mocht je tijd over hebben, dan zou ik sowieso even wachten op de nieuwe generatie van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-09 16:55
@Verwijderd Een R7 1700X in plaats van een 8700K in een gaming systeem? Mag ik vragen waarom? Ik denk dat je er erg rustig vanuit kan gaan dat een 8700K gelijk aan of beter presteert dan de 7700K. Betekent dus dat in single threaded games en high refreshrate gevallen in het bijzonder de 1700X nogal neergehaald zal worden. Aangezien deze hetzelfde kost als de 8700K zou ik de 1700X overslaan in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 20:49
Leuk om deze vraag te zien, ik heb ben zelf ook aan het kijken voor een upgrade en kan je misschien een beetje advies geven, thans dit zijn mijn eigen overwegingen/keuzes.

Het is natuurlijk lastig om een advies te geven voor producten (cpu/moederbord) die nog niet bestaan, in het geval van de 8700k.

Ik denk dat je van de volgende zaken uit mag gaan:
8700K => 7700K (2 extra cores/hogere clock frequentie)
Z370 moederborden zullen kwa degelijkheid gelijk zijn aan de Z270 variant.

Wat ik doe: Ik wacht sowieso nog even gaming benchmarks en prijs van de 8700K af.
Als de prijs van een 7700k straks nog meer daalt dan heb je een flinke CPU met bang for buck.

Waarom ik voor Intel kies en niet Ryzen?
Ryzen zal hem voor mij persoonlijk niet worden gezien ik veel ArmA 3 speel en dat spel is nog al zwaar op single core performance gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpudNL schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:43:
Leuk om deze vraag te zien, ik heb ben zelf ook aan het kijken voor een upgrade en kan je misschien een beetje advies geven, thans dit zijn mijn eigen overwegingen/keuzes.

Het is natuurlijk lastig om een advies te geven voor producten (cpu/moederbord) die nog niet bestaan, in het geval van de 8700k.

Ik denk dat je van de volgende zaken uit mag gaan:
8700K => 7700K (2 extra cores/hogere clock frequentie)
Z370 moederborden zullen kwa degelijkheid gelijk zijn aan de Z270 variant.

Wat ik doe: Ik wacht sowieso nog even gaming benchmarks en prijs van de 8700K af.
Als de prijs van een 7700k straks nog meer daalt dan heb je een flinke CPU met bang for buck.

Waarom ik voor Intel kies en niet Ryzen?
Ryzen zal hem voor mij persoonlijk niet worden gezien ik veel ArmA 3 speel en dat spel is nog al zwaar op single core performance gericht.
Tof om te horen. Ik wacht inderdaad eerst de benchmarks af. Ben van plan halverwege/eind deze maand te upgraden. Ryzen zijn wel echt toffe processors, maar voor gamen blijft Intel (op dit moment) in de meeste gevallen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

youridv1 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:19:
@Verwijderd Een R7 1700X in plaats van een 8700K in een gaming systeem? Mag ik vragen waarom? Ik denk dat je er erg rustig vanuit kan gaan dat een 8700K gelijk aan of beter presteert dan de 7700K. Betekent dus dat in single threaded games en high refreshrate gevallen in het bijzonder de 1700X nogal neergehaald zal worden. Aangezien deze hetzelfde kost als de 8700K zou ik de 1700X overslaan in dit geval.
Heb er ook bijgezet, gezien de huidige markt. Onderaan ook keurig neergezet dat als de tijd er is, TS beter kan wachten op de nieuwe generatie van Intel.
Pagina: 1