Toshiba mini click is niet linux compatibel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik probeer dus op de toshiba mini click linux te installeren (met live usb stick). Het is echt rampzalig, het doet het gewoon niet terwijl je wel linux zomaar op een mac systeem kunt installeren met tutorials.

Ik heb topics afgezocht, maar overal krijg ik het zelfde verhaal dat je eerst dingen moet doen in de bios, namelijk secure start uitschakelen, wat ik inderdaad al gedaan had. Het meest recente post dat ik gevonden heb is deze. Komt zelfs nog van deze maand! 8)7 Maar eerlijk gezegt durf ik de actie van UEFI naar CSM niet uit te voeren, want ik heb schrik dat windows ineens niet meer zou opstarten (en windows formateren wil ik namelijk niet doen op dit moment!). Iemand die weet of het veilig is?

Nog een interessante link die ik gevonden heb is deze:
http://www.maxbyte.co.uk/blog007.html
Hoewel dat ze schrijven "This is a work in progress!", heb ik toch niet echt het gevoel dat ze er nog mee bezig zijn. Ze hebben het daar over een kernel die niet echt nieuw is. Daarbij heb ik geen interesse in Debian en dat geluid en camera niet werken vind ik ook maar stom. Overigens was de laatste update op 11 juni 2016.

Ik hoop met dit topic iemand te vinden die toch linux op de pricewatch: Toshiba Satellite Click Mini L9W-B-102 heeft kunnen krijgen en die mij dan ook verder kan helpen! ;(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CSM is legacy boot methode. Als je dit inschakelt, zal je Windows niet meer kunnen starten omdat die via UEFI werkt.

Hoe heb je de stick gemaakt, werkt die op andere systemen met o.a. UEFI wel? Kan je 'boot from other device' kiezen als je het uitgebreide afsluitmenu oproept van Windows (shift ingedrukt houden als je kiest voor herstarten)?

Btw, de reactie die je linkt is niet van deze maand. Die is net begonnen. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate