Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samenbouw PC wil niet aan

Pagina: 1
Acties:

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 23:03
Lang, lang geleden bouwde ik regelmatig complete systemen uit losse componenten, maar nu al zeker 10jr niet meer gedaan. Verleden week toch weer een systeem samengesteld uit losse componenten en ontvangen. Na het assembleren...... niks.... helemaal niks. Geen lampjes, geen fan die aan gaat, helemaal niks.

Wat is de absoluut minimale config die op z'n minst een teken van leven zou kunnen geven? Alleen moederbord met ATX_12V geconnecteerd (8 poot stekken en 24 poot stekker). Of moet er minimaal een CPU in?

Heb echt geen idee waar te beginnen met troubleshooten. Dacht toch echt alles goed geconnecteerd te hebben.

Gr
Gabrie

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Als er echt helemaal niks gebeurd zal er toch echt iets verkeerd gegaan zijn bij het aansluiten, of is je mobo dood, maar dat is echt een laatste optie. Check nog een keer alle kabels, iig de 24 en 4/8 pin, staat de voeding aan? Zijn je front panel connectors goed aangesloten? Dus het kabeltje van de power switch?

Allemaal beetje "domme" vragen maar je kan iets over het hoofd zien als het al 10 jaar geleden is :P

• TheGabeMan
Kan ik de power ook geven door ipv powerknop en kabeltje, de twee pinnetjes met een schroevendraaier even aan te tikken? Ik vertrouw t stuk van powerbutton en moederbord niet helemaal.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:18
TheGabeMan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:38:
Kan ik de power ook geven door ipv powerknop en kabeltje, de twee pinnetjes met een schroevendraaier even aan te tikken? Ik vertrouw t stuk van powerbutton en moederbord niet helemaal.
Jep dat kan.

• VosStijn
Ja je kan een jumpstart geven door de + en - te connecten

• TheGabeMan
VosStijn schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:40:
Ja je kan een jumpstart geven door de + en - te connecten
Helaas.... Dan maar beginnen met een DOA procedure :-(

• VosStijn
Andere voeding proberen?

• TheGabeMan
Deze voeding gekoppeld met werkende pc. Dan gaan de ledjes van die pc aan en fan draait etc.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:18
Heb je meerdere geheugen modules? Zo ja probeer ze een voor een eens apart

• TheGabeMan
Yep, ook al gedaan :-) Zelfs kaal moederbord, zonder CPU + Koeler, met echt alleen de ATX-12V stekker en de 24 pins stekker. Geen enkele LED gaat aan.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je goed gekeken of de spacers onder het moederbord goed staan? Één spacer te veel en de metalen connectie met het mobo geeft een kortsluiting waardoor je PC niet op start. Mogelijk doet je Mobo het nog wel goed. Dat zou ik even testen!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• TheGabeMan
Kan ik t moederbord ook buiten de kast testen? Op kartonnen plaat? Of anti-statisch zakje en dan aansluiten

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Ja, op karton is prima, alles los gooien en alleen voeding aansluiten om te kijken of er iets gebeurt.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• ElCondor
  • Laatst online: 13:42

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

En GEEN antistatisch zakje gebruiken. Die zijn ontworpen om electriciteit van de inhoud weg te geleiden, maar ze geleiden dus wel degelijk. Het zijn geen isolerende zakjes.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• TheGabeMan
Helaas, ook dan geen enkele LED die aangaat. Ik stuur het bord terug. Iedereen bedankt voor de hulp!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28

DukeBox

loves wheat smoothies

ElCondor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:20:
En GEEN antistatisch zakje gebruiken. Die zijn ontworpen om electriciteit van de inhoud weg te geleiden
Dat geld alleen voor zogenaamde 'dissipative antistatic' versies (meestal zilver kleurig of zwart geaderd).
Hoe dan ook moeten ze een weerstand hebben van > 10e11Ω per mm dus geen enkel probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 03-10-2017 19:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Nielson
  • Laatst online: 14:13
Je hebt inderdaad wel een (ondersteunde) processor nodig. Geef anders ook even een lijstje van de hardware die je precies gebruikt.

• TheGabeMan
Crucial SSD MX300 525GB
Fractal Design Define SSD
Corsair RM550x
Gigabyte AB350 Gaming 3
AMD Ryzen 5 1600
Sapphire Radeon RX 580 8G Nitro
Pagina: 1