Foto’s missen na overzetten reservekopie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Vorige week heb ik via Icloud een resevekopie gemaakt van mijn iPhone 7. Deze kopie heb ik teruggezet op mijn nieuwe iPhone 8.

Alles is keurig overgezet, alleen mis ik een groot deel van mijn foto’s, bijna 25%. Er zijn willekeurige fotos die wel zijn overgezet maar ook heel veel niet.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen en hoe ik alle fotos op mijn nieuwe telefoon krijg 🤔.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Bij mij duurde het even voor alle foto’s er waren, het toestel aan de lader hangen en in standby zetten schijnt te helpen met het synchroniseren.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik eerst ook, maar inmiddels ben ik een week verder ☹ En de ontbrekende fotos blijven weg, heel gek.

Normaal zet ik mijn telefoon over via itunes op de pc en dan heb ik dat niet. Dit jaar voor eerst via Icloud en nu gaat het dus niet goed en snap ik er niks meer van.

Op internet word ik ook niet veel wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 18:46
Ik ken dit. Echter gaat het dan meestal om Whatsapp foto's die wel gedownload zijn maar alsnog niet in de opslag van de camera roll komt te staan. iCloud blijf ik om deze reden onbetrouwbaar vinden, heb ook wel eens gehad dat mijn iCloud back-up gewoonweg verdwijnt. Hoe dat kan weet ik ook niet.

Heb je de oude telefoon nog of is die nu ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb mijn oude nog, omdat de nieuwe dus nog niet helemaal goed is. Daar staat alles nog op. Kan ik de fotos alsnog overzetten en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Lokale telefoonback-up via iTunes werkt altijd 100% als gehele image/kloon, dus dat zal sowieso werken om je telefoon terug te brengen in dezelfde toestand.

Een andere optie is het apart exporteren van je foto's en deze alsnog importeren op je nieuwe phonne via een 3rd party applicatie. iFunbox werkt hiervoor prima (op beide MacOS en Windows beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:05:
Ja ik heb mijn oude nog, omdat de nieuwe dus nog niet helemaal goed is. Daar staat alles nog op. Kan ik de fotos alsnog overzetten en hoe?
Waarom die je het niet gewoon weer via iTunes dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een hele nieuwe reservekopie maak ik liever niet omdat ik dan alles van afgelopen week weer kwijt ben (luxe probleem i know).

Ik zou idd heel graag wel alle fotos en videos van mijn oude naar nieuwe willen overzetten.

Ik ben daar niet heel handig in 🙈. Ik heb wel vaker fotos van eeniPhone op de mac gezet maar krijg ik weet niet hoe ik ze dan weer op de 8 krijg. Kan je me een korte uitleg geven hoe ik dat kan doen? 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het deze X niet via itunes gedaan omdat er op de mac niet genoeg ruimte was voor mijn reservekopie 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:12:
Ik ben daar niet heel handig in 🙈. Ik heb wel vaker fotos van eeniPhone op de mac gezet maar krijg ik weet niet hoe ik ze dan weer op de 8 krijg. Kan je me een korte uitleg geven hoe ik dat kan doen? 🙈
Door middel van iFunbox?
- Download iFunbox van http://www.i-funbox.com/ en installeer het op je computer.
- Open het programma en sluit je telefoon aan per kabel (degene die gekopieerd moet worden)
- Ga naar bestandsbeheer (of file browser in het engels) en daar zie je alle mapjes voor je camera (genummerd als "camera #), per camera map kunnen maar zoveel foto's dus je ziet sowieso meerdere camera mappen. 1, 2 3 etc.
- Ga een van deze mappen in (bijv. camera 1) en selecteer ze allemaal door middel van de sneltoets (op Windows ctrl + a of op mac cmd + a).
- Selecteer kopieer NAAR computer/PC.
- Kies een mapje en exporteer het.

ALs het eenmaal klaar is doe je de nieuwe telefoon erin en kies je "Selecteer kopieer VAN computer/PC".
Dat is alles wat je hoeft te doen eigenlijk..

Succes :)
Pagina: 1