Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmj
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-09-2023
Beste leden van Tweakers,

Ik heb kort geleden via Marktplaats een Harman Kardon AVR 160 gekocht met daarbij een 5.1 speakerset (Harman Kardon HKTS 11). De receiver staat aangesloten via een hdmi kabel op de computer (uitgang van een videokaart, Nvidea GTX 1060). Ik heb in de geluidsinstellingen van Windows 10 de optie 5.1 Surround aangevinkt echter hoor ik het geluid maar uit de 2 front speakers. Als ik in de geluidsinstellingen van windows 10 op een speaker klik in de 5.1 opstelling doen de achter speakers het wel. Op een ander forum las ik dat als muziek aanzet de surround speakers het niet doen omdat dat stereo is, maar wanneer je een 5.1 geschikte film aanzet ze het dan wel doen maar dat is bij ook niet het geval. Als ik de optie stereo aanvink op de computer doen wel alle 5 de boxen het maar het is dan uiteraad geen echte surround sound, de achter speakers geven dan hetzelfde geluid als de front speakers. Met de handleiding kom ik ook niet verder.

Hebben jullie een idee wat het probleem is of wat ik kan proberen.

M.v.g. Jelle

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vmj schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:37:
Beste leden van Tweakers,

Ik heb kort geleden via Marktplaats een Harman Kardon AVR 160 gekocht met daarbij een 5.1 speakerset (Harman Kardon HKTS 11). De receiver staat aangesloten via een hdmi kabel op de computer (uitgang van een videokaart, Nvidea GTX 1060). Ik heb in de geluidsinstellingen van Windows 10 de optie 5.1 Surround aangevinkt echter hoor ik het geluid maar uit de 2 front speakers. Als ik in de geluidsinstellingen van windows 10 op een speaker klik in de 5.1 opstelling doen de achter speakers het wel. Op een ander forum las ik dat als muziek aanzet de surround speakers het niet doen omdat dat stereo is, maar wanneer je een 5.1 geschikte film aanzet ze het dan wel doen maar dat is bij ook niet het geval. Als ik de optie stereo aanvink op de computer doen wel alle 5 de boxen het maar het is dan uiteraad geen echte surround sound, de achter speakers geven dan hetzelfde geluid als de front speakers. Met de handleiding kom ik ook niet verder.

Hebben jullie een idee wat het probleem is of wat ik kan proberen.

M.v.g. Jelle
Dit is een videokaart, geen geluidskaart dus zet hij alleen 2.0 signaal door (denk ik). Voor 5.1 heb je volgens mij een daarvoor geschikte geluidskaart nodig die ook 5.1 codecs aan je reciever doorgeeft zoals: pricewatch: Asus Xonar DGX

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Musicmasters Dat is allang niet meer zo

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity