Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToyoMojito
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-10-2017
Gegroet beste tweakers, mijn thuislaptop toont alle tekenen van dood zijn, dus ben ik op zoek naar iets nieuws. Ik heb al flink rondgekeken, maar helaas nog geen enkele potentiële kandidaat in handen gehad, vandaar dus graag jullie input/ervaringen... (waarvoor dank!)

Wat ga je met je laptop doen?
Het wordt mijn enige thuismachine, en dient dus een beetje van alles wat te kunnen: programmeren, een beetje CAD, fotobewerking, occasioneel gamen of videobewerking. Er is een mooi budget, dus ligt de lat toch op een zekere hoogte..
* Snel en comfortabel kunnen werken => ofwel een SSD van 500GB ofwel een combi van 250 SSD + een klassieke HDD.
* Ik gebruik vaak meerdere virtuele machines tegelijkertijd, dus >=8 RAM (liefst 16), uitbreidbaar
* Een midrange grafische kaart, genre GTX 1050
* ~15 inch
* Ik zoek iets met een zakelijke look, dus alle machines die eruit zien als Star Trek attributen (de meeste Game laptops) vallen af.

Wat is je budget?
flexibel: 2000 incl btw (1700 excl btw), desnoods zelfs wat meer.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zeul dat ding nogal rond ja. De laptop moet niet noodzakelijk een superlichtgewicht zijn, maar het gewicht van de voorganger (een thinkpad T530, een kleine drie kilo, en dan nog eens met een kleine baksteen als stroomadapter) was toch niet ideaal

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voor de meeste merken kan ik normaliter een mooie korting krijgen, voor Dell wsl niet.

Toestellen die op dit moment op de lijst staan (nog geen enkele heb ik kunnen uittesten :( )
*Lenovo Yoga 720, met 500 SSD en een GTX 1050, qua specs hopelijk ongeveer dit: pricewatch: Lenovo Yoga 720-15 80X7009KMH => Ik was eigenlijk niet op zoek naar een 2-in-1, maar heb daarnet leuk gespeeld met de yoga 520, en het heeft toch wel zijn charmes. Ik ben wel een beetje bang dat ik de toetsenbordzijde ga beschadigen als ik hem in tabletmodus gebruik. Iemand ervaringen daarmee? Nadeeltje: mager bedeeld qua poorten

*Lenovo Thinkpad T470P in een uitvoering met i7 7700HQ en 500G SSD, Geforce 940MX => 14" is me misschien net te klein, en de 940MX is net wat minder dan vooropgesteld. Geen USB-C, wel RJ-45..

*Lenovo P51, ook weer ingevuld met gelijkaardige specificaties (Quadro 2200M als grafische kaart) => Alles kan, maar in basisprijs duidelijk de duurste optie. Ook letterlijk de zwaarste.

*Dell XPS 15, weer opgetuigd met ongeveer dezelfde specs (i7 7700 HQ, 500 SSD, GTX 1050, 16 RAM). Lijkt op kop te liggen (al is de Yoga aan een inhaalmanoevre bezig). Voldoet qua specificaties aan de verwachtingen, en scoort blijkbaar goed in reviews. Ga dan nog wel lang tobben over de schermuitvoering (FullHD of 4K): touch is leuk, langere batterijduur ook. :)

*Dell Precision 5520: business-grade, I know, maar ik vind het prijsverschil met de xps toch nogal fors voor een toch zeer gelijkaardige machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Voor 1699 euro (en wellicht lager middels allerlei beschikbare kortingen e.d.)

Dell Inspiron 15 7577

i7 7700HQ cpu
15,6" uhd ips scherm
16gb ram, uitbreidbaar tot 32
512gb ssd + 1tb hdd
gtx 1060 6gb gpu

ps. zou er zelf overigens direct een dockje bij aanschaffen.
b.v. Hyper Ultimate Hub Docking Station Grijs
over marketingtermen gesproken 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Switchie op 01-10-2017 18:24 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToyoMojito
Switchie schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:03:
Voor 1699 euro (en wellicht lager middels allerlei beschikbare kortingen e.d.)

Dell Inspiron 15 7577

i7 7700HQ cpu
15,6" uhd ips scherm
16gb ram, uitbreidbaar tot 32
512gb ssd + 1tb hdd
gtx 1060 6gb gpu
Thanks, dat is een mooie suggestie. Is ook al de revue gepasseerd, en had ik dus in het lijstje moeten opnemen. Qua ruwe specs de beste bang for your buck.
Ben alleen bang dat de kwaliteit van de build wat minder is dan bij de rest. Qua formaat en gewicht sluit ij eerder aan bij de P51 dan bij de yoga en de xps.
Toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ToyoMojito schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:19:
[...]

Thanks, dat is een mooie suggestie. Is ook al de revue gepasseerd, en had ik dus in het lijstje moeten opnemen. Qua ruwe specs de beste bang for your buck.
Ben alleen bang dat de kwaliteit van de build wat minder is dan bij de rest. Qua formaat en gewicht sluit ij eerder aan bij de P51 dan bij de yoga en de xps.
Toevallig ervaring mee?
Helaas zelf geen ervaring mee. (was mijn baas maar zo royaal :P )

Wel ervaring met een Dell Lattitude e7440 wat wellicht relevant is voor jouw 'angst' omtrent bouwkwaliteit.
Van een luxe afwerking hoeft deze laptop het namelijk ook niet te hebben. Desondanks ziet hij er na 2 jaar lang dagelijks meeslepen nog als nieuw uit. Kwestie van een fatsoenlijke laptoptas en voorzichtig omgaan met mijn spullen.

Maar goed. Ik denk dat het voor jouw keus wel relevant is hoe het gebruik er precies uitziet.
Als ik naar mijzelf kijk gebruik ik de laptop thuis voor het 'echte' werk en gebruik ik hem onderweg voor het tonen van presentaties en wellicht wat kleine taakjes in b.v. Ms Office.
Beeldscherm, toetsenbord en touchpad zijn b.v. voor mij minder relevant omdat het 'echte' werk gebeurd als de laptop thuis in de docking hangt en ik dus een externe monitor, muis etc. etc. gebruik
Als ik een nieuwe laptop mag kiezen heb ik dus liever meer ram of een stevigere cpu dan een luxe touchpad of uhd paneel.

[ Voor 25% gewijzigd door Switchie op 01-10-2017 18:49 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToyoMojito
Ik merk van mezelf dat ik ook binnenshuis nogal mobiel ben, en ik zelfs als er een bureau met peripherals aanwezig is, toch als een nomade door het huis trek, van zetel naar tafel.. dus een aangenaam keyboardje (dat is sowieso een troef voor de opgelijste thinkpads ... ik ben een grote fan van die keyboards) en een bruikbaar touchpad zijn wel meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ToyoMojito schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:58:
Ik merk van mezelf dat ik ook binnenshuis nogal mobiel ben, en ik zelfs als er een bureau met peripherals aanwezig is, toch als een nomade door het huis trek, van zetel naar tafel.. dus een aangenaam keyboardje (dat is sowieso een troef voor de opgelijste thinkpads ... ik ben een grote fan van die keyboards) en een bruikbaar touchpad zijn wel meegenomen.
En aan welk van bovenstaande eisen/wensen zou een Dell Inspiron 15 7577 niet kunnen voldoen?

Ondanks je behoorlijke budget zal je toch links of rechts concessies moeten gaan doen.
Ja, de Dell zal minder solide aanvoelen dan een Mac Pro maar dat is nou juist de reden dat ze deze specs kunnen bieden voor deze lage prijs.
Wil je best of both worlds, zoals een thinkpad met vergelijkbare specs, reken dan maar snel op een bedrag richting de 2400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToyoMojito
De Inspiron zal zeker voldoen hoor, daar twijfel ik geen ogenblik aan. De afweging zal comfort vs rauwe kracht (en ook wel prijs) zijn.
Ik denk dat ik in ieder geval wat fysieke winkels ga pogen af te lopen om een en ander eens in handen gehad te hebben. Dat is blijkbaar wel niet vanzelfsprekend voor Dell, die liggen over het algemeen niet in bakstenen winkels.

Wat het budget betreft, zoals aangegeven is het vrij flexibel. Ik recupereer de btw sowieso, en bijvoorbeeld in het geval van lenovo, verwacht ik een mooie bijkomende korting bij mijn leverancier (dat ligt moeilijker voor Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-05 11:12
Mocht je een vip code voor Dell nodig hebben, stuur me even een pm ;)

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:56
De universiteit Twente biedt een P51 aan met een zeer mooie korting: https://www.nsc.utwente.nl/notebookproject1718/ , ongeveer de helft van de winkelprijs.

Echt een top laptop, uit eigen ervaring! :)
Pagina: 1