Gisteren een nieuwe computer op basis van Ryzen in elkaar gezet maar deze geeft geen beeld, zelfs geen POST. Ook geen piepjes bij ram in slot 2 of 4. de EZ debug lampjes zijn allemaal uit.
De fans van de cpu, gpu en psu gaan aan. specifiek deze gpu en psu stoppen daarna met draaien, andere geteste gpu en psu blijven doordraaien. de cpu fan draait ten alle tijden.
Wat kan ik nog proberen?
De set
Het moederbord geeft wel correcte detectie bij ram in verkeerde slots of niet aanwezig, lijkt me niet DOA.
De EZ diag van MSI geeft geen fouten op CPU (eerste 6s brand ez diag cpu wel, daarna uit), cpu lijkt voor zover ik nu kan vast stellen ook in orde.
ik heb geen DDR4 voor handen om te testen op het moment, zien jullie nog meer zaken die ik kan testen/doen om de boel aan de praat te krijgen?
De fans van de cpu, gpu en psu gaan aan. specifiek deze gpu en psu stoppen daarna met draaien, andere geteste gpu en psu blijven doordraaien. de cpu fan draait ten alle tijden.
Wat kan ik nog proberen?
De set
- MSI X370 SLI PLUS
- AMD Ryzen 7 1700
- 2x8 gb of DDR4 Ram CMK16GX4M2B3200C16 (-R and -W variants are on qvl list)
- Gigabyte 1050 ti
- Corsair RM550X
- Aanzetten en wachten zodat moederbord tijd heeft te initializeren met Ryzen CPU
- Gestripte setup met alleen moederbord, cpu, ram en gpu
- gecheckt dat gpu uitgang gebruikt wordt en niet de moederbord voor de display
- Alles opnieuw verbonden en geplaatst (inc cpu)
- Psu gewisseld met ander systeem (geen effect, psu werkt)
- Gpu gewisseld met ander systeem (geen effect, gpu werkt)
- Met enkel bankje geheugen booten
- geheugen in andere sloten geprobeerd (in de aangeraden 2 en 4 sloten geen probleem, bij 1 of 3 of geen
- aanwezig gaan de EZ diag lampjes voor CPU en DRAM branden en diag piepjes)
- zonder ram booten (zie hierboven)
- BIOS resetten (zowel met jumper als batterij poosje eruit)
- cpu gecheckt om verbogen pinnetjes, allemaal recht[/i]
Het moederbord geeft wel correcte detectie bij ram in verkeerde slots of niet aanwezig, lijkt me niet DOA.
De EZ diag van MSI geeft geen fouten op CPU (eerste 6s brand ez diag cpu wel, daarna uit), cpu lijkt voor zover ik nu kan vast stellen ook in orde.
ik heb geen DDR4 voor handen om te testen op het moment, zien jullie nog meer zaken die ik kan testen/doen om de boel aan de praat te krijgen?
edit:
Moederbord is defect, wordt vervangen door shop
Moederbord is defect, wordt vervangen door shop
[ Voor 9% gewijzigd door retanik op 06-10-2017 23:09 ]