Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek1710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 20:21
Ik zoek een?
TV van 55 inch (of evt 49) ter vervanging van een hele oude 32 inch LCD TV. TV is voor de woonkamer

Wat is je budget?
Om en nabij 800 euro, maar is niet helemaal vast. Voor goede redenen zeker meer geld beschikbaar!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat wordt dagelijks gebruikt om 's avonds via KPN zwarte kastje TV mee te kijken, daarnaast Netflix via KPN kastje. Daarnaast wordt er regelmatig een PC met HDMI aangesloten voor films.
Ik verwacht dat 4K dus the-way-to-go is, als ik de komende jaren klaar wil zijn voor door ontwikkeling van televisie kijken en ook de content van Netflix.
De TV wordt aangesloten via de ARC HDMI omdat hij in samenwerking werkt met soundbar Philips Fidelio B5.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben op zoek naar de beste beeld kwaliteit. Daarom staan er nu in principe 2 TV's in mijn shortlist:
LG 55EG910V (Oled, full HD) +- 1200 euro
LG 55UJ630V (direct led, 4K) +- 700 euro

Ik begreep dat direct led de beste beeldkwaliteit zou leveren, daarom is dat model LED overgebleven

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe zit het met mijn Philips soundbar? Kan ik om die reden beter een Philips TV kopen?

Ik twijfel of ik met de LG 55UJ630V wel de beste LCD TV te pakken heb. Ik ben afgegaan op directled als techniek, maar is dit wel echt de TV met de beste kwaliteit?

Denken jullie dat de full HD Oled het waard is over een 4K LCD?

Ik zal actief blijven reageren als jullie nog vragen hebben voor mij. Alle hulp is zeer hartelijk welkom omdat ik graag een weloverwogen keus wil maken, je kunt het geld immers maar 1 keer uitgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 07:33
Ben benieuwd welke je gaat nemen. Zelf had ik LG 55UJ630V op mijn lijstje staan. Tot dusver had ik nog niet echt negatieve punten gevonden. Er zit geen 4K upscaler in. Je hebt toch gewoon volledig beeld bij HD materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek1710
Cave_Boy schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:10:
Ben benieuwd welke je gaat nemen. Zelf had ik LG 55UJ630V op mijn lijstje staan. Tot dusver had ik nog niet echt negatieve punten gevonden. Er zit geen 4K upscaler in. Je hebt toch gewoon volledig beeld bij HD materiaal?
Op een lijstje? Is uiteindelijk het niet de 55UJ630V geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

als je 1200,- uit kunt geven kan je ook kijken naar een KS7000 van samung.
Is volgens mij maar een klein beetje minder dan een KS8000.

Maar volgens mij wel stukken beter dan de UJ630V.
Die krijg niet zulke goede score op RTINGS (niet dat dit altijd nodig is).

De OLED is met HD nog steeds een goede TV. Er is nog niet veel 4k materiaal beschikbaar.
En niet alle 4k Netflix series zijn het echt waar om in 4k te kijken door de expresse toevoeging van grain.

Zelf zou ik denk ik voor de KS7000 gaan ipv de LG OLED. en zeker tov de 630.
Dan ben je iets meer kwijt dan de LED maar hou je nog geld over tov de OLED.

(of nog meer je budget strechten en kijken of je nog ergens een 55B6 op de kop kunt tikken)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Freek1710 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:17:
[...]

Op een lijstje? Is uiteindelijk het niet de 55UJ630V geworden?
Ik ben zelf nog kijkende. Heb momenteel een Samsung plasma tv. Wil zelf alleen zo min mogelijk van de smart functies gebruik maken en ik heb in de Mediamarkt en BCC nu paar keer LG getest en het beeld was goed maar het menu vond ik trager dan bij Samsung en Philips.

Heb een Samsung media set die via de HDMI keurig communiceert. Kan hierdoor alles met 1 afstandbediening doen. Heb de hoop al opgegeven om weer een Samsung te doen. Ik had hier wel een model van op het oog maar viel af nadat ik in twee verschillende winkels het beeld zag. Als oplossing voor de afstandbediening heb ik gewoon voor mijzelf gerekend om voor 30 euro (geschat) een Logitech Harmony te doen (hoeft niet heel uitgebreid).

Deze Sony vond ik ook interresant:
pricewatch: Sony Bravia KD-49XD7005 Zwart

En deze van Philips vind ik ook interressant doordat deze ook local dimming heeft:
pricewatch: Philips 55PUS6201 Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek1710
DarkSide schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:23:
als je 1200,- uit kunt geven kan je ook kijken naar een KS7000 van samung.
Is volgens mij maar een klein beetje minder dan een KS8000.

Maar volgens mij wel stukken beter dan de UJ630V.
Die krijg niet zulke goede score op RTINGS (niet dat dit altijd nodig is).

De OLED is met HD nog steeds een goede TV. Er is nog niet veel 4k materiaal beschikbaar.
En niet alle 4k Netflix series zijn het echt waar om in 4k te kijken door de expresse toevoeging van grain.

Zelf zou ik denk ik voor de KS7000 gaan ipv de LG OLED. en zeker tov de 630.
Dan ben je iets meer kwijt dan de LED maar hou je nog geld over tov de OLED.

(of nog meer je budget strechten en kijken of je nog ergens een 55B6 op de kop kunt tikken)
Hartelijk dank voor advies!! Zeer nuttig. Wat is het grote voordeel van de KS7000 boven de UJ630V? Ik zie namelijk vooral verschil in refresh rate, maar verder niet echt iets waarvan ik denk dat het 400 euro waard is. Please explain!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek1710
Cave_Boy schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:26:
[...]

Ik ben zelf nog kijkende. Heb momenteel een Samsung plasma tv. Wil zelf alleen zo min mogelijk van de smart functies gebruik maken en ik heb in de Mediamarkt en BCC nu paar keer LG getest en het beeld was goed maar het menu vond ik trager dan bij Samsung en Philips.

Heb een Samsung media set die via de HDMI keurig communiceert. Kan hierdoor alles met 1 afstandbediening doen. Heb de hoop al opgegeven om weer een Samsung te doen. Ik had hier wel een model van op het oog maar viel af nadat ik in twee verschillende winkels het beeld zag. Als oplossing voor de afstandbediening heb ik gewoon voor mijzelf gerekend om voor 30 euro (geschat) een Logitech Harmony te doen (hoeft niet heel uitgebreid).

Deze Sony vond ik ook interresant:
pricewatch: Sony Bravia KD-49XD7005 Zwart

En deze van Philips vind ik ook interressant doordat deze ook local dimming heeft:
Precies ook mijn andere opties inderdaad. Mij maakt de snelheid van menu's eigenlijk niets uit. Ik gebruik de TV toch eigenlijk altijd via externe bronnen en denk dat ik van al die smart functionaliteiten toch niet veel gebruik ga maken. Dan ga ik er eerder een Apple TV kastje aan hangen vermoed ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Freek1710 op 01-10-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:14
Of een full HD Oled het waard is over een 4K LCD is geheel afhankelijk van hoeveel jaar jij met jouw nieuwe tv wilt doen.

De LG55UJ630V zou ik links laten liggen aangezien deze een slechte paneel heeft (RGBW).

Direct LED wil niet direct zeggen dat het beter is dan Edge Lit, de zwaardwaardes van de LG LCD zijn slecht aangezien dit een IPS paneel betreft tevens is ook de uniformiteit de Direct LED slecht bij deze tv.

Als je een 4K (HDR) tv wil waarmee je een lange tijd weer vooruit kunt adviseer ik je de pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart (is deze week in de aanbieding bij de Mediamarkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek1710
Freshouttheoven schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:31:
Of een full HD Oled het waard is over een 4K LCD is geheel afhankelijk van hoeveel jaar jij met jouw nieuwe tv wilt doen.

De LG55UJ630V zou ik links laten liggen aangezien deze een slechte paneel heeft (RGBW).

Direct LED wil niet direct zeggen dat het beter is dan Edge Lit, de zwaardwaardes van de LG LCD zijn slecht aangezien dit een IPS paneel betreft tevens is ook de uniformiteit de Direct LED slecht bij deze tv.

Als je een 4K (HDR) tv wil waarmee je een lange tijd weer vooruit kunt adviseer ik je de pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart (is deze week in de aanbieding bij de Mediamarkt)
Dank! Paneel was me nog niet echt opgevallen, maar je hebt zeker gelijk. Verklaard ook de prijs natuurlijk.Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Freek1710 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:29:
[...]

Precies ook mijn andere opties inderdaad. Mij maakt de snelheid van menu's eigenlijk niets uit. Ik gebruik de TV toch eigenlijk altijd via externe bronnen en denk dat ik van al die smart functionaliteiten toch niet veel gebruik ga maken. Dan ga ik er eerder een Apple TV kastje aan hangen vermoed ik.
Wat mij trouwens opviel in de winkel. Ik zal gergeeld eigenlijk maar minimaal of soms geen verschil in beeld tussen direct led en edge-lit. met local dimming. Wat mij wel hiervan opvalt is dat de laatste vaak wel een stukje energie zuiniger is. Nu heb ik een plasma die 350W kan verbruiken maar in de normale standaard standen wat ook prima mooi beeld geeft is dit volgens een Voltcraft energiemeter ongeveer 110W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Freek1710 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:26:
[...]

Hartelijk dank voor advies!! Zeer nuttig. Wat is het grote voordeel van de KS7000 boven de UJ630V? Ik zie namelijk vooral verschil in refresh rate, maar verder niet echt iets waarvan ik denk dat het 400 euro waard is. Please explain!
[url]TV vergelijk[/url]

Cijfers zeggen niet alles Maar geeft wel aan dat het beeld niet super is.
En zoals al vermeld. Direct LED staat niet meteen gelijk aan betere kwaliteit.

Eerst even bepalen wat voor doel je precies hebt. OLED is misschien het beste wat er nu is.
Maar als je gewoon af en toe goede tijden kijkt is een OLED overkill.
Als je veel films kijkt en daar van geniet is het misschien wel waard.
Maar als het je budget overschrijft zijn er genoeg LCD's (met Edge lit schermen) Die veel beter presteren dan de LG. Waaronder de Sony die genoemd is of een KS7000

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Cave_Boy schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:34:
[...]

Wat mij trouwens opviel in de winkel. Ik zal gergeeld eigenlijk maar minimaal of soms geen verschil in beeld tussen direct led en edge-lit. met local dimming. Wat mij wel hiervan opvalt is dat de laatste vaak wel een stukje energie zuiniger is. Nu heb ik een plasma die 350W kan verbruiken maar in de normale standaard standen wat ook prima mooi beeld geeft is dit volgens een Voltcraft energiemeter ongeveer 110W.
Direct LED staat niet gelijk aan local dimming, alleen de tv's in het hogere segment beschikken over local dimming (vaak met een VA paneel = veel beter contrast vergeleken met een IPS paneel en door de local dimming neemt het contrast alleen maar toe).

[ Voor 7% gewijzigd door Freshouttheoven op 01-10-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Er wordt juist gemeld dat direct LED eigenlijk beter is.
Wat zijn de nadelen volgens jou van deze tv?

Zelf gebruik ik de smart functies van de tv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Cave_Boy schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:54:
Er wordt juist gemeld dat direct LED eigenlijk beter is.
Wat zijn de nadelen volgens jou van deze tv?

Zelf gebruik ik de smart functies van de tv niet.
Zowel direct LED als Edge Lit hebben allebei last van redelijk goed zichtbare backlight bleeding. Ik denk dat je direct LED verwart met FALD (full array local dimming) wat idd veel beter is.

Deze tv beschikt over een IPS paneel, dit houdt in dat het contrast een heel stuk lager is dan een LCD tv met een VA paneel. Wanneer je tv kijkt met veel omgevingslicht valt de zwakke contrastwaarde van een IPS paneel minder op, Ambilight zal dit ook wat verbloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 10:14
Ik heb een beetje dezelfde eisen en zat naar deze te kijken

pricewatch: LG 55UH850V Zilver

of in 49 inch:
pricewatch: LG 49UH850V Zilver

Qua OLED had Art & Craft deze laatst in de aanbieding voor 1497 en toen weer 1850 en toen 1501 en toen weer 1850:
https://www.artencraft.nl/nl/lg-oled-tv-55c6v-386393-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek1710
En als +-€800 wel een harde grens is, wat is dan de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ik heb nog wel een Sony 55XD9305.... Ook een mooie, kijk maar op Rtings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ben ook aan het kijken naar een 55inch 4k. maar worden de refreshrate 's wel correct doorgegeven op sites ? meestal staan ze op 50hz maar op displayspecifications.com staan die 4k tv's altijd op 60hz. ik ben verward.
Pagina: 1