Toon posts:

V3 3000 eigenaren: hoever overklokt?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze is voor de Voodoo 3 3000 eigenaren onder de tweakers:

Hoe ver hebben jullie hem kunnen overklokken?
Ik heb de mijne nu stabiel draaien op 183Mhz, de standaard speed van de 3500.
Hoeveel verder is reeel?

Het viel mij overigens op dat ie BLOEDheet wordt op default 166Mhz speed al. Ik heb er toen meteen maar een socket 7 fan opgezet (gewoon op de heatsink die er standaard opzit) en nu wordt ie helemaal niet warm meer, zelfs niet op die 183Mhz.

Ervaringen? Hoever is redelijk om op te mikken?

Groetjes,

Marco

• Shi'ngoth
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
hoe trekt je geheugen dat? lijkt me sterk, 177 was maximaal geloof ik.... wat de hiite betreft heb je gelijk... ik brande laatst me fikken aan dat ding.... klein koelertje er onder en ja hoor.... stukken beter.... VAAG!

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

Verwijderd

Topicstarter
Da's onzin. Ik heb, voor ik aan het overklokken sloeg nog effe op internet gekeken om te zien wat voor waarden ik kon verwachten. Heb een onderzoek gezien waar ze tenminste 183Mhz haalden (de speed van een V3-3500) meteen 3000 kaart. Dus die 190 is best mogelijk, beetje geluk gewoon.
Ik weet ook dat ie wel degelijk draait op die snelheid ondanks dat ik in Quake om een of andere reden geen verschil zie. De 3dfx driver zeurt namelijk dat de kaart overklokt is bij het booten van windows als ik er de vorige sessie mee geprutst heb met Powerstrip.

Marco