Toon posts:

Crash na Flash

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn moederbord geflash en tijdens het flashen liep mijn pc vast. Nu wil de pc op geen enkele manier meer opstarten. Ik heb een MSI K7T Pro (6330) met een award bios. Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer kan herstellen. Ik kom niet eens meer in de bios en hij zoekt ook niet naar een diskette.

Alvast bedankt

Verwijderd

Wat geven de Diagnostic LED's aan?

Verwijderd

Topicstarter
De 4 ledjes branden alle 4 rood.

Is er nog hoop???

Verwijderd

Dat wordt hotflashen, heb ik ook een keer gehad. Ik hoop voor je dat er iemand in je buurt is met hetzelfde mobo (MSI K7T Pro2, Pro2a, Turbo of Lite Turbo) (Eigenlijk is alles met het nummer 6330 geschikt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een kast met hetzelfde moederbord. Wat is hotflashen en wat zijn de risico's??

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

OOOHHH dammm dit heb ik dus ook een keer meegemaakt, maar dan met een verkeerde bios geflashed en toen ging ie ook spontaan uit..

Pc had ik opgestuurd naar Abit en toen hebben zij het voor me gefixed gratis, omdat zij een verkeerde bios update op de verkeerde plaats hadden gezet op internet.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net iets gelezen over het opstarten met een andere award bios en dan je eigen er dan in pluggen als ie opgestart is. Dan opnieuw flashen. Is dat Hot flashen??? Heeft dat risico's?? Ik wil geen 2 moederborden kapot hebben.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 22:06 schreef Max2Max het volgende:
Ik heb zelf een kast met hetzelfde moederbord. Wat is hotflashen en wat zijn de risico's??
Je stopt een goed bios in je mobo waar nu het foute bios inzit, je start de pc op met een bootflop met biosupdate. Als je systeem klaar is met booten en je een dosprompt ziet haal je het goede bios eruit en stopt het foute bios erin en dan flash je je bios.

De risico's zijn dat je je pinnetjes van je bios verbuigt (je moet aan 2 kanten je bios een klein beetje omhoog 'wippen') Nou is dit risico bij de MSI wat kleiner omdat de pinnetjes bijna geen pinnetjes te noemen zijn.
Een ander risico is dat je je goede bios ook verneukt en je met 2 foute biossen zit.

Ik heb het zelf al een keer gedaan, gewoon heel voorzichtig doen en jezelf goed ontladen (even verwarming of je kast vastpakken)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou ff iedereen bedanken heb net voor het eerst een pc hot-ge-flashed en het ging perfect.

Thanks All, B-) *D

Verwijderd

nou dan heb je heel veel mazzel gehad want in veel % vd gevallen gaat dit fout!
ik heb ook vier rode ledjes, maar heb het spul lekker teruggestuurd naar de leverancier, laat hun het maar uitzoeken ;)
Pagina: 1