Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:52
Voor een kleine ITX game PC wil ik graag de GPU upgraden. Er zit nu een GTX750Ti 2GB in de machine. Het liefst vervang ik die door een voor deze configuratie zo krachtig mogelijke GPU.

Na enige research lijkt de MSI R9 380 Gaming 4GB de beste optie te zijn. Deze kost tweedehands nu circa 180.
Ik vraag me echter af of er geen betere (en goedkopere) mogelijkheden zijn. Heeft iemand een advies?

Overigens zou volgens userbenchmarks ook GTX 1060 op het mobo passen. Voorbeeld: https://pcpartpicker.com/b/nrTH99 Ik vraag me echter af of ik dan niet in e problemen kom met de voeding en de bestande ventilatie in de kast.

De configuratie is: V&A aangeboden: ITX Watergekoelde Game PC | A10-7850k 3.7Ghz| GTX750Ti 2GB | ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe kun je gewoon een dikke 1080Ti op het ding duwen zonder problemen. Of de voeding het aankan, staat losv an wat je mobo kan.

De vraag is alleen wat je ermee opschiet. Een A10-7850 is niet bepaald een vlotte APU, een dikkere videokaart zal waarschijnlijk weinig gaan oplossen als games nu niet snel genoeg zijn. Ik snap de combi van een A10 APU in combinatie met een videokaart ook niet zo goed. De enige reden waarom je zo'n A10 zou pakken is de sterke grafische prestaties van dat ding. En die doe je teniet met een losse videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:52
TERW_DAN schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:36:
De vraag is alleen wat je ermee opschiet. Een A10-7850 is niet bepaald een vlotte APU, een dikkere videokaart zal waarschijnlijk weinig gaan oplossen als games nu niet snel genoeg zijn. Ik snap de combi van een A10 APU in combinatie met een videokaart ook niet zo goed. De enige reden waarom je zo'n A10 zou pakken is de sterke grafische prestaties van dat ding. En die doe je teniet met een losse videokaart.
Durf ik ook niet te zeggen. Op pcpartspicker en andere sites zie ik dat deze processor ook met vlottere videokaarten wordt ingezet. Kostenefficiënt is hiet niet, maar ik moet nu eenmaal uitgaan van de bestaande build.
Dank, weer iets geleerd ;)

[ Voor 59% gewijzigd door dekeizer op 01-10-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dekeizer schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

Durf ik ook niet te zeggen. Op pcpartspicker en andere sites zie ik dat deze processor ook met vlottere videokaarten wordt ingezet. Kostenefficiënt is hiet niet, maar ik moet nu eenmaal uitgaan van de bestaande build.
Het is niet alleen niet kostenefficient, als je CPU de bottleneck is, dan kun je er zo'n dikke GPU naast prikken als je wilt, het gaat je niet betere prestaties opleveren. Vandaar dat ik je zou aanraden eens goed te kijken naar waar je bottleneck zit, voordat je straks 180 euro uitgeeft aan een videokaart, wat je effectief niets oplevert. Want dat is zonde van het geld.