Toon posts:

Aangemeld voor nieuwsbrief na zoekopdrachten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet zeker of deze vraag hier thuishoort, maar ik zag niet echt een betere plek. Dus ik probeer het maar.

Gisteren heb ik via Google naar een product gezocht dat ik wilde gaan kopen. Heb flink wat sites geopend en verschillende webshops bekeken.

's Avonds kreeg ik een bevestiging van inschrijving op een nieuwsbrief die dagelijkse aanbiedingen verstuurt (zo'n kortings/deal-site). Vond ik raar, want ik heb me daar niet voor aangemeld. Toch even aangeklikt, en zag toen het product waarnaar ik had gezocht tussen de aanbiedingen in die nieuwsbrief staan.

Toeval, of..? Ik vind dit best wel raar. Ik vind het niet echt een probleem of zo, ik bedoel, ik meld me weer af en klaar, maar gek vind ik het wel.

Weten jullie of dit geen toeval kan zijn, dus dat je wordt aangemeld via je Google account of zo? Volgens mij was ik niet aangemeld op Gmail, dus dat maakt het nog een beetje gekker... zou het sowieso echt heel raar vinden als gegevens op die manier worden verspreid, kan het me haast niet voorstellen ook. Heb het betreffende bedrijf gemaild om te vragen of zij kunnen zien hoe ze aan mijn aanmelding komen, maar nog geen reactie.

Ben vooral heel erg benieuwd.

Groetjes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Erg bijzonder, en erg agressieve vorm van remarketing. Met ads via cookies van het produkt dat je hebt bezocht zijn we al een tijdje bekend natuurlijk. Deze vorm echter nog niet gezien: waar hebben ze het e-mailadres vandaan gehaald? Is het een Nederlandse partij? Heb je al gereageerd op de e-mail en gezegd dat je je nooit hebt aangemeld?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het kan natuurlijk zijn dat die club je e-mailadres al had van een eerdere aanmelding (of een minder frisse bron) en de zoekopdracht + doorklik in hun systeem een nieuwsbrief heeft getriggert.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:40
Is mij in ieder geval nog nooit zo overkomen.

Weet je zeker dat je niet ergens je e-mail hebt achter gelaten...kronkel; wellicht via een auto-invul actie en een ongecontroleerde [enter] (bijv..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Zal even reageren op de vragen/opmerkingen:
- Het is een Belgische partij
- Ik heb inderdaad gemaild, nog geen reactie

- Het gekke is, dat ik nooit op de website ben geweest. Dus er is geen doorklik naar die website geweest.

- Bijna zeker, in elk geval niet op die site. Want die kende ik nog niet. Het gekke is, dat ze me in de welkomstmail aanspraken bij mijn voornaam. :')