Toon posts:

Promise PDC20265R als gewone IDE cont.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T266 (6380) met daarop een Promise Fasttrack 100 raid controller. Die raid functionaliteit heb ik helemaal niet nodig maar het zou leuk zijn als ik hier gewoon wat ide apparaten aan zou kunnen hangen. Is het mogelijk om deze controller als een gewone IDE controller te laten fungeren en er dan ook een cd-romspeler aan te hangen? Het lukt me wel om er een extra harddisk aan te hangen maar ik wil er graag mijn cd-romspeler en DVD speler aan hangen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Kan wel dacht ik maar dan moest je hem flashen met een Ultra100 bios.

Ik weet het niet zeker dus pin me er niet op vast >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hebben die onboard controllers nog een speciaal bios nodig of kun je gewoon die van de promise site pakken? En heeft iemand dit al gedaan?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Heb het zelf niet gedaan, maar ik weet wel dat het dmv een draadbrug icm bios update kan.

Normale ata100 kun je raid van maken maar van raid ook ata100.

Verwijderd

het is toch wel sterk aan te raden je cdrom en cdrw/dvd op de normale ide kanalen te houden, en de harddisk op die fasttrack-chip/controller.
Dat ding is voor harddisks bedoeld (ATA) en niet voor cdroms en dergelijke (ATAPI)

Verwijderd

Topicstarter
Zal denk ik wel moeten want het flashen van het bios gaat niet. Komt er een melding dat hij het bios niet kan vinden en dat het dan wel onboard zal zitten, wat ook zo is.

Atapi is nu toch juist verzonnen om dit soort dingen op een ATA controller te prakken?

Verwijderd

gewoon harddisks op die raid controller gooien en er arrays van 1 disk aanmaaken...dan werkt het net als een gewone ide-controller...
Pagina: 1