Toon posts:

probleem na verhuizing mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
kheb vandaag me mobo pc verhuist naar een andere kast(van een midi naar een big tower.
Maar nu wil me pc niet meer opstarten. als ik de power cord erin stop dan gaat alles aan,fans draaien enzovoorts. Alleen verder dan dat gaat ie niet. Me msi k7 pro mobo geeft dan deze error "The processor might be damaged or not installed properly". Tijdens het verhuizen heb ik de processor eigenlijk helemaal niet aangeraakt en ik heb alles exteem voorzichtig gedaan. Ook kan ik de power switch niet gebruiken terwijl de pins toch echt goed zitten :( iemand enig id wat het probleem kan zijn?

ik heb een msik7 pro mobo en een duron 700

Verwijderd

Controlleer of je jumper settings van je processor nog goed staan, misschien is er tijdens het verhuizen er eentje uitgevallen o.i.d. dunno maar ik weet dat hij die foutmelding bijv. geeft als je een andere multiplier hebt dan waar die op gelocked is...

Verwijderd

Topicstarter
me proc is niet meer gelocked dus das et probleem denk ik nie. m,aar tnx anyways :)

Verwijderd

Maes!!!!!!!!!!!!! hallo :)
ik zal effe voor je verzinnen.

praten wel op irc :)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Mijn eerste gedachte is: BIOS resetten, kijken wat hij dan doet.

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan heeft ook niet geholpen :/

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Sja dan misschien toch de koeler er van af halen, de CPU uit de socket halen, en er weer in doen. Vervolgens koeler er weer op, en dan de pc opstarten met zo weinig mogelijk onderdelen aangesloten. Dus alleen mobo, cpu, koeler, geheugen en videokaart. Wat doet-ie dan?

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
ik heb et effe geprobeerd maar werk niet ik krijg nu ook af en toe " memory module not installed properly" maar me powerswitch werkt wel opeens :)

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Eum, wat dacht je van geheugen er uit halen en in een andere bank doen? :)

Wat voorn voeding heb je trouwens?

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
een nieuwe 300 watt voeding van codegen ofzo :) kan et daar aan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
geheugen wisselen heeft ook niet geholpen :/

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Hmmz, strange.

Dan zou je eens kunnen proberen het mobo er weer uit te halen en er opnieuw in de kast te plaatsen. Misschien dat er een afstandsbusje verkeerd zit en op die manier een soort kortsluiting maakt ofzo (vergezocht, maar je weet maar nooit).

Probeer het anders ook eens met de voeding uit de oude kast.

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
dat moederbord zit goed en die voeding van die oude kast was kapot gegaan de zekering in dat ding was gesprongen en hij was vet gaan roken.. ik denk nu dat ie toen al me zooi ook heeft verneukt zoals mobo en proc enzo :/

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Aij, da's vervelend.

Toevallig nog een onweersbui gehad in de buurt de afgelopen dagen? Misschien kun je het op de verzekering claimen........ >:)

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
haha ja eigenlijk wel ja

Verwijderd

[mieren-neuk mode]
Ik vind het niet gek dat het niet werkt als je een duron in een msi k7-pro stopt (slot A) ;)
[/mieren-neuk mode]

Gewoon een keertje de cpu er uit halen en er weer in doen. Dat hielp hier tenminste.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Sja je mobo lijkt me wel redelijk naar de hoeren zo te horen. Probeer of je geheugen en je cpu het nog doen op een andere bak, die zouden nog wel eens kunnen hebben overleefd.

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
khoop et ook dude.... iig tnx voor je hulp

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

No problemo.

Heb je al een idee wat eventueel je nieuwe mobo zou kunnen worden?

sigloos

Pagina: 1