Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte notebook voor browsen en Lightroom

Pagina: 1
Acties:

• ClarkNova
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 08:44
Heb mijn baan opgezegd als system engineer waardoor ik m'n werklaptop kwijt speel en heb dus iets als vervanging nodig. Ik ga eerst een half jaar rondreizen in Azië dus iets licht met een goeie accu krijgt mijn voorkeur.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornaamste gebruik: browsen en Lightroom
VirtualBox (of VM Workstation) voor enkele lightweight VM's (testing en security)

Wat is je budget?
Ik kan tot 1500euro gaan maar denk dat ik voor veel minder iets kan vinden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, gaat mee op reis. Ik vond 14 inch op mijn HP heel aangenaam qua grootte en zou dus niet groter gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb de Asus UX410 al eens besteld maar heb die terug gestuurd omdat de FAN te veel herrie maakte en de touchpad crappy aanvoelde.
Ik krijg morgen een Zenbook 3 UX390UA om eens te testen maar heb geen hoge verwachtingen...
Ik post niet snel vragen op Tweakers omdat ik meestal na lang zoeken vind wat ik nodig heb. Maar ik ben nu al 3 a 4 maanden aan het uitkijken naar een nieuwe laptop en vind de zoektocht vrij frustrerend. Heel veel modellen en prijzen, reviews... De Dell XPS 13 ziet er heel goed uit maar is te duur, Asus maakt mooie modellen maar zijn niet overal te verkrijgen (en hebben verwarrende modelnamen)

belangrijkst:
- 14 inch of kleiner
- 8 GB RAM (indien uitbreidbaar, zoniet 16GB RAM)
- Qua CPU denk ik dat i5 voldoet (?)
- SSD van min 256GB (combinatie met extra HD zou handig zijn aangezien ik +- 1TB aan foto's heb)
- verlicht toetsenbord
- goeie trackpad
- liefst geruisloos :)

• ClarkNova
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 08:44
Ik begin te denken dat ik misschien wat te kieskeurig ben.
Heb sinds een paar uur de Zenbook 3 UX390UA (donkerblauw) en volgende zaken vallen me op:

Positief:
- dun en mooi toestel
- Heel licht
- Degelijk gebouwd, voelt vrij stevig aan
- Goeie trackpad, qua touch en gevoeligheid
- mooi en helder scherm

Negatief:
- plaatsing van vingerafdruksensor (zit rechtsbovenaan OP de trackpad)
- gaat om de zoveel tijd LUID gaan blazen
- batterijduur ziet er eerder 5u dan de beloofde 8u
- verlichting toetsenbord doet het niet (kan driver gerelateerd zijn, maar kwam zo uit de doos)
- wist ik op voorhand, maar deze is wel heel beperkt qua aansluitingen....

Ook deze gaat terug jammer genoeg (gelukkig is dat gratis)
Ik denk dat ik toch maar een iets groter scherm ga nemen. 12.5 inch is toch net iets TE klein

Iemand nog advies?

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 12:14
Ik vind zelf 14" een heel fijn formaat. Veel consumentenlaptops zijn 13.3", voor 14" zou je ook nog naar zakelijke laptops zoals de Dell Latitudes kunnen kijken. Daarmee kun je ook wel wat vinden binnen je budget wat aan je eisen voldoet.
De laptops in de review op de FP kan je ook naar kijken, zijn wel wat groter en duurder.

Verwijderd

Ik ben een groot fan van Lenovo Thinkpads. Is dit misschien wat? (RAM-geheugen makkelijk uitbreidbaar)

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo ThinkPad T470s 20HF0000UK€ 1.317,80€ 1.317,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.317,80