Toon posts:

4K Content afspelen 100% CPU?

Pagina: 1
Acties:

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Al mijn 4k content is vrijwel onkijkbaar. van 4k HDR test video's tot 4k HDR films.
Soms zit er 20% vloeibaarheid in de video en soms om de haverklap.

Mijn specs zijn.
384.76 nvidia driver
Windows 10 X64 Pro Creator update 1703 build/updates

LG C7 TV display
Clevo P771DM-G
I5 6600 4 cores @ 3.6 ghz turbo boost
Geforce 980M

Ik vraag mij af, zit ik nu niet de video's te acceleren via de CPU wanneer dat ook via de GPU kan..?

• Binkie88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 20:23
Met welk programma speel je ze af?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat zie je in je taakbeheer qua cpu gebruik?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Reconhell
MPC HC + Mad VR.

CPU gebruik flucteerd meestal rond de 95-100 %

• Binkie88
Probeer het eens zonder MadVR of met een andere speler zoals VLC.

• Reconhell
Binkie88 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:59:
Probeer het eens zonder MadVR of met een andere speler zoals VLC.
Kodi en VLC hetzelfde resultaat.

• Binkie88
Welk formaat zijn de bestanden? Het enige wat ik zo zou kunnen bedenken is dat de 980m geen hevc decoder heeft of dat de schijf niet snel genoeg is.

• Reconhell
Binkie88 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:47:
Welk formaat zijn de bestanden? Het enige wat ik zo zou kunnen bedenken is dat de 980m geen hevc decoder heeft of dat de schijf niet snel genoeg is.
Als de 980 een hevc decoder heeft dan kan hij native 4k aansturen, cpu onbelast of hoe zit dat?
Toch gek de 980 is vrij nieuw...

Schijf load staat niet hoog in windows taak beheer.

(edit:
HEVC hardware decoding support is not available in GTX980/970 but only in GTX 960 at the moment
WTF? alleen encoding geen decoding? )

[Voor 14% gewijzigd door Reconhell op 01-10-2017 12:20]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:54
De 970 en 980 desktop versies doen geen HEVC-decoding, dus de M versies waarschijnlijk ook niet. De GTX960 dan weer wel :S. En ja, dan kan je CPU gaan stampen als deze dat ook niet native ondersteunt (tegenwoordig wel gelukkig).

• Reconhell
Gvd. wat ben ik pissed nu... Dus ik kan gewoon geen 4k afspelen met de apparatuur die ik heb.
En de interne video speler herkent niks van de LG C7 TV.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit onderwerp heeft niks in CSA te zoeken en het topic in deze vorm op heel GoT niet.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21

DarkSide

theres no place like ::1

Reconhell schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:34:
Gvd. wat ben ik pissed nu... Dus ik kan gewoon geen 4k afspelen met de apparatuur die ik heb.
En de interne video speler herkent niks van de LG C7 TV.
Gewoon plex installeren. En op de LG XPLAY.
Die transcodeerd dan niets. En kan prima 4k afspelen op je TV.
Mijn 4k films staan op een simpele synoloy (215j) met plex erop. En de B6 speelt het prima af.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee