Ervaring met bieden op een huis tijdens vakantie?

Pagina: 1
Acties:

• tehfunk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2024
Vandaag was het open-huizendag. Aangezien we al een tijdje aan het rondkijken zijn, vandaag ook op pad gegaan. Één van de huizen welke we hebben bekeken is erg in de smaak gevallen, erg goed onderhouden, lekker ruim en licht, voldoet aan alle eisen. En nog op een leuke plek ook!

'Normaal' gesproken zou ik maandag direct een bezichtiging met de verkopende makelaar aanvragen en waarschijnlijk op de dag dat die plaatsvindt ook bieden, maar... Aanstaande maandag vertrek ik om 11:00 voor drie weken naar Japan.

Nu ben ik er van overtuigd dat we veilig kunnen bieden, en dat ik dit ook na een tweede bezichtiging zo zal blijven zien (inmiddels wel 30 woningen bekeken, verspreid over twee jaar. Enigszins kritisch!).

Heeft iemand ervaring met het bieden op een woning tijdens de vakantie? Is het aan of af te raden dit te doen zonder nog eens te kijken op een later moment? Ik weet dat er vandaag in elk geval tien mensen langs zijn geweest in deze woning, dus er zal waarschijnlijk wel concurrentie zijn. Tips in dit geval zijn allemaal welkom.

Mocht het ertoe doen, het gaat om een woning in de regio Nijmegen.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-07 16:01
Zowel mijn broer als ik hebben geboden vanaf een vakantie bestemming. In beiden gevallen was dat niet bepaald vanaf de andere kant van de wereld. Het grote verschil in tijdzones gaat bij jou ook mee spelen.

Als je een aankoopmakelaar had gehad was dit makkelijk geweest, want dan had de aankoopmakelaar kunnen gaan bieden voor je. Mijn broer had daadwerkelijk een aankoopmakelaar, dus die kon met de aankoopmakelaar afspraken maken (zoals de hoogte van maximale bod en wijze van communicatie). Hij werd daardoor netjes per email op de hoogte gehouden.

Als je geen aankoopmakelaar hebt, dan zul je zelf moeten onderhandelen. Dat kan snel gaan, zoals het bij mij is gegaan. Ik heb per email een bod uitgebracht. Er waren nog 4 mensen, die hadden geboden, allen net onder de vraagprijs (500 tot 1500 euro) en mijn bod was de vraagprijs. De volgende dag werd ik gebeld dat mijn bod was geaccepteerd.

Vanuit Japan kan bellen of gebeld worden prijzig zijn en er is een goede kans dat je bijvoorbeeld slaapt. Desondanks kun je wel een bod doen onder het motto. Niet geschoten is altijd mis.

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:13
Exact deze situatie eind vorig jaar meegemaakt. Huis kwam op de markt op donderdag, maandag zouden we op vakantie gaan (wel binnen Nederland). Flinke concurrentie viel te verwachten.

Wij hebben vrijdag direct een bezichtiging gedaan en omdat wij ook al veel gezien hadden, wisten wij meteen dat dit hem kon worden. Folder meegenomen en maandag ons bod telefonisch gedaan onder voorbehoud van technische keuring (jaren '30 woning, dus er kunnen wat lijken uit de kast vallen). Telefonisch zijn wij er, samen met een aankoopmakelaar die wij ook telefonisch in de arm hebben genomen, tijdens onze vakantie uit gekomen. De aankoopmakelaar hebben wij ingeschakeld omdat wij zoveel concurrentie verwachtten en hij in dat kleine wereldje waarschijnlijk beter de verkopende partij en de mate van concurrentie kan peilen. Wij dachten meer kans te maken met deze makelaar. Inmiddels hadden er zich ook al bijna 10 andere gegadigden gemeld, dus wij waren blij dat wij snel gehandeld hebben. Dit huis wilden we niet laten lopen.

Eenmaal terug van vakantie de keuring gedaan en toen was het rond. Nu wonen we in wat ik toch wel als ons droomhuis beschouw.

Nog nooit zo'n stressvolle vakantie gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Je kan best goed bieden via email en vragen of de verkoop makelaar gewoon per email reageert.

Het is gewoon een bod en zo vreemd zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehfunk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2024
Okee, bedankt allen.

Ik ga voor ik het vliegtuig in stap 'gewoon' bieden, via de mail. Dan hoor ik aan de andere kant wel hoe dit gevallen is. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb eens naast een collega gezeten die op dat moment in het vliegtuig boven Siberië via de satelliet telefoon een huis heeft gekocht. Dus vanuit Japan zou het ook moeten lukken 8)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 10:14

DarkKnight

Narf

Mijn vriendin en ik hebben ons huis volledig vanuit Canada gekocht én ik heb mijn eigen huis verkocht tijdens dezelfde vakantie. Dus totaal geen probleem.
Maar... waar je wel op moet letten, is dat sommige zaken wel lastig zijn. Zo wilden/moesten wij ook een bouwtechnische keuring doen, en je kan natuurlijk niet zelf aanwezig zijn tijdens de inspectie als je nog op vakantie bent. En vergeet niet om álle voorwaarden die je wilt doen, goed zwart-op-wit vast te leggen in mail/whatsapp.
Ook is ondertekenen van contracten iets omslachtiger, hoewel ik de documenten gewoon op mijn tablet heb ondertekend en dat was geen probleem.
Oh, en het zorgt er een beetje voor, dat je niet volledig tot rust komt op de vakantie. Want een huis (ver)kopen is nu eenmaal niet een klein 'dingetje'.
Verder zou ik zeggen: Succes met het bieden/de koop!

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Pagina: 1