• Shirohige
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-03 18:39
Ik heb laatst mijn Mechatronica niveau 4 diploma gehaald, maar in de 3 jaar van de opleiding wist ik al dat werken op de werkplaats niks is voor mij. Ik heb in totaal 4 stages gelopen. In deze stages heb ik van alles gedaan; assembleren van kleinere producten (Quooker) tot bouwen van Thrusters voor grote schepen.

Ik heb geen plezier gehad in geen van deze werkzaamheden, maar voltijd Hbo doen zag ik ook niet zitten. Op het Mbo had ik 3 jaar lang een aanwezigheidspercentage onder de 65%. In mijn laatste jaar had dit zelfs de 41% bereikt. Lessen waren saai, veel nieuwe leraren en de lessen waren niet wat het had moeten zijn. Zo kregen we ICT en daar hoorden we te leren programmeren en daar hebben we 1.5 jaar nooit wat van geleerd (domeinleider van techniek had het zelf ook toegegeven dat de school fout zat). Pas in onze laatste 2 maanden kregen we lessen voor GxDeveloper en wat andere zooi. Ondanks de lage aanwezigheidspercentage haalde ik altijd goeie cijfers en heb ik vrijwel zonder moeite mijn diploma behaald. Mentor was er zelfs verbaasd over dat ik ondanks nooit aanwezig te zijn toch hele goeie cijfers haalde.

Na het halen van mijn diploma heb ik een 7 maanden contract gekregen bij een van mijn oude stagebedrijven. Ik heb bewust de contract ondertekend zodat ik ondertussen kan onderzoeken wat ik precies wil doen en wat geld kan verdienen. Het is geen verkeerd werk en ik heb leuke collega's, maar ik zie mezelf niet de komende 40+ jaar op een werkplaats werken. Binnen het bedrijf zelf zijn er geen doorgroeimogelijkheden.

Sinds kleins af aan heb ik eigenlijk 1 ding heel interessant gevonden; "robots". Toen ik een jaar of 10 was heb ik zo een project dingetje inelkaar geflanst wat wekelijks werd verkocht per onderdeel (I-Qbot). Ging niet zoals verwacht, maar ondanks dat was het heel erg interessant om het te doen. Het programmeren van zo iets en het opbouwen was gewoon heel tof om te doen.

Opleidingen wat mij interessant lijkt zijn o.a. :
- Technische Informatica (valt af helaas, ik wil absoluut geen voltijd studie volgen)
- Mechatronica deeltijd, de modules die op Avans staan zien er interessant uit

Iemand nog adviezen? Bij deeltijdopleidingen zie ik staan dat je 3 jaar relevante werkervaring moet hebben en dat heb ik dus niet.

Sorry voor 't lange verhaal |:( |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:40
Doe net als ik... Na het MBO afgerond te hebben was ik ook wel klaar met school. 3 jaar kiezen op elkaar, en gewoon stomweg HBO doen, het is niet anders... (ik weet het, nog 3 jaar gekloot met bijbaantjes enzo...)
Nu heb ik regelmatig spijt dat ik op het HBO niet wat meer heb opgelet, schiet qua theorie zo regelmatig toch wat tekort :X

Je kan gerust met een MBO opleiding een leuke deskjob krijgen, maar van wat ik zo lees heb je de capaciteiten om het HBO positief af te ronden. Het is "maar" 3 jaar, en je zegt het zelf al, je wil geen 40 jaar werk doen wat je niet leuk vind, dan is 3 jaar ff doorbijten een relatief korte investering voor een mooie loopbaan die minimaal 10x (!!!) zo lang duurt als de paar jaar HBO.

* ik kon 3 jaar HBO doen, verkorte opleiding, weet niet of dat nog zo is.

[ Voor 3% gewijzigd door ybos op 30-09-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shirohige
ybos schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:33:
Doe net als ik... Na het MBO afgerond te hebben was ik ook wel klaar met school. 3 jaar kiezen op elkaar, en gewoon stomweg HBO doen, het is niet anders... (ik weet het, nog 3 jaar gekloot met bijbaantjes enzo...)
Nu heb ik regelmatig spijt dat ik op het HBO niet wat meer heb opgelet, schiet qua theorie zo regelmatig toch wat tekort :X

Je kan gerust met een MBO opleiding een leuke deskjob krijgen, maar van wat ik zo lees heb je de capaciteiten om het HBO positief af te ronden. Het is "maar" 3 jaar, en je zegt het zelf al, je wil geen 40 jaar werk doen wat je niet leuk vind, dan is 3 jaar ff doorbijten een relatief korte investering voor een mooie loopbaan die minimaal 10x (!!!) zo lang duurt als de paar jaar HBO.

* ik kon 3 jaar HBO doen, verkorte opleiding, weet niet of dat nog zo is.
Denk toch maar dan wat opendagen bezoeken. Zit er echt mee dat als ik een 4 jarige Hbo opleiding doet dat ik dan 27 jaar ben als ik klaar ben :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:04

Detmer

Professioneel prutser

A_D schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

Denk toch maar dan wat opendagen bezoeken. Zit er echt mee dat als ik een 4 jarige Hbo opleiding doet dat ik dan 27 jaar ben als ik klaar ben :-(
Toen ik begon op het HBO was ik een van de jongsten met mijn 18 jaar, de oudste was geloof ik al ergens eind 20. Dus qua leeftijd moet het prima kunnen :) .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
[...]

Toch maar doen, je moet daarna nog minstens 45 jaar tot je pensioenleeftijd. Dat gaat beter dan dan zonder HBO. En wellicht is over tien jaar HBO wat nu MBO is.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

192479

Studeer wat je echt wilt gaan doen!

Ik ben ondertussen mid-30 en heb het destijds niet gedaan (van MBO naar HBO) en heb hier nog altijd spijt van. Na mijn 30ste heb ik wel in het buitenland gestudeerd, maar dat was ook niet alles.

[ Voor 6% gewijzigd door 192479 op 01-10-2017 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:56
[...]

Herkenbaar, heel goed dat je desondanks je desinteresse toch dat papiertje hebt afgerond.
HBO klinkt als een goede oplossing, echter moet je eerst helaas wel eerst ontdekken wat jouw wel energie geeft om daar vervolgens in verder te gaan.

Er gebeurt veel mbt Robotics etc, maar ik ben niet de juiste persoon om daar meer over te kunnen vertellen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:10
Ik heb HBO informatica gedaan (deeltijd) naast een universitaire alpha-studie, had totaal geen werkervaring en dat was ook totaal niet vereist...

Bel dus gewoon een (of een paar) HBO-instellingen en vraag naar de studieadviseur. Daar kun je een afspraak mee maken, en dan kun je alles bespreken.

Oh. En dat naar open dagen gaan, moet je vooral doen. Maar daar is de informatie vaak algemeen en de tijd die ze voor je hebben vaak beperkt. Dit soort individuele gevalllen, daar moet je echt een afspraak voor maken om te bespreken wat je wilt en wat kan.

[ Voor 30% gewijzigd door Oekiejoekie op 01-10-2017 17:36 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01

Onbekend

...

Eens met de bovenstaande posts. Als je nu nog wil en kan studeren moet je het ook gewoon doen. Later zal je daar zeker een voordeel aan hebben door nu even verder te studeren.
Deeltijd of voltijd hangt af van je financiële situatie. Bij voorkeur een voltijd studie, tenzij het niet anders kan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Even misschien heel wat anders, ik wilde ook geen hbo gaan doen toen ik 18 jaar terug klaar was met mijn opleiding Vapro C (procestechnologie MBO). Maar ik wilde een diploma, zodat als ik niet werd aangenomen bij de politie, waar ik dus al 18 jaar werk, iets had waar ik op kon terugvallen. Nu, achteraf, zeg ik leer, als je het kunt, door. Je gaat er zoveel profijt van krijgen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ga al 18 jaar met heel veel plezier naar mijn werk en eigenlijk is het meer dan werk voor mij. Ik merk nu echter dat ik tegen bepaalde zaken aanloop dat ik meer verantwoordelijkheid wil en meer keuzes wil kunnen maken echter dat kan niet omdat ik niet aantoonbaar hbo niveau heb. Ik ga daarom, als het wil lukken, binnenkort beginnen met een hbo integrale veiligheidskunde. Dit in de vrije uurtjes die ik nog heb. Dus... als je het nu kunt doen.... doe het nu. Daar ga je later echt profijt van hebben. Succes met je keuze !

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:06
Wat mij echt dan voor je lijkt is AI of Informatica. Maar dan moet je wel voltijd in HBO gaan.

Het is niet anders als je echt interessante projecten wil doen of aan werken moet je echt wel wat kennis hebben. Programmeerkennis moet ook echt top zijn, dus niet een jaartje MBO niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Als je verder kan leren moet je het zeker doen. Ben zelf direct na het MBO gaan werken, uiteindelijk kwam ik er achter dat ik het eigenlijk helemaal niet leuk (meer) vond om te doen waarvoor ik was opgeleid. Had ook wel iets te maken met mijn leeftijd, maar ik dacht toen net als jij dat ik dat ook echt niet 45 jaar lang vol zou houden.

Uiteindelijk bij mijn eerste baan contract niet verlengd en plannen gemaakt om verder te leren. Niet gedaan, maar ben ergens anders gaan werken en iets heel anders gaan doen (moet toch geld verdienen). Dat was uiteindelijk iets tijdelijks, maar deed me wel beseffen dat ik beter mijn passie kon volgen, want 40 jaar lang 'dom' werk doen was nog minder aantrekkelijk dan waarvoor ik was opgeleid.

15 jaar later na wat omwegen en hard werken zit ik uiteindelijk wel op mijn plek, op een HBO niveau. Ik besef me dat ik met mijn momenteel erg gewilde functie super veel geluk heb gehad. Maar ik had er vast een paar jaar korter over gedaan als ik in 2003 wel naar het HBO was gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wie zegt dat je 40 jaar hetzelfde 'moet' doen? Ik heb zelf HBO gedaan (10 jaar terug) en als ik kijk hoeveel mensen er daadwerkelijk nog werken in de richting waarin ze afgestudeerd zijn is dat maar 25% ofzo. HBO maakt wel dat je wat meer keus hebt, een stapje omlaag gaat makkelijker met HBO dan met MBO een stap omhoog.

En stel je niet te veel voor van voltijd. HBO is tegenwoordig project onderwijs. Alleen maar projecten zodat je zelf moet uitvogelen wat je wil leren. Dus je bent wel ingeschreven op een school, maar een groot deel hoef je niet perse in school te doen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 09:33
Mijn advies: ga eerst eens jobshadowing doen. Dat je bijboorbeeld een dag meedraait met een persoon met een beroep dat je interessant vindt. Hiermee krijg je een beter beeld van wat een beroep inhoudt.
Vervolgens kan je de betreffende persoon vragen hoe hij of zij in het beroep terecht gekomen is.

Ook is het opbouwen van een netwerk zeer belangrijk, het grootste deel van de mensen vindt zijn/haar baan via zijn/haar netwerk.

Als je in Friesland woont kan ik je hier misschien mee helpen. Ik koppel voor mijn werk jongeren aan werkenden (mentoren), dit is allemaal op vrijwillige basis.

[ Voor 12% gewijzigd door __xeno__ op 01-10-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shirohige
Thanks voor de reacties! Heb er zeker wat aan gehad. Ik heb nog een lange tijd voordat de volgend schooljaar begint dus kan ik intussen rondkijken voor wat voltijd opleidingen en kan ik opendagen bezoeken.

Ik woon helaas best ver van Friesland.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
A_D schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:47:
Thanks voor de reacties! Heb er zeker wat aan gehad. Ik heb nog een lange tijd voordat de volgend schooljaar begint dus kan ik intussen rondkijken voor wat voltijd opleidingen en kan ik opendagen bezoeken.

Ik woon helaas best ver van Friesland.

Bedankt allemaal!
Neeeee !!! Je hebt niet veel tijd ! bij sommige deeltijdopleidingen kun je ook halverwege het jaar instromen.Dus niet nog een half jaartje bankhangen, maar morgen al bellen ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shirohige
Oekiejoekie schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:50:
[...]

Neeeee !!! Je hebt niet veel tijd ! bij sommige deeltijdopleidingen kun je ook halverwege het jaar instromen.Dus niet nog een half jaartje bankhangen, maar morgen al bellen ! :D
:D :D :D Ik ga het allemaal onderzoeken. Morgen tijdens mn pauzes! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
IAmNice schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:47:
Wat mij echt dan voor je lijkt is AI of Informatica. Maar dan moet je wel voltijd in HBO gaan.

Het is niet anders als je echt interessante projecten wil doen of aan werken moet je echt wel wat kennis hebben. Programmeerkennis moet ook echt top zijn, dus niet een jaartje MBO niveau.
Waarom dat en niet gewoon mechatronica, wat perfect bij robots past?

Over het al dan niet HBO doen ga ik met niet mengen, want volgens mij zijn alle punten daar wel gemeld (ook mee eens overigens). Wat ik me wel afvraag, is wat er uberhaupt aan echt robotica qua werk is (kan wel paar bedrijven bedenken hoor, maar niet veel meer dan dat). En een leuke hobby is niet hetzelfde als iets wat je full time wil doen.

Niet dat er een makkelijke methode is om te weten of dat werk je echt zou liggen, maar wel een punt om de groep in te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
A_D schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:53:
[...]

:D :D :D Ik ga het allemaal onderzoeken. Morgen tijdens mn pauzes! Thanks!!
Neem meer tijd als de pauze. Jij komt van het MBO ? Dat zijn "scholen". Een HBO is vaak een stuk klantgerichter. Zeker als ze deeltijd aanbieden voor mensen die het "door de baas" betaald krijgen. Daar is dan vaak wel wat maatwerk mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:42
[...]

Genoeg MBO => HBO doorstromers met die leeftijd, als je het wil zou ik het zeker doen want daar heb je wel je hele verdere leven 'plezier' van. Laat je wel goed informeren zodat je de opleiding kiest die bij je interesses past, dan komt het zeker in orde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Doe een voltijd HBO opleiding, je hebt de capaciteit, je bent nog jong genoeg, en je gaat daar je hele leven profijt van hebben. En vergeet niet dat HBO een ander niveau is dan MBO, hier moet je daadwerkelijk je hersenen actief gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

[...]

Ik was 25, bijna 26. Niks mis met 27 jaar en afstuderen. Geniet nog even van het leven, kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Waar komt dat idee toch vandaan dat je begin 20 moet zijn om een opleiding af te ronden? Dit lees je hier steeds vaker in topics als argument waarom mensen niet terug de schoolbanken ingaan... maar waar is dit op gebaseerd? Het slaat werkelijk nergens op, ben zelf ook met m'n 27e afgestudeerd en heb geen moment het gevoel gehad dat ik 'oud' was ofzo. Iedereen doet het op z'n eigen tijd, je bent nooit te oud om te leren, dus wat is nou precies het probleem?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:14
Anoniem: 455473 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 00:08:
[...]

Ik was 25, bijna 26. Niks mis met 27 jaar en afstuderen. Geniet nog even van het leven, kerel.
Ik ben ook bijna 26, dacht ook altijd van je moet op tijd klaar zijn, maar vooral de laatste paar jaar geniet ik alleen maar meer en meer van het studentenleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Bob Popcorn

Plop!

Ook 27 toen ik afstudeerde, maakt geen zak uit joh. Sterker nog, je wordt op de arbeidsmarkt een stuk serieuzer genomen met wat meer jaartjes achter je naam :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ja zeker, ook vonden werkgevers het heel erg fijn dat ik zoveel dingen naast mijn studie heb gedaan en ondernemend bezig bent geweest. Een broekkie van 22 jaar (over het algemeen gesproken) mist nog net wat levenservaring voor in de wat moeilijkere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:15:
Waar komt dat idee toch vandaan dat je begin 20 moet zijn om een opleiding af te ronden? Dit lees je hier steeds vaker in topics als argument waarom mensen niet terug de schoolbanken ingaan... maar waar is dit op gebaseerd? Het slaat werkelijk nergens op, ben zelf ook met m'n 27e afgestudeerd en heb geen moment het gevoel gehad dat ik 'oud' was ofzo. Iedereen doet het op z'n eigen tijd, je bent nooit te oud om te leren, dus wat is nou precies het probleem?
Niks, zolang je het kan verklaren. Als mij wordt gevraagd om bij sollicitatie van nieuwe medewerker te zitten, en die heeft 10 jaar over zijn studie gedaan met als enige verklaring dat hij het studentenleven zo leuk vond, dan ga ik dat niet als pré zien omdat hij nu meer 'levenservaring' heeft. Daarentegen als diegene op het MBO begonnen was omdat zijn middelbare school periode niet echt soepel verliep, daarna HBO deed en uiteindelijk master heeft gehaald, dan toont het enkel doorzettingsvermogen aan, en maakt het geen drol uit dat diegene ouder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:18
Ik vind die leeftijdsdiscussie ook altijd maar apart. Ik zit in de afrondende fase van mijn HBO opleiding en ben 22 als ik afstudeer. Ben ik dan ineens minder gekwalificeerd voor een functie in vergelijking met een 27 jarige die precies hetzelfde papiertje heeft maar er alleen langer over gedaan heeft?

Tevens vind ik het begrip "levenservaring" ook wat globaal.

[ Voor 9% gewijzigd door infidel011 op 03-10-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shirohige
Ik had juist graag op een jonge leeftijd klaar willen zijn met school.

Anyway, 4 november is er een opendag op Avans waar ik dan even rond ga kijken. Toch allemaal bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alessandro92
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-03 16:58
Wellicht is HBO mechatronica bij de Haagse Hogeschool in Delft een optie voor je, het komt erg overeen met de interesses die je beschrijft denk ik zo

Kijk eens op www.mechatronicadelft.nl, er is op 4 november een open dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Toen ik op mijn 21e van het MBO afkwam heb ik mezelf beloofd nooit meer naar school te gaan. Ik was er he-le-maal klaar mee. De MBO heeft echt alle motivatie en plezier uit me gezogen destijds.

Ben toen een jaartje gaan werken, en de werkgever ging failliet. Alle baantjes die mij leuk leken hadden als vereiste HBO. Ik ben toen op mijn 23e tóch begonnen met (voltijd) HBO en was dus ook op mijn 27e daarmee klaar. Ik kan achteraf zeggen dat dat de beste beslissing is geweest die ik ooit genomen heb.

Niet alleen heb ik nu een (fatsoenlijk betaalde) baan in een sector (ICT) waar veel werk en toekomst is, ook heb ik op het HBO weer plezier gekregen in leren en als ik het financieel had gekund, zou ik zeker nog mijn Master proberen te halen.

Het was destijds geen probleem dat ik als 27-jarige pas klaar was met HBO. Ik was ook niet de oudste in de opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shirohige
Gaius schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

Toen ik op mijn 21e van het MBO afkwam heb ik mezelf beloofd nooit meer naar school te gaan. Ik was er he-le-maal klaar mee. De MBO heeft echt alle motivatie en plezier uit me gezogen destijds.
Precies dit heb ik dus ook. Dank voor je berichtje. Het is nu toch maar wachten op de opendagen en ondertussen leuke vacatures zoeken om te kijken of ik een bedrijf vind waar ik misschien deeltijd kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Leeftijd is echt niet een factor waar je rekening mee moet houden. Dat boeit echt weinig. Ben zelf n'a 4 jaar HBO verder gegaan, na een jaar fulltime gewerkt te hebben, op het WO. Als ik het afrond ben ik 26, maar wel met papiertjes op zak die ik belangrijk vind. Al was ik 32, zou me echt een worst wezen.

Meer nog ook, als je vroeger 20 was en ging werken werk je alsnog evenveel als wij tegenwoordig. Wij studeren langer maar moeten ook langer doorwerken.

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 05-10-2017 18:09 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686983

Gri77ie schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:38:
Even misschien heel wat anders, ik wilde ook geen hbo gaan doen toen ik 18 jaar terug klaar was met mijn opleiding Vapro C (procestechnologie MBO). Maar ik wilde een diploma, zodat als ik niet werd aangenomen bij de politie, waar ik dus al 18 jaar werk, iets had waar ik op kon terugvallen. Nu, achteraf, zeg ik leer, als je het kunt, door. Je gaat er zoveel profijt van krijgen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ga al 18 jaar met heel veel plezier naar mijn werk en eigenlijk is het meer dan werk voor mij. Ik merk nu echter dat ik tegen bepaalde zaken aanloop dat ik meer verantwoordelijkheid wil en meer keuzes wil kunnen maken echter dat kan niet omdat ik niet aantoonbaar hbo niveau heb. Ik ga daarom, als het wil lukken, binnenkort beginnen met een hbo integrale veiligheidskunde. Dit in de vrije uurtjes die ik nog heb. Dus... als je het nu kunt doen.... doe het nu. Daar ga je later echt profijt van hebben. Succes met je keuze !
Je komt hier iets over jezelf vertellen zie ik. Interessant hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Anoniem: 686983 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:22:
[...]

Wow. Een nog nuttiger post dan die van mij. Goed van je hoor.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shirohige
Anoniem: 686983 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:22:
[...]

Ik vind het anders best interessant om te lezen hoe mensen vaak spijt hebben dat ze niet verder gestudeerd hebben. Het geeft me vaak het gevoel dat ik verder moet gaan. Ook op bijna alle stages die ik gehad heb vertellen mensen altijd om door te leren zolang het kan, want "werken kan je je hele leven nog" krijg ik altijd te horen van die oudjes op de werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896479

Alessandro92 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:05:
Wellicht is HBO mechatronica bij de Haagse Hogeschool in Delft een optie voor je, het komt erg overeen met de interesses die je beschrijft denk ik zo

Kijk eens op www.mechatronicadelft.nl, er is op 4 november een open dag
De enige deeltijd ICT opleiding die de Haagse Hogeschool aanbiedt, is software engineering. Oftewel leren programmeren in Java en C#.

Mechatronica is een voltijd studie. (bij de Haagse dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
A_D schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:50:
[...]

Ik vind het anders best interessant om te lezen hoe mensen vaak spijt hebben dat ze niet verder gestudeerd hebben. Het geeft me vaak het gevoel dat ik verder moet gaan. Ook op bijna alle stages die ik gehad heb vertellen mensen altijd om door te leren zolang het kan, want "werken kan je je hele leven nog" krijg ik altijd te horen van die oudjes op de werkplaats.
Het leren zit dan nog gewoon in je systeem je neemt makkelijk stof op. Dat zou na je 23e gaan afnemen. Als je eenmaal settelt leuke baan leuk geld verdienen wordt het steeds lastiger. Ja een certificaat halen of ene cursus is niet zo moeilijk. Maar je HBO halen kost toch al minimaal 4 tot 8 jaar na je werk en in het weekend dat doe je nu eenmaal minder snel.
Vandaar een stevige basis halen als je jong bent de rest later.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1