Game PC 1080P @ 60 hz

Pagina: 1
Acties:

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:42
Hallo allen,

Mijn huidige PC is hoognodig aan vervanging toe (meeste onderdelen meer dan 5 jaar oud) en ik wil weer wat deftigs om de komende jaren leuk casual mee te kunnen gamen =). Lang niet alle spellen die ik speel zijn grafisch zwaar (World of Warships, League Of Legends) maar bijvoorbeeld iets als PUBG lijkt mij erg leuk. Ook eventueel kijken naar een nieuw beeldscherm bij deze pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met wat ik nu heb kan ik ongeveer alleen maar vooruit. Ik heb in gedachten dat de pc ongeveer het volgende moet kunen;
-Huidige 2017 games spelen in 1080P
-Constante framerate van 60 hz
-Het is fijn als hij een beetje stil is

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb in mijn hoofd dat de PC zelf 1200 euro mag kosten. Lager mag altijd, hoger ook als dat mijn wensen beter haalbaar maakt. Ook speel ik nu op een 'oude' dell monitor van 14 jaar oud en ik denk dat hier ook wel wat mee te halen valt in grafische weergave.

Beeldscherm heb ik nog niet in mijn hoofd zitten wat ik eraan uit wil geven. Komt ook een beetje omdat ik niet goed weet of hier veel extra's mee te halen valt. Ik verzuip eerlijk gezegd in de huidige keuze van de markt. Wellicht kunnen jullie een suggestie geven voor een beeldscherm wat hierbij goed zou passen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles nieuw behalve muis en toetsenbordi

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 120,95€ 120,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 335,-€ 335,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 64,95€ 64,95
1Fractal Design Define C€ 79,22€ 79,22
2Fractal Design Dynamic GP-12 Black blades, 120mm€ 13,96€ 27,92
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 141,95€ 141,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,95€ 144,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.195,84

-Gekozen voor de ryzen processor op basis van andere topics in dit forum. Dit lijkt meer bang voor the buck te geven in deze prijsklasse?
-Moederbord kan goedkoper. Dit moederbord heeft een betere chipset voor het geluid en is voornamelijk daarop uitgekozen. Wellicht zijn er andere keuzes hierin (goedkoper?)
-Kast kan absoluut goedkoper, maar deze vind ik erg mooi. PC komt in de woonkamer te staan dus ik wil graag dat het een beetje smoelt Design r5 veranderd in Design S.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ik heb absoluut geen verstand van hardware of software (vandaar dit topic) en ik ga derhalve niet overcloacken.. Zelf de pc in elkaar zetten is verder geen probleem. Een bios aanpassen zoals ik wel is tegen kom in topics daarentegen kan ik niet.

Wat verwacht je van ons?
--Klopt het dat ik ongeveer dit systeem nodig heb voor 1080P @ 60 hz? Of kom ik tekort of heb ik juist teveel qua specificaties?
-Kunnen alle componenten met elkaar goed samenwerken?
-Valt er qua prijs of specificaties nog wat te optimaliseren?
-De voeding die ik heb uitgekozen....Ik heb werkelijk geen idee of dit een goede is. Wellicht teveel wattage?
-Moet ik er nog extra fans inzetten?
2 fans bij besteld. 4 fans in totaal dus
-Ik heb gelezen dat er een nieuwe processor serie van intell zit aan te komen. Is de verwachting dat dit op korte termijn voor 1200 euro haalbaar is om hiervoor te kiezen? En heeft het überhaupt zin om hierop te wachten vergeleken met dit systeem?
-Vergeet ik componenten? :+
-Over een nieuw beeldscherm; is het verstandig i.v.m. de framerate van 60 hz te kijken voor een scherm met G-sync?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Cigarguy op 30-09-2017 22:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VosStijn
  • Laatst online: 17-05-2023
Op 1080p gamen met deze setup gaat zeker lukken. Componenten zijn prima, toffe build. Voeding is van goede kwaliteit, je red het ook met een 450 watt voeding maar 550 is niet belachelijk te veel ofzo. Ik zou er wel een paar casefans bijzetten inderdaad. Moederbord kan wel 10 of 20 euro goedkoper maar veel meer ook niet.

Waar ik wel naar zou kijken:

- Ik zou voor 16 gb ram gaan in een build met dit budget. Zeker kijkend naar de toekomst, en voor bijvoorbeeld PUBG is het al fijn om te hebben. (zie dat je 2x2x4gb hebt gekozen dus wel 16gb, waarom niet 2x8? laat ruimte over om in de toekomst uit te breiden)

-De case is uiteraard eigen voorkeur. Maar deze is idd duur. Hij is inderdaad heel mooi, maar ook echt heel groot. Weet niet of dat voor jou nog uitmaakt? Alternatieven van hetzelfde merk hebben ongeveer hetzelfde design, maar zijn iets compacter en tot 30 euro goedkoper.

De prijzen van de nieuwe intel processors kun je al googlen, zal zeker iets duurder worden dan de momenteel meest bang-for- buck Ryzen serie. Of het zin heeft om te wachten... ik denk niet dat deze Ryzen snel een bottleneck ergens gaat vormen als je puur en alleen gamed.. De nieuwe intel serie zal misschien beter presteren op papier maar of je er iets van merkt tijdens het spelen.. denk het niet.

Over beeldschermen en g-sync weet ik echt heel weinig.

• Cigarguy
VosStijn schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:59:
Op 1080p gamen met deze setup gaat zeker lukken. Componenten zijn prima, toffe build. Voeding is van goede kwaliteit, je red het ook met een 450 watt voeding maar 550 is niet belachelijk te veel ofzo. Ik zou er wel een paar casefans bijzetten inderdaad. Moederbord kan wel 10 of 20 euro goedkoper maar veel meer ook niet.

Waar ik wel naar zou kijken:

- Ik zou voor 16 gb ram gaan in een build met dit budget. Zeker kijkend naar de toekomst, en voor bijvoorbeeld PUBG is het al fijn om te hebben. (zie dat je 2x2x4gb hebt gekozen dus wel 16gb, waarom niet 2x8? laat ruimte over om in de toekomst uit te breiden)

-De case is uiteraard eigen voorkeur. Maar deze is idd duur. Hij is inderdaad heel mooi, maar ook echt heel groot. Weet niet of dat voor jou nog uitmaakt? Alternatieven van hetzelfde merk hebben ongeveer hetzelfde design, maar zijn iets compacter en tot 30 euro goedkoper.

De prijzen van de nieuwe intel processors kun je al googlen, zal zeker iets duurder worden dan de momenteel meest bang-for- buck Ryzen serie. Of het zin heeft om te wachten... ik denk niet dat deze Ryzen snel een bottleneck ergens gaat vormen als je puur en alleen gamed.. De nieuwe intel serie zal misschien beter presteren op papier maar of je er iets van merkt tijdens het spelen.. denk het niet.

Over beeldschermen en g-sync weet ik echt heel weinig.
-Over de 2x2x4 RAM. Dat is een foutje! Ik zal het aanpassen :+. 2x8 is inderdaad de bedoeling
-Fractal design R5 veranderd in Fractal design C Wat je zegt; design is nagenoeg hetzelfde, en is kleiner en goedkoper.
-Nog suggesties voor hoeveel fans ik erbij moet prikken? En welke...Of maakt dat allemaal geen klap uit? :+
Bedankt voor je reactie! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cigarguy op 30-09-2017 22:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VosStijn
  • Laatst online: 17-05-2023
Ja hij heeft bijvoorbeeld ruimte voor in totaal 10 hdd's en ssd's.. denk niet dat je dat nodig hebt? :P Weegt ook bijna 5 kilo meer dan de kast van Fractal die ik hier heb staan.

Ik heb nu deze:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 79,22

De tempered glass edition daarvan. Ziet er bijna hetzelfde uit als de kast die jij hebt staan, alleen het is iets donkerder.

Die kast die je nu hebt gekozen is:

Hoogte: 462mm
Breedte: 232mm
Diepte: 531mm
Gewicht: 11.2 kilo

Die define c is:

Hoogte: 440mm
Breedte: 210mm
Diepte: 399mm
Gewicht: 7.4 kilo

• Cigarguy
VosStijn schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:40:
Ja hij heeft bijvoorbeeld ruimte voor in totaal 10 hdd's en ssd's.. denk niet dat je dat nodig hebt? :P Weegt ook bijna 5 kilo meer dan de kast van Fractal die ik hier heb staan.

Ik heb nu deze:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 79,22

De tempered glass edition daarvan. Ziet er bijna hetzelfde uit als de kast die jij hebt staan, alleen het is iets donkerder.

Die kast die je nu hebt gekozen is:

Hoogte: 462mm
Breedte: 232mm
Diepte: 531mm
Gewicht: 11.2 kilo

Die define c is:

Hoogte: 440mm
Breedte: 210mm
Diepte: 399mm
Gewicht: 7.4 kilo
Even wat filmpjes van de design C gekeken. Ziet er hééél goed uit. Die is alvast besteld. :+

Rest staat ook al in de boodschappenmand van Azerty O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 12:28
Je kan ook voor een AMD gpu gaat zoals een 580 ivm een andere monitor die freesync ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er uit als een prima build, heb er eigenlijk niks op aan te merken. Maar weet je zeker dat je zo veel wilt uitgeven voor een gewone SSD van iets meer dan 500GB? Ik weet niet of je al deze SSD ruimte nodig hebt, maar ik zou voor dat geld liever een iets kleinere M.2 SSD kopen, puur omdat deze snelheid zo veel verschilt en een M.2 vele malen sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:38:
Ziet er uit als een prima build, heb er eigenlijk niks op aan te merken. Maar weet je zeker dat je zo veel wilt uitgeven voor een gewone SSD van iets meer dan 500GB? Ik weet niet of je al deze SSD ruimte nodig hebt, maar ik zou voor dat geld liever een iets kleinere M.2 SSD kopen, puur omdat deze snelheid zo veel verschilt en een M.2 vele malen sneller is.
Ik had geen idee dat er verschillende typen ssd's zijn :o . Bedankt voor de tip, zal er naar kijken!

*Edit*; begrijp ik nou goed dat dit een snellere ssd is voor bijna dezelfde kosten?

pricewatch: Crucial MX300 m.2 525GB

[ Voor 16% gewijzigd door Cigarguy op 01-10-2017 11:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die SSD is niet veel sneller.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,50€ 124,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 124,50

Deze is op papier vele malen sneller, maar het verschil ga je in het dagelijkse gebruik niet echt merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:56:
Die SSD is niet veel sneller.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,50€ 124,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 124,50

Deze is op papier vele malen sneller, maar het verschil ga je in het dagelijkse gebruik niet echt merken.
Dan laat ik de huidige staan.

Ik zal wel 's werelds grootste noob zijn :+ Maar waar vind ik nou welke SATA kabels ik nodig heb voor de SSD en HDD? :o

[ Voor 5% gewijzigd door Cigarguy op 01-10-2017 12:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
Er zitten 4 sata kabels bij het moederbord die voldoen.

PS: extra fans lijken me helemaal niet nodig met zo'n zuinige setup.

[ Voor 39% gewijzigd door mitsumark op 01-10-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
mitsumark schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:30:
Er zitten 4 sata kabels bij het moederbord die voldoen.

PS: extra fans lijken me helemaal niet nodig met zo'n zuinige setup.
Super dankjewel!
*EDIT* En hij is besteld! Zal jullie laten weten of het allemaal goed werkt.

Allen bedankt voor de input! Heb veel zin hem in elkaar te gaan zetten. Morgen komt hij als het goed is binnen >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Cigarguy op 01-10-2017 23:28 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1