Ping opdracht geeft veelvuldig Request timed out.

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 547564

Topicstarter
Als ik een ping-opdracht langdurig laat lopen komt er veelvuldig Reqeust timed out in beeld:

Verder is ons internet de laatste tijd heel traag op al onze computers. Mijn eigen computer is redelijk tot dat die een tijdje aanstaat, dan zijn er helemaal geen internetpagina's te laden.

Kunnen beide zaken (ping-meldingen en traag internet) iets met elkaar te maken hebben?

Een plaatje van de ping-opdracht:

https://postimg.org/image/hxy6t27gr/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-06 18:46
Anoniem: 547564 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:44:
Kunnen beide zaken (ping-meldingen en traag internet) iets met elkaar te maken hebben?
Zeker.

Had je nog een andere vraag?

Werkt het bekabeld wel stabiel? Want je hebt ons niets verteld over hoe je zaken hebt aangesloten, maar het zou zomaar eens een gevalletje brakke WiFi kunnen zijn.

Daar is hier al een hoop over geschreven, gebruik ook vooral even de zoekfunctie om wat ideeën op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767375

Dit kan zeker wat met elkaar te maken hebben. Alleen we missen nog wat informatie over hoe je alles aangesloten hebt, zit je via de kabel aangesloten, of draai je op wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 547564

Topicstarter
De PC waarop ik deze test gedaan heb is bedraad aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Anoniem: 547564 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:11:
De PC waarop ik deze test gedaan heb is bedraad aangesloten!
het kan met elkaar te maken hebben ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:06
Geef eens een zo volledig mogelijke lijst van alle apparatuur op je netwerk, merk & type (modem, routers, switches, access points, powerline, repeaters, settop-boxes...)? Dan valt er wellicht wat meer gericht te troubleshooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vanaalten schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:16:
Geef eens een zo volledig mogelijke lijst van alle apparatuur op je netwerk, merk & type (modem, routers, switches, access points, powerline, repeaters, settop-boxes...)? Dan valt er wellicht wat meer gericht te troubleshooten.
Toevoeging:

Doe ook even standaard troubleshootingprocedure, dus ping naar:
1) 127.0.0.1 (localhost)
2) Private IP van je eigen PC
3) Default gateway van eigen PC (dat is je router)
4) Known-good publiek IP (8.8.8.8 bijvoorbeeld)
5) URL (www.google.com)

De stap waar packetloss ('request timed out') optreedt geeft aan waar je probleem zit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1