Vraag

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
---

[ Voor 99% gewijzigd door Berlinetta op 08-12-2017 15:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:32
Welke ICT variant gaat het om? Er zijn er meerdere voor niveau 4, en hoe goed de opleiding is kan verschillen per variant.

Daarnaast vraag ik me af waarom je precies wilt dat een leraar langskomt op stage. Bij ons is dat sowieso het geval voor een tussen- en eindbeoordeling, maar er moet wel echt iets aan de hand zijn wil je intensievere begeleiding krijgen.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:41
Ik weet niet waar je woont, en iedereen heeft zijn eigen definitie van een goede school. Zit zelf nu ook op een ICT niveau 4 opleiding in Hengelo, vind het zelf een prima school, maar de mensen die voor wat voor reden dan naar Almelo gingen, en de zelfde opleiding deden, vinden Almelo toch beter.

Waarom is het van belang dat je stagebegeleider langs komt op je stageplek? Ze doen het bij mij ook wel, maar dat definieert toch niet of het een goede school is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ahrnuld schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:41:
Welke ICT variant gaat het om? Er zijn er meerdere voor niveau 4, en hoe goed de opleiding is kan verschillen per variant.

Daarnaast vraag ik me af waarom je precies wilt dat een leraar langskomt op stage. Bij ons is dat sowieso het geval voor een tussen- en eindbeoordeling, maar er moet wel echt iets aan de hand zijn wil je intensievere begeleiding krijgen.
Ik zei het verkeerd, ik ga systeembeheer niveau 4 doen.

En als er stage is (weet wel zeker dat dat weer komt)
Moet sowieso een keer de stage begeleider langskomen komen voor de opdrachten en dergelijke. Dat is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
BatmanNL schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:57:
Ik weet niet waar je woont, en iedereen heeft zijn eigen definitie van een goede school. Zit zelf nu ook op een ICT niveau 4 opleiding in Hengelo, vind het zelf een prima school, maar de mensen die voor wat voor reden dan naar Almelo gingen, en de zelfde opleiding deden, vinden Almelo toch beter.

Waarom is het van belang dat je stagebegeleider langs komt op je stageplek? Ze doen het bij mij ook wel, maar dat definieert toch niet of het een goede school is of niet?
Nee, klopt maar in iedergeval de begeleider langskomt voor de opdrachten die je op stage doet en hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Berlinetta schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Nee, klopt maar in iedergeval de begeleider langskomt voor de opdrachten die je op stage doet en hoe het gaat.
Meestal is er voor stagebezoeken maar een bepaald aantal momenten ingepland vanwege tijd en de daaraan verbonden kosten.
Vaak zijn het twee momenten, zo rond de 20-30% van je stagetijd en tegen het einde. Tussendoor overleg is zeer vaak via e-mail en niet fysiek vanwege de beschikbare tijd. Dit is zeer gebruikelijk op zowel MBO als HBO, dus een school die daarvan afwijkt zul je niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
--

[ Voor 99% gewijzigd door Berlinetta op 08-12-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afspraken nakomen ben je natuurlijk ook zelf bij. Goed contact houden met de betreffende docent en ook zelf inititief nemen. Zeker op het MBO helaas nodig om achter veel dingen zelf aan te zitten, ook daar waar je eigenlijk begeleiding mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
--

[ Voor 103% gewijzigd door Berlinetta op 08-12-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:11

Grvy

Bot

Berlinetta schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:25:
[...]

Initiatief en enthousiast me heb ik zeker, ik wil gewoon dat het goed gaat en dat ik gewoon mijn ding kan doen.
(Je kan niet in mijn situatie en leven kijken)
Vraag dan geen advies.. jeetje.
[...]

Maar ik heb redelijk wat meegemaakt en graag zou ik willen dat ik mijn ding kan doen.
Ik ben bij een gerenommeerd bedrijf geweest voor een meeloop dag, om daar te waarschijnlijk te komen werken.

Eerste indrukken waren magertjes, vooral omdat de persoon in kwestie vroeg naar een HBO denkniveau.
Het probleem in mijn ogen was, dat het de kennis wel mee viel en dat er problemen waren waar 5 man voor nodig was om het op te lossen.
Juist, zie de quote hierboven en hoe die geld voor deze statement.
[...]

Als je meer ervaring hebt (op papier) dan wil ik dat wel kunnen zien en dat was dus niet het geval.
Kennis viel op enkele vlakken gewoon tegen, terwijl ik een niveau 3 student ben en de personen in kwestie (op papier) veel hoger waren.

Natuurlijk zegt de eerste indruk niet alles, maar ja, als ik dat doe, dan wordt ik ook afgeschoten.

Dit soort dingen kan je echt niet laten zien bij een bedrijf die meerdere systemen beheerd.
Je hangt teveel waarde aan het diploma. En aan je eigen perspectief. :)

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maastricht, Delfzijl, Middelburg of Texel? ;)

Of wil je vooral je hart luchten over je eigen school en ervaring daarop?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:01
Ik vind je vraag toch wel heel bijzonder. Alles aan jou is 'vreemd', en 'mag niet beoordeeld worden' omdat 'wij niet weten wat je meegemaakt hebt'.

Vervolgens kom je met voorbeelden dat je in een bedrijf hebt rondgelopen dat hbo-niveau vraagt.

First things first:

* Wat heb je al uitgezocht? Waarom die roc's wel, of niet?
* Welke plaatsen? Op dit moment is het Nederland, en dat is voor dit onderwerp toch wel een érg groot land.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:34:

Je hangt teveel waarde aan het diploma. En aan je eigen perspectief. :)
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
F_J_K schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:43:
Maastricht, Delfzijl, Middelburg of Texel? ;)

Of wil je vooral je hart luchten over je eigen school en ervaring daarop?
Nee, daar schieten we niks mee op.
Aan de ene kant ligt het aan mij, maar aan de andere kant ook aan de school.
Ik zoek eigenlijk iemand die zegt van: "Ik heb de opleiding niveau 4 gedaan bij ROC in Limburg en die is mij goed bevallen. Omdat de leraren up-to-date waren en ik vaak werdt geholpen als ik niet begreep.
Vooral de ondersteunen de men gaf was erg goed."

Zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
@Kaalus @Ahrnuld @BatmanNL @DiedX @F_J_K

Ik sta open voor suggesties en ik geef niemand de schuld.
Ik ben sowieso bereid om te leren en dat doe ik ook op dit moment.
Maar ik wil gewoon meer zekerheid.

Op sommige. vlakken heb ik meer structuur nodig, maar ligt er maar helemaal aan hoe de les gegeven wordt.

Disclaimer: Excuses als ik het verkeerd heb omgeschreven, ik ben met veel dingen tegelijkertijd bezig.

[ Voor 14% gewijzigd door Berlinetta op 01-10-2017 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:36
Ik zie in je profiel dat je dingen hebt verkocht op V&A vanuit Hilversum. Stel nou dat iemand nu zegt 'hey, ik heb een goede ervaring met school X in Groningen, Middelburg of Maastricht'. Ben je dan bereid om voor een MBO4-opleiding naar een uithoek van Nederland te gaan?

Los daarvan nog, dit topic gaat je niet opleveren waar ik denk dat je naar op zoek bent.

First of all, wie weet kom je wel 1 persoon tegen die super tevreden is over locatie Y. Zegt dat dan wat? Wellicht zijn er 100 studenten die heel ontevreden zijn. Of erger: 1 persoon die hier zegt dat locatie Z ontzettend ruk is, terwijl er 100 non-Tweakers bestaan die juist wél tevreden zijn. Je zal zeer waarschijnlijk tips krijgen vanuit 1 of 2 personen, en zoiets zegt gewoon niks. Je hebt dan een waardeloos advies.

Second: laten we wel zijn, eigenlijk zijn alle MBO's en HBO's gewoon kut met peren.
- Als ik even heel hard mag generaliseren heb je 2 soorten docenten: de docent die docent is omdat hij dat écht als roeping ziet (zeldzaam!) - deze docent moet door zijn brede en diepe kennis overal aandacht aan geven en doet ook veel dingen naast zijn werk om bij te blijven. Heeft dus nooit tijd voor je. Docent 2 is de docent die in het werkveld geen baan kon vinden (in de IT, moet je voorstellen) en daarom maar docent is geworden :P
- Vaak is er weinig aansluiting met het werk wat je uiteindelijk écht moet gaan doen, de stof is vaak achterhaald. Sorry, dat is gewoon overal zo. Zoek eens door wat topics hier.
- Elke studie is zelfstandig. HBO nog veel meer, maar MBO moet je ook gewoon zelf doen; eigen verantwoordelijkheid. Je moet er zelf uithalen wat je aangeboden wordt. Het maakt echt geen verschil per ROC.

Ik snap je vraag dat je een docent wil die op je stageplek langskomt. Dat zou gewoon overal moeten gebeuren. Je zegt hierboven al dat je hart luchten over je vorige school geen nut heeft, dus laten we dat puntje als overbodig beschouwen.

Wil je een serieus advies over wat een goed ROC is? Sla dan een keuzegids na (!), bezoek open dagen, zoek contact met ex-studenten, enzovoort. Landelijk aan individuele Tweakers vragen of ze ergens wel/niet tevreden waren gaat je echt niet verder helpen, sorry.
Berlinetta schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:06:
ik ben met veel dingen tegelijkertijd bezig.
Even flauw doen hoor, maar dat zijn wij ook :) Neem de tijd voor je openingsposts en reacties. Wij nemen tijd voor jou ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 02-10-2017 00:23 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
--

[ Voor 99% gewijzigd door Berlinetta op 08-12-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als je al ingeschreven bent... waar dient dit topic dan precies voor?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Berlinetta schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:53:
[...]

Dankjewel voor je reactie, om eerlijk te zijn heb ik mij al ingechreven in Groningen.
Mooie stad, heb zelf aan de Hanze gestudeerd. Kan het je van harte aanbevelen.

Maar als je nu verwacht dat het daar beter gaat dan bij een random ROC bij jou 'om de hoek'? Nee, dat gaat echt het geval niet zijn. Het niveau zal vergelijkbaar zijn.

Als je puur naar Groningen gaat omdat er een ander ROC staat, verspeel je een paar hoop geld op deze manier. Maargoed dat is jouw keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Richh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

Mooie stad, heb zelf aan de Hanze gestudeerd. Kan het je van harte aanbevelen.

Maar als je nu verwacht dat het daar beter gaat dan bij een random ROC bij jou 'om de hoek'? Nee, dat gaat echt het geval niet zijn. Het niveau zal vergelijkbaar zijn.

Als je puur naar Groningen gaat omdat er een ander ROC staat, verspeel je een paar hoop geld op deze manier. Maargoed dat is jouw keuze ;)
...

[ Voor 8% gewijzigd door Berlinetta op 18-10-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
In dat geval geef ik je groot gelijk @Yamikaminari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
@Richh @Kaalus @Ahrnuld @BatmanNL @DiedX

Kijk ik ben zelf ondertussen al het studeren voor mezelf, omdat ik gewoon beter wil worden in systeembeheer en niet wil aankomen waaien dat ik niks kan. (Ik ben bijvoorbeeld bezig met powershelll)

Misschien heb ik stoornissen of niet. (weet ik niet, zijn we meebezig.) Dat speelt natuurlijk ook een rol.

Maar om het gaat het erom dat ik gewoon beter wil worden zodat ik mijn werk fatsoenlijk kan doen

In ieder geval bedankt voor de reacties
Pagina: 1