Vraag

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 16:10
Ik heb een watercooling set om me videokaart te coolen. (NZXT Kraken G12)
Nu zit bij de AIO set vrij korte piping en kan ik eigenlijk alleen of de radiator op de bodem monteren. (hier zitten ventilatie roosters) of aan de voorkant maar hier zit een harddisk cage in de weg.

Als je de radiator op de bodem installeert, is het dan aan te raden de fan push of pull te installeren?

Kast is een CM690 II Advanced

[ Voor 4% gewijzigd door Reveal! op 30-09-2017 18:21 ]

Alle reacties

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:35
Wetten van de fysica:
Warme lucht stijgt. Als je op de bodem monteert moet je koude lucht binnen trekken en bovenaan je kast de warme lucht afvoeren.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 16:10
Malantur schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:21:
Wetten van de fysica:
Warme lucht stijgt. Als je op de bodem monteert moet je koude lucht binnen trekken en bovenaan je kast de warme lucht afvoeren.
Ok en doe je de fan dan onder de radiator of op de radiator?
Dus zit de fan onderin de kast of trek je de lucht door de radiator heen?

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 23:01

PuijkeN

euhm ?

Dat maakt op zich niet zo veel uit... In mijn ervaring is push meestal iets beter qua temperatuur. Maar ik gebruik wel geoptimaliseerde fans voor op een radiator. Deze duwen de lucht mooi en geconcentreerd door de radiator zonder verstrooiing.

Bij simpelere of algemene fans zal het minder verschil maken.

Als je echt het verschil wil zien zou ik eens testen. Verder doe je gewoon wat je beste uitkomt of mooiste vindt. Het zal geen 5° schelen.

[ Voor 19% gewijzigd door PuijkeN op 30-09-2017 19:42 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 02:01

PKN