Vandaag heb ik mijn oudere PC uit de kast getrokken (HP uit 2010-2012 geloof ik) waar oorspronkelijk WXP op heeft gestaan, en later W7. Mijn idee is om XP hier op te installeren en lekker classic games te gaan spelen die niet meer onder W10 draaien. Echter wil de installatie mij niet lukken.
Na een iso van zowel SP2 32-bit als SP3 te hebben gevonden, heb ik een bootable USB gemaakt m.b.v. Rufus. File system NTFS, verder de opties als default (dit op instructies van een artikel op Techgage). Deze werkten beiden niet. Toen Windows 10 proberen te installeren, werkt wel vanaf dezelfde USB. Vervolgens heb ik een DVD gebrand met SP2, en ook dit werkt niet.
Booten met USB: laad een zwart scherm met wit streepje "_" en verder niets.
Booten vanaf DVD: gaat eerst setup laden, maar geeft dan een BSOD.
Heeft iemand tips?
Na een iso van zowel SP2 32-bit als SP3 te hebben gevonden, heb ik een bootable USB gemaakt m.b.v. Rufus. File system NTFS, verder de opties als default (dit op instructies van een artikel op Techgage). Deze werkten beiden niet. Toen Windows 10 proberen te installeren, werkt wel vanaf dezelfde USB. Vervolgens heb ik een DVD gebrand met SP2, en ook dit werkt niet.
Booten met USB: laad een zwart scherm met wit streepje "_" en verder niets.
Booten vanaf DVD: gaat eerst setup laden, maar geeft dan een BSOD.
Heeft iemand tips?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!