Verlichting smalle koof keuken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:44
Hey all,

Ik heb een koofje in de keuken van ongeveer 19mm breed en 14mm diep waar een 230v aansluiting in zit.

Er zat een Bulthaup armatuur in waar geen tl-balken meer voor te krijgen zijn. Heeft iemand een idee wat voor super smal armatuur ik erin kwijt kan? Ik heb natuurlijk wel ledstrips gevonden, maar de driver / adapter past er dan niet in.

Ik hoor het graag, mijn Google skills laten me even in de steek.

Ciao!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:21
Kloppen je maten wel, ik nam mij niets bedenken wat daar in past wat je wilt bedekken.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:27
Het voordeel van ledstrip is dat de adapter ergens anders kan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35
Dat is wel een heel klein koofje!

Wat voor een TL zat daar in? Kan me een beetje moeilijk voorstellen dat die echt niet meer te krijgen zijn. Dat de bouwmarkt om de hoek ze niet heeft is een ander verhaal...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Frontysco schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:21:
Kloppen je maten wel, ik nam mij niets bedenken wat daar in past wat je wilt bedekken.
https://imgur.com/xNeNLWK

Bedankt voor je reactie. Zie foto. De opening is echt 19mm, de totale breedte is ongeveer 40mm, maar die strip over de lengte kan er niet af, dus alles moet door die 19mm heen.

Ik kwam ook niet echt wat bedenken, vandaar dat ik de creativiteit van Tweakers even opzoek :)

[ Voor 32% gewijzigd door Narc op 01-10-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
jeroen3 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:23:
Het voordeel van ledstrip is dat de adapter ergens anders kan zitten.
Op zich eens. Maar in dit specifieke geval heb ik geen plek om een losse adapter mooi weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Xander schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:37:
Dat is wel een heel klein koofje!

Wat voor een TL zat daar in? Kan me een beetje moeilijk voorstellen dat die echt niet meer te krijgen zijn. Dat de bouwmarkt om de hoek ze niet heeft is een ander verhaal...
Een specifiek model voor Bulthaup. Ik heb ze wel kunnen traceren via de installateur van de keuken, maar ze zijn € 56,48 per stuk en ik heb er vier nodig. En over een paar jaar kan ik waarschijnlijk weer op zoek.

Zie plaatje voor het formaat, het zijn echt hele dunne balken.

https://imgur.com/1HoYWEf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

en zoiets, ledstrip direct op 230v/heel kleine voeding?

http://www.ebay.com/itm/1...m:mF0EIjHJhczE17fJS_jPtSA

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32
Als het echt tl buizen zijn, dan moet er ergens ook een ballast zitten. Op die plek kun je ook je led driver kwijt. En bovenop het keukenkastje de driver leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06 18:06
Ik zou eens kijken of er gewoon 230V op het snoer staat als je de mogelijkheid hebt.
Hoe gaat de spanning erop, gewoon met schakelaar? Kan je achter de schakelaar in de inbouwdoos niet een kleine leddriver kwijt en op die manier toch een ledstrip plaatsen :?

Ik had even gekeken naar een armatuurtje wat ik ken, google maar eens op dimslim. Maar zoals ik het zie is die toch nog te breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 16:22

Tens

let me drink about it

T2 13W/845.

Nauwelijks meer te vinden, worden al niet meer geproduceerd lijkt het.
Maar je hebt dus een (ingebouwd) TL armatuur, dat betekent dus dat er ergens een voorschakelapparaat in de kast verborgen is. Daar kun je je voeding voor je led stip wel kwijt wrs.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Bedankt voor jullie reacties. Het werd me te ingewikkeld en ik ben voor Philips LED Linear armaturen gegaan. Niet in de koof, maar tegen de achterwand aan!
Pagina: 1