Website verhuizen/inloggen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• leipe annie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:43
De afgelopen tijd heb ik voor meerdere mensen nieuwe sites gebouwd met Wordpress. dat ging allemaal prima. Nu heeft een bedrijf mij ingeschakeld om de hun website te vernieuwen en het beheer hiervan over te nemen van een bedrijf dat eerder de website gemaakt had en in beheer heeft genomen.

Het bedrijf dat de website eerder gemaakt heeft en in onderhoud had heeft deze site ook gemaakt met Wordpress wat ideaal is voor mij. Deze partij heeft mij een verhuiscode toegezonden. Deze verhuiscode heb ik bij TransIP ingevoerd en het domein staat nu op mijn naam. Vervolgens kreeg ik een mail van TransIP (zie onder in dit bericht) dat ik het via www.voorbeeldsite.nl/wp-admin kon inloggen. Echter lukt dit niet met de gebruikersnaam en wachtwoord die door mij zijn aangemaakt. Wordpress geeft aan dat de gebruiksnaam of email niet klopt. Kan het zo zijn dat het bedrijf dat de site gemaakt heeft mij ook de inloggegevens door moet geven?

Zoals jullie wel doorhebben ben ik nog best een noob op dit gebied dus ik zal ongetwijfeld iets stoms over het hoofd zien. Kan iemand mij vertellen waar het fout gaat?

----------
Beste

De installatie van WordPress op voorbeeldsite.nl is afgerond!

Je kunt nu een account aanmaken door naar je website voorbeeldsite.nl te browsen.

Daarna kun je inloggen op je Wordpress dashboard via deze pagina: voorbeeldsite.nl

Je Wordpress website maken

Via je Wordpress dashboard kun je jouw website helemaal naar eigen inzien inrichten.

Een uitgebreide handleiding voor hoe je Wordpress gebruikt om je website te maken kun je vinden in de Wordpress wiki: codex.wordpress.org.

Geavanceerde instellingen

De test URL

Mocht het domein zelf nog niet beschikbaar zijn kun je jouw account via de test URL van je website aanmaken: http://voorbeeldsite.nl.transurl.nl/

Je Wordpress dashboard kun je dan bereiken via http://voorbeeldsite.nl.transurl.nl/wp-admin.

Beste antwoord (via leipe annie op 30-09-2017 17:07)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Enige wat nu anders is dat de website niet meer kijkt naar het IP adres van de oude hoster, dus je moet aan de oude hoster een Full backup vragen van de website en deze moet jij gaan restoren op de nieuwe webserver.

Daarna moet je inloggen met de oude beheer gegevens van de vorige partij.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Vraag het Trans-IP. Zij zeggen dat je kan inloggen.

• Room42
  • Niet online
Met de verhuiscode heb je toch enkel het domein in handen gekregen? Dat heeft nog bar weinig te maken met de site maar alles met DNS etc. Of bedoel je dat het een TransIP accountoverdracht is?

Als ik de mail lees heb je een nieuwe Wordpress-installatie gedaan via een tool die TransIP biedt? Of heb je een backup van de oude site teruggezet?

Wat ga jij voor het bedrijf betekenen als je er zo weinig verstand van hebt? Ik bedoel, ga je de site ook technisch beheren?

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 30-09-2017 16:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leipe annie
Ah ik heb nu natuurlijk alleen het domein in handen, verder niets.
Wat ga jij voor het bedrijf betekenen als je er zo weinig verstand van hebt? Ik bedoel, ga je de site ook technisch beheren?
Ik snap dat ik vrij beunhazerig overkom, en dat is ook zo. Maar het bedrijf weet ik hier weinig ervaring mee heb maar gunt me de ruimte om het te proberen. Verder blijft het een simpele en statische WP site. Dus het bouwen opzich is natuurlijk ook geen kunst.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Enige wat nu anders is dat de website niet meer kijkt naar het IP adres van de oude hoster, dus je moet aan de oude hoster een Full backup vragen van de website en deze moet jij gaan restoren op de nieuwe webserver.

Daarna moet je inloggen met de oude beheer gegevens van de vorige partij.

• leipe annie
Het is me inmiddels al duidelijk. Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1