Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ShinyPants
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10 20:54
Mijn vraag
Beste mede-tweakers, sinds een week geeft de build van mijn vriend geen signaal meer. Het mobo heeft "Ez Debug leds". De led van de cpu knipperde. Na het reseaten van de cpu, brandt de led voor de cpu voor een paar seconden, daarna gaat die uit, maar er is nog steeds geen signaal. Voordat dit probleem er was had de pc al last van blue screens. Ik vroeg me af of iemand misschien een oplossig weet hiervoor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 153,95€ 153,95
1MSI B350 PC Mate€ 85,35€ 85,35
1Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G€ 289,-€ 289,-
1WD Blue WD7500BPVX, 750GB€ 48,50€ 48,50
1Phanteks Eclipse P400 - Zwart€ 66,01€ 66,01
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 141,95€ 141,95
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 893,21

De western digital is zijn oude laptop schijf. Ik weet niet zeker of dit het juiste type is, er staan 2 2.5" wd blue's met 750gb in de pricewatch.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- GTX-560 vervangen voor GTX-960, systeem boot niet
Dit lijkt een beetje op hetzelfde probleem, maar ik heb geen onderdelen aangepast. Ik heb ook geen andere voeding of videokaart om mee te testen.
- Ram en cpu gereseat.
- Andere monitoren geprobeerd. Een is aamgesloten op hdmi, de ander displayport->vga
- Kabels gereseat.
- Alleen met de ssd waar windows op staat opstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door ShinyPants op 30-09-2017 16:38 ]

Alle reacties

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:27
Lijkt me iets met de processor als ik het verhaal zo hoor.
Ben eigenlijk ook wel benieuwt na wat er in die bluescreens stond ( foutcode o.i.d. ? ), misschien kun je je daar nog iets van herinneren.

Ik zie nog een makkelijke test die je nog niet hebt geprobeerd en dat is door slechts 1 stickje ram in de pc te doen en te kijken of hij dan opstart.
Probeer ook alle ram sloten.

In vino veritas, in aqua sanitas

• ShinyPants
JohanNL schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:51:
Lijkt me iets met de processor als ik het verhaal zo hoor.
Ben eigenlijk ook wel benieuwt na wat er in die bluescreens stond ( foutcode o.i.d. ? ), misschien kun je je daar nog iets van herinneren.

Ik zie nog een makkelijke test die je nog niet hebt geprobeerd en dat is door slechts 1 stickje ram in de pc te doen en te kijken of hij dan opstart.
Probeer ook alle ram sloten.
Bedankt voor je reactie.
De bluescreens die ik me kan herinneren zijn "BAD POOL HEADER" en "PAGE FAULT IN NON PAGED AREA". Kunnen allebei te maken hebben met ram, dus jouw idee is niet heel gek. Zal er morgen even naar kijken.

Iets wat me net te binnen schiet: De cpu was overgeklokt. Zou de CMOS resetten misschien kunnen helpen?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:27
ShinyPants schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:11:

Iets wat me net te binnen schiet: De cpu was overgeklokt. Zou de CMOS resetten misschien kunnen helpen?
Ja als hij overgeklokt was zou dat het probleem kunnen zijn en een reset van de instellingen zou het dan kunnen verhelpen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar PMG.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Bios reset al een keer uitgevoerd? Op deze manier .

1. Pc uit + voeding kabel en even 10x de power knop indrukken zodat alles ontladen is.
2. 1 bankje geheugen bankje er uit zodat je nog maar 1 geheugen bankje er in hebt.
3. Bios batterij er uit en even 2 minuten wachten .
4. Bios batterij er weer in.
5. Voeding kabel er weer in.
6. Pc weer aanzetten en even 5 minuten wachten en kijken of die beeld geeft.

Mocht het dan nog geen beeld geven?
Herhaal dan de procedure maar dan met het andere geheugen bankje.

• ShinyPants
Bedankt Lars en Johan voor de reactie's. Heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken, maar ik laat wel weten of jullie suggesties hebben gewerkt of niet.
Pagina: 1