Mijn vraag
Beste mede-tweakers, sinds een week geeft de build van mijn vriend geen signaal meer. Het mobo heeft "Ez Debug leds". De led van de cpu knipperde. Na het reseaten van de cpu, brandt de led voor de cpu voor een paar seconden, daarna gaat die uit, maar er is nog steeds geen signaal. Voordat dit probleem er was had de pc al last van blue screens. Ik vroeg me af of iemand misschien een oplossig weet hiervoor.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De western digital is zijn oude laptop schijf. Ik weet niet zeker of dit het juiste type is, er staan 2 2.5" wd blue's met 750gb in de pricewatch.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- GTX-560 vervangen voor GTX-960, systeem boot niet
Dit lijkt een beetje op hetzelfde probleem, maar ik heb geen onderdelen aangepast. Ik heb ook geen andere voeding of videokaart om mee te testen.
- Ram en cpu gereseat.
- Andere monitoren geprobeerd. Een is aamgesloten op hdmi, de ander displayport->vga
- Kabels gereseat.
- Alleen met de ssd waar windows op staat opstarten.
Beste mede-tweakers, sinds een week geeft de build van mijn vriend geen signaal meer. Het mobo heeft "Ez Debug leds". De led van de cpu knipperde. Na het reseaten van de cpu, brandt de led voor de cpu voor een paar seconden, daarna gaat die uit, maar er is nog steeds geen signaal. Voordat dit probleem er was had de pc al last van blue screens. Ik vroeg me af of iemand misschien een oplossig weet hiervoor.
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler | € 153,95 | € 153,95 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 85,35 | € 85,35 |
| 1 | Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G | € 289,- | € 289,- |
| 1 | WD Blue WD7500BPVX, 750GB | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400 - Zwart | € 66,01 | € 66,01 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 120GB | € 58,95 | € 58,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 893,21 | |
De western digital is zijn oude laptop schijf. Ik weet niet zeker of dit het juiste type is, er staan 2 2.5" wd blue's met 750gb in de pricewatch.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- GTX-560 vervangen voor GTX-960, systeem boot niet
Dit lijkt een beetje op hetzelfde probleem, maar ik heb geen onderdelen aangepast. Ik heb ook geen andere voeding of videokaart om mee te testen.
- Ram en cpu gereseat.
- Andere monitoren geprobeerd. Een is aamgesloten op hdmi, de ander displayport->vga
- Kabels gereseat.
- Alleen met de ssd waar windows op staat opstarten.
[ Voor 7% gewijzigd door ShinyPants op 30-09-2017 16:38 ]