Vraag

• wietze-st
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06-2020
Mijn vraag
... Ik heb sinds kort een nieuwe pc build met o.a. een Threadripper. Toen mijn build gefinished was gebeurde dit;

De videokaart bij het booten blijft vriezen op het scherm van Asus (het moederbord).
Dat waar het cirkeltje hoort te draaien, slaat hij na een paar tellen stil. Even later valt het beeld uit zichzelf uit. In veilige modus valt het beeld juist niet uit. Als ik via mijn laptop de driver update download en op een externe hdd op mijn pc zet die op veilige modus staat, en dan mijn installatie uitvoer, lukt de installatie. Alleen dan moet je de pc herstarten, en dan heeft hij dus die driver helemaal niet geïnstallerd, want het beeld ziet er dus korrelig uit, en hij valt wéér uit met het opstarten. Ik heb alles geprobeerd, een paar ICT-ers gevraagd, en hem zelfs naar de lokale ICT store gebracht. Het enige wat ze weten is dat het een probleem is met de software, maar ze kunnen het zelf niet oplossen.

Is er iemand die mij kan helpen? Mijn dank is groot!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...AMD Ryzen Threadripper 1900x
Asus Prime x399 A
32gb Crucial Ballastix 3000mhz
Asus GTX 780
700w voeding

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Zowel oude als nieuwe drivers voor de 780

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:40
Heb je de mogelijkheid om er een andere videokaart in te zetten om te testen of dat wél werkt?
Wat is trouwens het merk/type voeding? 700w zou genoeg moeten zijn, een elcheapo voeding zou best eens verantwoordelijk kunnen zijn voor dit soort problemen.
Welk besturingssysteem gebruik je en is deze vers geïnstalleerd?
Werkt het wél wanneer je geen nvidia drivers hebt geïnstalleerd?

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietze-st
Ik heb een CoolerMaster GX Lite 700w voeding. Heb hier helaas geen andere videokaart liggen, maar ik kan kijken of ik die van een van mijn vrienden kan lenen om achter her probleem te komen.

Ook zonder drivers valt hij uit, alleen in safe mode blijft hij wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietze-st
Andere kaart het beeld laten runnen. Foutcode 43. Defect memory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
en wat heb je zoal met je geheugen settings gedaan dan kunnen we eens meedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietze-st
Niks, alles heeft altijd op standaard gestaan. Is nooit overgeclocked oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
wietze-st schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:04:
Niks, alles heeft altijd op standaard gestaan. Is nooit overgeclocked oid
hup die bios in jij die settings zetten zichzelf niet vanzelf goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:40
Als je het bios nog nooit hebt ingesteld is dat misschien wel een goed idee inderdaad. Controleer in ieder geval of de geheugentimings kloppen. Het kan daarna geen kwaad om een geheugentest te draaien (bijv. memtest86) om te kijken of alle bits op een rijtje staan.

Als ik google op "asus x399 error code 43" vind ik nogal wat lotgenoten. Ook incombinatie met een GTX980, zie bijv. https://forums.overclocke...-new-x399-build.18790161/

Misschien heb je daar ook iets aan. Heb je Windows vers geïnstalleerd of is deze vervuild met drivers van een andere videokaart of chipset? Het kan in ieder geval geen kwaad om alle drivers grondig te verwijderen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Pagina: 1