Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet vooral geschikt zijn om te Photoshoppen, beetje videobewerking (timelapses van losse foto's maken) en een beetje gaming (settings op medium en niet de hoogste resolutie zijn geen probleem)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Grofweg 1500 euro, liever minder, maar als het echt de moeite waard is mag het ook meer zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen randapparatuur nodig, die gaan over van mijn huidige computer
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ja, AMD processor en videokaart. niet omdat ik een fanboy ben, maar omdat ik hoop dat AMD een goede concurrent voor Intel/nVidia kan zijn, omdat dit alleen maar goed is voor de consument, en ik mijn steentje wil bijdragen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
hopelijk zo stil en zuinig mogelijk, maar dit is niet heel erg belangrijk voor mij
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaande lijst gemaakt en hoop dat dit goede keuzes zijn, maar ik ben er niet helemaal zeker van. Ik heb regelmatig maar "iets" gekozen omdat het aan mijn eisen voldeed, maar ik had vaak weinig andere argumentatie.
Redenen van mijn keuzes:
Het systeem moet vooral geschikt zijn om te Photoshoppen, beetje videobewerking (timelapses van losse foto's maken) en een beetje gaming (settings op medium en niet de hoogste resolutie zijn geen probleem)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Grofweg 1500 euro, liever minder, maar als het echt de moeite waard is mag het ook meer zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen randapparatuur nodig, die gaan over van mijn huidige computer
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Aardig wat SATA aansluitingen, van mijn huidige pc gaan er uiteindelijk 3 harde schijven, 1 SSD (op een later moment) en een DVD brander over.
- Veel geheugen, huidige 16GB is vaak een issue voor het renderen van timelapses van losse foto's
- Displayport aansluiing
- En een kast waar dit alles in kan
Ja, AMD processor en videokaart. niet omdat ik een fanboy ben, maar omdat ik hoop dat AMD een goede concurrent voor Intel/nVidia kan zijn, omdat dit alleen maar goed is voor de consument, en ik mijn steentje wil bijdragen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
hopelijk zo stil en zuinig mogelijk, maar dit is niet heel erg belangrijk voor mij
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaande lijst gemaakt en hoop dat dit goede keuzes zijn, maar ik ben er niet helemaal zeker van. Ik heb regelmatig maar "iets" gekozen omdat het aan mijn eisen voldeed, maar ik had vaak weinig andere argumentatie.
Redenen van mijn keuzes:
- Kast: Ruimte voor schijven, niet te duur
- Mobo: 8x SATA
- Processor: niet te duur, niet te goedkoop (jaja, slechte reden)
- Geheugen: veel en snel genoeg (Ryzen houdt van snel geheugen, toch?)
- Videokaart:niet te duur, omdat ik niet zo veel game en ik lagere setting niet zo'n issue vind
- Voeding: efficient (80 Plus Gold) en genoeg power
- SSD: blijkbaar één van de betere keuzen en ikheb er al zo een en ben tevreden
- Brackets om de extra schijven op te hangen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 200,95 | € 200,95 |
| 1 | Asus Prime X370-Pro | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | Asus ROG-STRIX-RX560-O4G-GAMING | € 153,- | € 153,- |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Wit | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 132,80 | € 132,80 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4B3600C16R | € 377,- | € 377,- |
| 1 | Corsair RM650x Zwart | € 96,95 | € 96,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 164,50 | € 164,50 |