Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC ~1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• DeuceK
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11-2024
Dag iedereen,

Ik ben Kevin en op zoek naar een nieuw gaming systeem. Mijn huidige pc gaat nu toch al een goeie 6 jaar mee (juist eens mijn videokaart geupgrade 2 jaar geleden: AMD Radeon R9 380) Echter heb ik wat problemen, af en toe freezed mijn pc volledig. Geen bluescreen of dergelijke, geluid stropt op en er reageert niks. CPU in task manager zit constant op 100%, terwijl mijn pc wel zeer vlot loopt. (als iemand hier toevallig de oplossing voor weet/vindt, feel free to PM)
Hier kon ik even met leven, maar nu ik ook op sommige games toch wat lag begin te ervaren, is het tijd voor iets nieuws!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming.
Ook programmeer ik af en toe, maar heeft minder belang.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000euro.
Mijn SSD van mijn huidige PC neem ik alvast over. Met de rest van men pc denk ik een klein servertje te maken. Heb dus wel een nieuwe HDD nodig voor opslag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD: Samsung EVO 840 250GB
Tenzij het aangeraden is om deze (iets verouderde) SSD up te graden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
Mobo
Videokaart
8 - 16GB RAM (ik weet niet goed wat nu de norm is bij Gaming pcs)
HDD
Nieuwe Case
Voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zowel AMD systemen als Intel systemen gehad. Maakt mij eigenlijk niet veel uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel heb ik al heel wat systemen hier op tweakers bekeken. Ook de best buy guide. Jammer genoeg is de best buy guide van September iets over mijn budget.

Ik volg al even de hardware wereld niet, dus wil ik hier even komen luisteren wat jullie er van denken.
Ook heb ik nog wat geduld, ik hoef geen nieuwe pc volgende week voor mijn deur. Daarom vroeg ik me af welke hardware er in de nabije toekomst uit komt. Ik las al iets van de nieuwe intel 8th gen reeks die uitkomt in Oktober bvb.

Ga je overklokken?
Bij mijn huidige pc was ik van plan te overklokken, maar heb dit nu nog steeds niet gedaan.
Dus hier antwoord ik eerder "misschien" op.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vroeg me dus vooral af wat er in de nabije toekomst interessant gaat worden voor mijn gaming pc.

Alvast hartelijk bedankt om hier te brainstormen!
Een eigen voorbeeldje heb ik nog niet gemaakt, aangezien ik waarschijnlijk zal wachten op de 8th gen van Intel.

Groetjes,
Kevin

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Beleid hier is wel dat je een eigen lijstje maakt met componenten voordat je hier hulp kan krijgen. Zet dus nog even een eigen lijst met onderdelen in je post en dan zullen we je advies geven.

Verwijderd

Gezien de huidige markt zou ik voor het volgende gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 222,60€ 222,60
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 120,95€ 120,95
1Seagate Barracuda, 2TB€ 64,95€ 64,95
1Fractal Design Define S€ 77,26€ 77,26
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 141,95€ 141,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 757,65

Je huidige Radeon R9 380 meenemen naar het nieuwe systeem (en in de toekomst een GPU-upgrade). Mocht je nog tijd over hebben, dan kan je eventueel nog wachten op de nieuwe Intel generatie.

• DeuceK
@Tim2010
Klopt, maar de nieuwe generatie kan ik nog niet in een collectie steken. Daarom wachtte ik even af. Zodra ze beschikbaar zijn, zal ik mijn post updaten!

@Verwijderd
Bedankt voor het antwoord! Dit zet mij wel aan tot denken. Ik had niet verwacht dat mijn 2 jaar "oude" videokaart nog de moeite was om mee te nemen.
Hoe hard zou ik het verschil merken met bijvoorbeeld een GTX 1060?
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Met deze erbij komt het op 100eu boven mijn budget uit, maar dat valt nog te overwegen.

Verwijderd

Ik zou eerst de Radeon R9 380 meenemen naar het nieuwe systeem en kijken of die dan voldoet. De GPU kan je dan nog altijd upgraden. Zou zonde zijn om nu 300,- euro te gaan investeren als de huidige nog voldoet.

• DeuceK
Zo had ik het zelf nog niet bekeken.
Bedankt voor het advies, ik volg het zeker op. Nu nog wachten op de nieuwe gen en dan beslissen!

• DeuceK
Nu de 8th gen beschikbaar is, heb ik een lijstje samengesteld:
Dit neem ik mee van mijn vorige PC (ga later de GPU upgraden):
Samsung EVO 840 250GB
AMD Radeon R9 380

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 261,-€ 261,-
1Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3€ 175,-€ 175,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 64,95€ 64,95
1Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass Wit/Zwart€ 76,-€ 76,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15€ 162,95€ 162,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 870,80

*sidenote bij het MOBO. Je krijgt een code voor 20eu steamwallet, dus in principe vind ik die 20eu goedkoper :)

Wat denken jullie er van?

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10 13:10

TechnoNoob

I'm just a noob.

Persoonlijk zou ik voor de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood gaan.
Deze heeft een Tempered Glass window i.p.v. plastic, en een aantal andere extra's. De meerprijs vind ik het zeker waard. :)

(Kleurtje moet je natuurlijk zelf uitzoeken ;))

Verwijderd

Prima lijstje verder.

• DeuceK
Bedankt!
PC is besteld, ik heb er toch wel een 8700K in gestoken. Ik hoorde hier en daar dat die heel wat toekomstgerichter was.
@TechnoNoob
Ik heb je raad opgevolgd en voor de S versie gegaan. Voor die paar euros was het inderdaad volledig waard.
Pagina: 1